התמסדותם של לימודי תרבות כתחום דעת ומחקר אוטונומי החלה בשנות ה-50 של המאה ה-20 באוניברסיטאות באירופה וארה"ב, על רקע תהליכים היסטוריים, כלכליים, טכנולוגיים וחברתיים שהעצימו את חשיבות התרבות להבנת חיי אנוש וחברה.
התכנית משותפת לפקולטה למדעי הרוח והפקולטה למדעי החברה.
תכנית הלימודים..
התמסדותם של לימודי תרבות כתחום דעת ומחקר אוטונומי החלה בשנות ה-50 של המאה ה-20 באוניברסיטאות באירופה וארה"ב, על רקע תהליכים היסטוריים, כלכליים, טכנולוגיים וחברתיים שהעצימו את חשיבות התרבות להבנת חיי אנוש וחברה.
התכנית משותפת לפקולטה למדעי הרוח והפקולטה למדעי החברה.
תכנית הלימודים באוניברסיטה העברית היא היחידה בארץ שמבוססת על שילוב שיטתי של גישות ותאוריות ממדעי הרוח והחברה.
מבחינה רעיונית התחום שואב מארבע המסורות האינטלקטואליות השונות שהתפתחו במאות ה-20-19:
א. המסורת הטקסטואלית (הבנה של תהליכים חברתיים במונחים של שפה).
ב. המסורת הביקורתית (הבנת הקשר בין תרבות לאי-שוויון, הקשר בין ידע וכוח).
ג. המסורת המוסדית (חלוקת התרבות ל"גבוהה" ו"נמוכה").
ד. המסורת האנתרופולוגית (חקר תרבויות "אחרות", לא-מערביות והבדלים תרבותיים).