החוג לחינוך מיוחד שם לו למטרה להכשיר אנשי מחקר ואנשי מעשה בכל תחומי החינוך המיוחד. חקר החינוך המיוחד מצריך התמחות מעמיקה ויסודית המושתתת על ידע תיאורטי רחב ומומחיות ייחודית. חקר אוכלוסיות בעלי לקויות נרכשות והתפתחותיות שלהם צרכים מיוחדים, מהווה תחום דעת בעל חשיבות הנובעת הן מהצורך בהבנה של הלקויות..
החוג לחינוך מיוחד שם לו למטרה להכשיר אנשי מחקר ואנשי מעשה בכל תחומי החינוך המיוחד. חקר החינוך המיוחד מצריך התמחות מעמיקה ויסודית המושתתת על ידע תיאורטי רחב ומומחיות ייחודית. חקר אוכלוסיות בעלי לקויות נרכשות והתפתחותיות שלהם צרכים מיוחדים, מהווה תחום דעת בעל חשיבות הנובעת הן מהצורך בהבנה של הלקויות המיוחדות ומורכבותן והן מהיישומים המשמשים לכל תחומי הנכויות. החוג לחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה שם לו למטרה את טובת האוכלוסייה של החינוך המיוחד לכן, נושאי המחקר מתמקדים בקידום ותרומה לאוכלוסיית החינוך המיוחד.
החוג החדש לחינוך מיוחד הינו הראשון בארץ המעניק אפשרות להתמחות בחינוך מיוחד במגוון תחומי התמחות החל מהתואר הראשון.
הלימודים בחוג מדגישים טיפוח מרבי של היכולות הלא פגועות של התלמיד, פיתוח כישורים ומיומנויות חברתיות ותעסוקתיות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות.
סגל החוג לחינוך מיוחד כולל אנשי מקצוע ומחקר ראשונים במעלה בעלי התמחות במגוון תחומי מחקר.
תחומי התמחות נבחרים בתואר ראשון כוללים לקויות חושיות, לקויות התפתחותיות, בעיות רגשיות ובעיות התנהגות, ליקויי למידה וכן אוטיזם ולקויות תקשורת.
החוג משלב בין המחקר למעשה, מתנהל מתוך אוריינטציה לשדה העבודה ומקיים קשרי מחקר והתמחות עם מוסדות חינוך רבים.
תחומים יחודיים בתואר שני כוללים: התמחות בגיל הרך, התמחות במחשבים, אוטיזם ולקויות התפתחותיות, בעיות רגשיות, ולקויות חושיות.