מטרת הלימודים בחוג היא לפתח בלומד פרספקטיבות רחבות להבנה של מערכת החינוך המקומית (בישראל) והגלובלית (בינלאומית), מתוך חשיבה אנליטית, ביקורתית וחדשנית, שתהווה בסיס לפיתוח מנהיגות חינוכית בחברה משתנה. הלימודים יפגישו את התלמיד/ה עם הידע שהצטבר בתחום חקר תהליכים חינוכיים, תוך הדגשת פרספקטיבה ניהולית..
מטרת הלימודים בחוג היא לפתח בלומד פרספקטיבות רחבות להבנה של מערכת החינוך המקומית (בישראל) והגלובלית (בינלאומית), מתוך חשיבה אנליטית, ביקורתית וחדשנית, שתהווה בסיס לפיתוח מנהיגות חינוכית בחברה משתנה. הלימודים יפגישו את התלמיד/ה עם הידע שהצטבר בתחום חקר תהליכים חינוכיים, תוך הדגשת פרספקטיבה ניהולית ארגונית ומתוך התייחסות להקשר החברתי- תרבותי של החינוך. הלימודים מכוונים לפתח חשיבה מדעית ולטפח בחינה ביקורתית של עמדות, ערכים ודרכים בחינוך.
במישור התיאורטי - הכרת יסודות עיוניים הדרושים לפיתוח גישה מדעית לחקר מערכות חינוך ברמת המאקרו והמיקרו, הצגת כלים לניתוח מדעי של תהליכי למידה וחיברות, והבנת התרומה של מדעים שונים לחינוך.
במישור המעשי - פיתוח מיומנויות וכישורים הדרושים למילוי תפקידים מובילים בשדה החינוך, הכשרת עתודה של מנהיגים חינוכיים בעלי כלים מקצועיים לפיתוח ולקידום מערכת החינוך ומסגרות החינוך הבלתי-פורמאלי.
הערה: הלימודים בחוג אינם מעניקים תעודת הוראה