העיון במוסיקה ובתולדותיה, כאחת הפעילויות המרכזיות בכל תרבות אנושית, איננו רק עיסוק אינטלקטואלי, אלא גם ערובה להעמקת החוויה המוסיקלית עצמה. החוג מתרכז בהיבטיה העיוניים של המוסיקה - ההיסטוריים, החברתיים, האנליטיים, הקוגנטיביים, האסתטיים ועוד. לימודי החוג נסובים על שאלות היסוד: מהי דינמיקת השינוי..
העיון במוסיקה ובתולדותיה, כאחת הפעילויות המרכזיות בכל תרבות אנושית, איננו רק עיסוק אינטלקטואלי, אלא גם ערובה להעמקת החוויה המוסיקלית עצמה. החוג מתרכז בהיבטיה העיוניים של המוסיקה - ההיסטוריים, החברתיים, האנליטיים, הקוגנטיביים, האסתטיים ועוד. לימודי החוג נסובים על שאלות היסוד: מהי דינמיקת השינוי של המוסיקה על ציר הזמן ההיסטורי; האם המוסיקה משתנה באורח אבולוציוני, או תוך תהפוכות סגנוניות? מהם החוקים התחביריים של "שפת המוסיקה"; כיצד צלילים, אקורדים או ערכים ריתמיים מצטרפים זה לזה? כיצד אנו קולטים מוסיקה? ועוד. החוג מקיים מדי שבוע קונצרט צהריים בשיתוף טובי המבצעים בארץ. בסוף כל סמסטר נערך קונצרט תלמידים.
מבנה התוכנית
התלמידים רשאים ללמוד בחוג כחוג ראשי או כחוג משני. בנוסף לקורסים הניתנים בחוג, מתקיים סמינריון מחלקתי במהלך השנה, הנותן במה למרצים אורחים מהארץ ומחו"ל ולתלמידי המחקר של החוג. כמו כן תלמידי החוג משתתפים במקהלה או בתזמורת. החוג מקיים גם "סדנת גמלן" לביצוע מוסיקה אינדונזית תזמורתית על כלים אותנטיים וכן סדנה לנגינה קמרית. בנוסף מתקיימת תכנית לימודים משותפת עם האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים (פירוט להלן).
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של בוגרים (1)
אבי ל. על תואר ראשון לימודי מוסיקולוגיה (דו חוגי עם מדעי הקוגניציה) האוניברסיטה העברית (26/08/2011)
סיים בשנת 2010
מדוע בחרתי במסלול זה
רציתי להמשיך למסלול של תרפיה במוזיקה ומחקר בתחום
האם המסלול עמד בציפיות
מצב מחקר המוח בתחומי הקוגניציה המוזיקלית עדיין בחיתוליו, ולכן החלטתי לעזוב תחום זה
מה רמת הלימודים
---
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לגבי קוגניציה, לראות את החוג כתוספת לחוג השני שהוא חוג עיקרי.
לגבי מוסיקולוגיה, הלימודים אינם לימודי מוסיקה אלא תיאוריה והיסטוריה של המוסיקה, ולכן מיועדים יותר למי שמעניין אותו התרבות ולא המוזיקה עצמה.