שנה א'
עניינה של השנה הראשונה היא בסטודנט/ית ובצמיחתה/ו האישית. הסטודנט/ית אמור/ה להתבונן פנימה אל עצמה/ו, להסתכל החוצה אל קבוצת העמיתות/ים, אל קבוצת הילדים ואל הסביבה הלימודית-חינוכית. כל זאת בזיקה להיבטים תיאורטיים וחינוכיים שכוללים את תחומי החינוך, הפסיכולוגיה והדיסציפלינות השונות. מושם..
שנה א'
עניינה של השנה הראשונה היא בסטודנט/ית ובצמיחתה/ו האישית. הסטודנט/ית אמור/ה להתבונן פנימה אל עצמה/ו, להסתכל החוצה אל קבוצת העמיתות/ים, אל קבוצת הילדים ואל הסביבה הלימודית-חינוכית. כל זאת בזיקה להיבטים תיאורטיים וחינוכיים שכוללים את תחומי החינוך, הפסיכולוגיה והדיסציפלינות השונות. מושם דגש מיוחד על היכרות עם הילד הרך בגילאי לידה עד שלוש ועל המייחד אותו.
שנה ב'
שנה זו מוקדשת לפיתוח השקפת העולם החינוכית ולהקניית כלים לתכנון לימודים והתאמת אמצעי הוראה - למידה לשונות הלומדים בגיל הגן. הסטודנטיות/ים ילמדו לתכנן, לבצע ולהעריך יחידת הוראה מותאמת לילדים השונים. כל זאת בתחומי הדיסציפלינות השונות (תרבות ישראל, מוסיקה, מתמטיקה, מדעים וכו').
מושם דגש על הקניית כלים לתכנון לימודים לילד בעל הצרכים המיוחדים, כמו גם תכנון לימודים לגן הרגיל המכיל גם ילדים עם צרכים מיוחדים.
שנה ג'
שנה זו מוקדשת להיכרות עם הגן הטיפולי. הסטודנטיות/ים יכירו את המסגרת החינוכית והאוכלוסייה המייחדת מסגרת זו. הסטודנטיות/ים יתכננו ויפעילו תכנית לימודים המותאמת לילד בגן הטיפולי. כן ילמדו על ניהול גן כזה ויכירו את העבודה עם הצוות הפרארא-רפואי שפועל בגן. כל זאת ילווה בלימוד תיאורטי אודות לקויות וחריגויות של ילדים, לימוד על עבודה עם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ועל התנסות בדרכי טיפול שונות.
שנה ד'
בשנה זו עובד/ת הסטודנט/ית בפועל כגננת בגן רגיל או בגן טיפולי ומשתתפ/ת בסדנת סטאז' במכללה
ענבר א. על תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד לגיל הרך סמינר הקיבוצים (23/06/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
התעניינות בתחום החינוך המיוחד ורצון ללמוד יותר על ילדים בגיל הרך, שהם בעלי צרכים מיוחדים- דרכי פעולה ורקע תיאורטי
האם המסלול עמד בציפיות
התאכזבתי לגלות שלא מלמדים אותי מספיק דרכי פעולה ודברים יישומיים בהם אוכל להשתמש כגננת. עם זאת, מחלק מההרצאות נהניתי מאוד ונתרמתי, כיוון שהיו רלוונטיות לתחום ההתעניינות בו הקורס עוסק. יש לציין כי בחינוך המיוחד דנו רק בחלק מהקורסים והצטערנו על כך שלא למדנו יותר על חינוך מיוחד.
מה רמת הלימודים
כמות סדטודנטים משתנה- אך בד"כ קטנה ומתאימה, רמת החומר הלימודי בממוצע היא בינונית
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לקחת בחשבון שפחות מתמקדים בחינוך מיוחד ויש לחשוב ללמוד לימודי חינוך מיוחד בלבד (לא לגיל הרך) ולהתשלב לאחר מכן גם עם גילאים צעירים יותר