מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי בחינוך המיוחד כיוון שעבדתי עם אוכלוסיות של עיכובים התפתחותיים וליקויי למידה ואהבתי את העבודה: היא גרמה לי לסיפוק רב ולהנאה וסקרנות. בספרות בחרתי כיוון שזהו תחביב לנפש: אני אוהבת לקרוא ספרים, אני אוהבת לנתח יצירות ולהכיר ביוצרים ובסיפורים מסוגים שונים וכן, אני מעוניינת להעשיר את הכתיבה שלי.
האם המסלול עמד בציפיות
בחינוך המיוחד, ישנה התנסות מעשית רבה שתורמת ללמידתי ולהתנסותי, להיות מורה באוכלוסיות השונות ובגילאים השונים. בספרות, אנו קוראים ולומדים על יצירות ספרותיות רבות ומגוונות (מבחינת יוצרים ותקופות) וכן מנתחים אותן לעומק ולרבדים מעניינים מאוד. כמו כן, ישנם קורסים אשר בהם אנו מתנסים בקריאה, בכתיבת פרוזה ובכתיבת שירה. השאלות שהמרצים שואלים אותנו, הם שאלות אשר מגיעות לעומק הסיפור ולדעתו של היוצר, דבר אשר פותח את המחשבה והראייה על ספרות כאומנות ביקורתית ועוד.
מה רמת הלימודים
לדעתי, אין מספיק שיעורי עזר ותרגולים. ישנו עומס רב בחינוך המיוחד ואין מספיק זמן לעשות עבודות רבות ומבחנים רבים בזמן קצר כל כך. כמו כן, ללא דוגמאות של עבודות של סטודנטים חבריי לכיתה, לא תמיד אני יודעת מה הן הדרישות לעבודות וכיצד עליי לכתוב אותן.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
מי שרוצה ללמוד בחינוך מיוחד, עליו ללכת לאורנים שכן זהו "הטכניון" של ההוראה.
מי שבאמת מוכן להשקיע, אחראי, מסור למקצוע ובאמת אוהב את האוכלוסיות שהוא מלמד ורציני, שילמד את המקצוע כאן, שכן הוא יקבל את מלוא ההתנסות המעשית שתעזור לו לבחור בעתיד את האוכלוסיה שאותה ירצה ללמד, תתן לו התנסות לעבוד כמורה ותכשיר אותו להיות מהמורים הטובים בארץ. כמו כן, עליו לדעת שהוא יישא בלחץ ועומס קשים והוא חייב להשקיע.