לימודי התואר הראשון בחוג לייעוץ והתפתחות האדם מיועדים לסטודנטים המעוניינים להבין את הפסיכולוגיה של בני-אדם בשלבי החיים השונים ולרכוש דרכי התערבות לסייע להם בהתפתחותם התקינה והחריגה גם יחד. סטודנטים המעוניינים בקריירה של סיוע חינוכי-פסיכולוגי לזולת ובתרומה לעתיד חברתי טוב יותר מוזמנים להירשם..
לימודי התואר הראשון בחוג לייעוץ והתפתחות האדם מיועדים לסטודנטים המעוניינים להבין את הפסיכולוגיה של בני-אדם בשלבי החיים השונים ולרכוש דרכי התערבות לסייע להם בהתפתחותם התקינה והחריגה גם יחד. סטודנטים המעוניינים בקריירה של סיוע חינוכי-פסיכולוגי לזולת ובתרומה לעתיד חברתי טוב יותר מוזמנים להירשם ללימודים בחוג זה.
מטרת הלימודים בחוג
מטרת התואר הראשון בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, להעניק בסיס תיאורטי ומחקרי רחב בתחום התפתחות האדם ובתחום הייעוץ החינוכי. תכנית הלימודים מושתתת על לימודי יסוד במדעי ההתנהגות עם דגש על התהליכים ההתפתחותיים בטווח החיים, בגיל הרך, הילדות, ההתבגרות והבבגרות. הסטודנטים ירכשו ידע על התנהגות אנושית, על התפתחות נורמטיבית של ילדים, נוער ומבוגרים כמו גם על קשיי הסתגלות ועל אוכלוסיות בסיכון. כל זאת תוך הבנת תרומת המשפחה, היחסים עם קבוצת בני הגיל המערכת הבית-ספרית, וההקשר התרבותי לתפקוד נורמטיבי או בעייתי. הסטודנטים יפתחו תובנות שיאפשרו להם להבין ולזהות כוחות וקשיים של ילדים, מתבגרים ומבוגרים, וירכשו ידע על התערבויות מתאימות שמטרתן לסייע לרווחתם הנפשית ולמימוש הפוטנציאל האינטלקטואלי והרגשי של אוכלוסיות היעד. הלימודים משלבים התנסות של עשייה חינוכית בקהילה עם דגש על תהליכים נורמטיביים ומצבי מעבר התפתחותיים כמו גם בין-תרבותיים (למשל, עולים חדשים) במסגרות חינוכיות-קהילתיות.
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של בוגרים (2)
הילה פ. על תואר ראשון לימודי ייעוץ והתפתחות האדם (דו חוגי עם שירותי אנוש) אוניברסיטת חיפה (08/09/2011)
סיים בשנת 2010
מדוע בחרתי במסלול זה
התעניינתי בעיקר בתחום החינוך ולמדתי גם שירותי אנוש מתוך מחשבה שזה עשוי לסייע לי להשתלב בעולם משאבי האנוש,אם ארצה.
האם המסלול עמד בציפיות
הידע שרכשתי הוא תיאורטי ולא מהווה הכשרה למקצוע-ידעתי זאת מראש. האופציה להשתלב בתחום מש"א היא בעייתית כי השוק מוצף בבוגרי תארים ראשונים. אבל נהניתי מהלימודים ואני ממשיכה.
מה רמת הלימודים
ענה על הציפיות מבחינת התכנים-אפשר להמשיך ללימודים מתקדמים במגוון תחומים. מבחינת תעסוקה,התואר לא מהווה הכשרה מקצועית.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לשלב לימודים מעשיים/עבודה מקדמת לקראת סוף התואר: למשל לימודים לתעודת הוראה בשנה השלישית לתואר או בתחום מש"א-עבודת סטודנט במחלקת מש"א בחברה גדולה.
נירה ר. על תואר ראשון לימודי ייעוץ והתפתחות האדם (דו חוגי עם פסיכולוגיה) אוניברסיטת חיפה (14/08/2011)
סיים בשנת 2010
מדוע בחרתי במסלול זה
פסיכולוגיה- מתוך עניין והמשך של לימודי בתיכון. חינוך וייעוץ לאחר שהתחלתי ללמוד בחוג אחר והבנתי שלא מתאים לי
האם המסלול עמד בציפיות
לימודי הפסיכולוגיה מהווים מבוא לפסיכולוגיה. החוג לא נותן כלים וחלק מהקורסים לא היו מעניינים או תורמים למעוניינים לעסוק בטיפול. יש בחוג אווירה תחרותית מהיום הראשון ומהמבחן הראשון וזה פשוט הורס את חדוות הלמידה. מבחינת החוג לייעוץ אפשר להעלות את רמת הלימודים.
