חינוך מיוחד הוא תחום העוסק בהיבטים תיאורטיים, מחקריים וטיפוליים של תהליכי למידה, חינוך
והתפתחות של ילדים שלהם צרכים מיוחדים, תוך הדגשת תחומי המחקר, הפיתוח והיישום, כולל חינוך,
לימוד, מניעה, אבחון וטיפול. תחומים נבחרים כוללים לקויות חושיות, לקויות התפתחותיות, בעיות
רגשיות ובעיות התנהגות,..
חינוך מיוחד הוא תחום העוסק בהיבטים תיאורטיים, מחקריים וטיפוליים של תהליכי למידה, חינוך
והתפתחות של ילדים שלהם צרכים מיוחדים, תוך הדגשת תחומי המחקר, הפיתוח והיישום, כולל חינוך,
לימוד, מניעה, אבחון וטיפול. תחומים נבחרים כוללים לקויות חושיות, לקויות התפתחותיות, בעיות
רגשיות ובעיות התנהגות, ליקויי למידה ולקויות תקשורת.
מטרות הלימודים
א. הקניית ידע בסיסי בתהליכים התפתחותיים בתחום הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי.
ב. הקניית ידע וגישה ביקורתית בשיטות חינוך, אבחון וטיפול באוכלוסיות עם ליקויים התפתחותיים,
חושיים, תקשורתיים, רגשיים וליקויי למידה.
ג. הקניית ידע בסיסי ומתן הזדמנות להתנסויות ראשוניות בשיטות ובגישות שונות בחינוך מיוחד.
ד. הקניית תשתית תיאורטית בהבנת צרכים מיוחדים של אוכלוסיות שונות, ודרכי הטיפול והחינוך
המתאימים לסייע למילוי צרכים אלה.
החל משנה ב', יש לבחור תוכנית לימודים המתמקדת באחד מחמשת הנושאים: לקויות חושיות, לקויות התפתחותיות,
בעיות רגשיות ובעיות התנהגות, ליקויי למידה, או לקויות תקשורת. יש לתכנן תכנית לימודים מתוך
מכלול הקורסים בנושא הנבחר.
הערה: הלימודים לתואר ראשון בחינוך מיוחד אינם מעניקים תעודת הוראה. כדי לעבוד במסגרת
מערכת החינוך נדרשת תעודת הוראה אליה ניתן ללמוד במסגרת החוג (ראה בהמשך).
הוראות כלליות