מטרת הלימודים במחלקה למדע המדינה היא להקנות לתלמידים ידע והבנה אינטלקטואליים, היסטוריים ומדעיים אודות ההתנהגות הפוליטית בכלל, ותפעולה ומסגרותיה המוסדיים והאידיאולוגיים של המדינה בפרט. לצורך מטרה זו לומד התלמיד קורסים הן בתחום התיאורטי-מושגי והן בתחום האמפירי-מחקרי, תוך כדי שילוב מרבי בין השניים...
מטרת הלימודים במחלקה למדע המדינה היא להקנות לתלמידים ידע והבנה אינטלקטואליים, היסטוריים ומדעיים אודות ההתנהגות הפוליטית בכלל, ותפעולה ומסגרותיה המוסדיים והאידיאולוגיים של המדינה בפרט. לצורך מטרה זו לומד התלמיד קורסים הן בתחום התיאורטי-מושגי והן בתחום האמפירי-מחקרי, תוך כדי שילוב מרבי בין השניים. לימודי הב"א במדע המדינה מכשירים את המסיימים למלא תפקידים במוסדות המדינה ובמוסדות הציבור השונים, ומציידים אותם בכלים למחקר בתחומי מדע המדינה והמדיניות. בשלב הלימודים המתקדמים החוג מכשיר מועמדים למוסדות מדע ולמוסדות ציבור אחרים בתפקידי מחקר, תכנון וארגון
רחל ל. על תואר ראשון לימודי מדעי המדינה האוניברסיטה העברית (10/07/2011)
סיים בשנת 2008
מדוע בחרתי במסלול זה
עניין, סקרנות, רצון לעסוק בתחום בעתיד
האם המסלול עמד בציפיות
התואר באופן כללי הוא ברמה גבוהה, אבל רמת הלימוד לא היתה אחידה, חלק מהקורסים הועבר בצורה מעולה וחלק אחר היה משעמם, בנאלי ובלי הרבה מחשבה. התלמידים גם לא תמיד השקיעו אז זה השפיע על איכות הדיונים בכיתה. היה דגש חזק על תיאוריות, הייתי מעדיפה דגש חזק יותר על הבנה של תהליכים, קישור החומר לאקטואליה הרלוונטית, ואפשרות לשלב יותר קורסי בחירה מחוגים אחרים (בעיקר יחב"ל והיסטוריה).
מה רמת הלימודים
נתן בסיס טוב למדע המדינה למי שמעונין להמשיך הלאה בתחום, אבל היה חסר עומק והקורסים לא תמיד עוררו עניין.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לברר למה רוצים ללמוד את זה ולאיזו מטרה, מה זה בא לשרת? לחלק מהתלמידים דווקא אולי יתאים יותר ללמוד יחב"ל ולא מדע המדינה.
אחמד פ. על תואר ראשון לימודי מדעי המדינה (דו חוגי עם לימודי איסלם ומזרח תיכון) האוניברסיטה העברית (28/03/2013)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
כי זה ממש מעניין אותי וברצוני להתעמק בזה ולהמשיך במחקר, וסיבה שניה אך לא פחות חשובה היא רצוני לשנות את העולם למקום יותר טוב עבור כולם יהודים וערבים.
האם המסלול עמד בציפיות
מדעי המדינה מעל ומעבר, אבל לימודי האסלאם והמזרח התיכון לא ממש, המרצים קצת משעממים.
מה רמת הלימודים
בלעדיהם זה לא אותו דבר, ממש עוזרים ונותנים מענה על כל השאלות וזו ההרגשה שלי לפחות.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
אל תלמדו משהו רק בשביל למצוא עבודה יותר טובה, ו/או פרנסה יותר טובה, תלכו על משהו שאתם רוצים ללמוד, משהו שיתן לכם הנאה, אל תלמדו משהו שאתם לא אוהבים, מתוך ניסיון זה לא עושה טוב לנפש.
Ilana R. על תואר ראשון לימודי מדעי המדינה (דו חוגי עם חינוך ) האוניברסיטה העברית (26/11/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
מדע המדינה, כמו אזרחות, נורא עניין אותי. לחינוך הגעתי אחרי שלמדתי מזרחנות וזה היה נורא קשה. התפשרתי על חינוך ועכשיו אני מאוד מרוצה.
האם המסלול עמד בציפיות
מדע המדינה לא ענה על הציפייה שלי. רוב הקורסים חוזרים על עצמם... אין חדש
מה רמת הלימודים
כמות הסטודנטים במדע המדינה היא עצומה! בחינוך פחות וגם משתדלים לחלק אותנו לקבוצות כמעט בכל קורס כדי שתהיה נגישות לכולם. המתרגלים נהדרים, אחרי הכל גם הם סטודנטים.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
תתחקרו המון ותקראו קצת חומר על כל הקורסים שהם חובה, תראו אם זה באמת מה שחיפשתם.
דנה מ. על תואר ראשון לימודי מדעי המדינה (דו חוגי עם ללימודים רומאניים ולטינו-אמריקניים) האוניברסיטה העברית (10/08/2011)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
כי רציתי ללמוד פוליטיקה ועוד חוג נוסף שיהיה לנפש ולימודי שפה
האם המסלול עמד בציפיות
אני ממליצה למי שרוצה ללמוד פוליטיקה לבוא ללמוד כאן. זהו המקום המתאים עם המרצים הכי מנוסים/שווים בתחום.
מה רמת הלימודים
מתרגלים מעולים לרוב. כמות הסטודנטים גדולה מהרגיל בשנתון שלי
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לחשוב טוב לפני שהם בוחרים תחום לימודים. לפעמים יש דברים שנשמעים נוצצים מהשם ומהאתרי אינטרנט בהם משווקים את תחום הלימודים כטוב, ובסוף זה מתברר כההפך. לבחור את מה שאתה חושב שמתאים לך מבחינת האישיות ומה שאתה טוב בו. שילוב של שניהם יוביל להצלחה.