מה רמת הלימודים
יש דברים טובים שנלמדו ויש פחות. ציון ממוצע.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לבחון היטב את כל האפשרויות ולהיות שלמים עד כמה שניתן עם ההחלטה. לזכור שתמיד אפשר לשנות כיוון גם בהמהלך הלימודים כל עוד זה מה שעושה /יעשה טוב.
עדי מ. על תואר ראשון לימודי ייעוץ והתפתחות האדם (דו חוגי עם ספרות עברית והשוואתית) אוניברסיטת חיפה (08/08/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
רציתי להתחיל דרך בתחום החינוך , תחום הייעוץ נשמע לי מעניין יותר ופותח דלתות ,רציתי משהו שיאפשר לי להתקדם למקצועות הטיפול ,וספרות זה תואר מגוון עם הרבה אפשרויות בחירה שמשתלב טוב לצד התואר בייעוץ חינוכי
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול מעניין , הוא מגוון כי לומדים גם בתחום החינוך וגם בתחום הפסיכולוגיה, יש בו הרבה עבודות מחקר שתריך לעשות ופחות מידי עבודה והתנסות בשטח לטעמי
מה רמת הלימודים
הרמה די גבוהה, יש דרישה לשמור על ציון גבוה, ויש הרבה שיעורי מחקר שצריך לעשות והתנסות בהם שזה לפעמים לא פשוט
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לקחת בחשבון שזה תואר ראשון והוא דורשני מבחינת לימודי המחקר בו , שווה לשלב עם הלימודים עבודה בשכר בשטח שהיא בחום החינוך כדי שישמר קשר בין הלימודים לתחום המעשי
יעל כ. על תואר ראשון לימודי ייעוץ והתפתחות האדם אוניברסיטת חיפה (01/07/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
אני משלבתאת המסלול לימודים יחד עם ספרותעברית כאשר המטרההי תוארשני בביבליותרפיה
האם המסלול עמד בציפיות
אני מאוד מרוצה מהליומדים, הם מעניינים, מעשירים ומספקים
מה רמת הלימודים
התרגלים לרוב השיעוים הם טובים, אין הרבה סטודנטים בכלתרגול. יש יחס א ומענה
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
בעיקר לוודא מה הם רוצים לעתידם כיוון שהתואר הראשון הוא מאוד כללי וצריך להיות יחסית, מכוון למה רוצים כי עם התואר הראשון אין הרבה מה לשות חוץ מללמוד תואר שני :)
אסנת ל. על תואר ראשון לימודי ייעוץ והתפתחות האדם אוניברסיטת חיפה (28/06/2011)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
רציתי להתקבל לפסיכולוגיה ובגלל שלא התקבלתי החלטתי ללכת לייעוץ והתפתחות האדם. הבנתי שזה משלב גם פסיכולוגיה, סוציולוגיה וחינוך וזה נשמע הכיוון שרציתי. מעבר לזה, הסבירו לי שאפשר לגשת עם התואר הזה לתואר שני בלקויות למידה, דבר שעניין אותי.
האם המסלול עמד בציפיות
בינתיים זה הכיוון שתיארתי לעצמי שיהיה. לא בדיוק ידעתי לקראת מה אני הולכת בגלל שלא ידעתי מה בדיוק יכולים ללמד. בדיעבד זה ענה על מה שרציתי.
מה רמת הלימודים
רמת הלימודים היא רמה מתאימה לשנה א'. בינתיים היא אינה קשה מדיי ואינה קלה מדיי. כמות הסטודנטים היא סבירה, תלוי אם מדובר בקורס חובה או בחירה.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לבדוק שזה הכיוון שאתם מחפשים ורוצים, ולברר עם אנשים שלומדים את זה כבר.
אביטל ג. על תואר ראשון לימודי ייעוץ והתפתחות האדם אוניברסיטת חיפה (23/06/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
ילדים הינם אהבתי הגדולה ביותר. כל חיי התנדבתי ועסקתי במקצועות החינוך וההדרכה. עניין אותי ללמוד זאת מהפן האקדמי.
האם המסלול עמד בציפיות
הידע שרכשתי במהלך התואר עוזר לי מאד בהתמודדות שלי בעבודה היומיומית עם בני נוער. אך, יש בי תחושת החמצה שלא ניתנה לנו אפשרות לעשייה בשטח בצורה יותר אינטנסיבית ומשמעותית