כמשתמע משמו של החוג, תחום עיסוקו רחב ומגוון וכולל את ספרות העולם על היבטיה השונים. בהעדר כל אפשרות מעשית לכסות תחום אינסופי זה בהגדרתו הכוללת, מציע החוג תכנית לימודים המתבססת על מבחר של מגמות ונושאים, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חוגים ספרותיים וחוגים רלוואנטיים אחרים.
מטרות הלימודים:
א. להקנות..
כמשתמע משמו של החוג, תחום עיסוקו רחב ומגוון וכולל את ספרות העולם על היבטיה השונים. בהעדר כל אפשרות מעשית לכסות תחום אינסופי זה בהגדרתו הכוללת, מציע החוג תכנית לימודים המתבססת על מבחר של מגמות ונושאים, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חוגים ספרותיים וחוגים רלוואנטיים אחרים.
מטרות הלימודים:
א. להקנות לתלמידים מושגי יסוד בתורת הספרות, הן מנקודת ראות היסטורית (התפתחויות בתולדותיה של תורת הספרות) והן מנקודת ראות אנליטית .
ב. להעמיק ולחדד את ההבנה ואת יכולת הניתוח של טקסטים, צורות וז'אנרים ספרותיים, תוך שימוש במתודות שונות ותוך השוואה בין יצירות מספרויות שונות. לפתח את כישוריהם הפרשניים של התלמידים ולעודדם לקרוא יצירות ספרות בהקשרים ספרותיים, היסטוריים ורעיוניים.
ג. להכיר תקופות, יצירות ומחברים מרכזיים בספרות העולם, ולרכוש בכך ידע בסיסי בקאנון ההיסטורי של ספרויות אלה.
ד. להאיר את הספרות מנקודת ראות בין-תחומית ביחסיה עם תחומים שכנים כגון: פילוסופיה, בלשנות, פסיכואנליזה, פולקלור, אמנות פלאסטית, תאטרון, קולנוע וכו'.
ה. להכשיר להוראת הספרות הכללית במוסדות החינוך (על פי תכניות הלימודים הנוכחיות, כהשלמה להוראת הספרות העברית)
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של סטודנטים (2)
Nadav R. על תואר ראשון לימודי ספרות כללית והשוואתית האוניברסיטה העברית (17/11/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
אני אוהב ספרות וכותב מגיל צעיר. חשבתי ללמוד פילוסופיה והיסטוריה אך גיליתי שהחוג לספרות מקיף גם את התחומים הללו אז נשארתי
האם המסלול עמד בציפיות
כמו בכל תחום לימוד, ישנם דברים שאני פחות מתחבר אליהם אך, בגדול, אני מאוד מרוצה מהחוג ובמיוחד מהמרצים הנהדרים
מה רמת הלימודים
רמת המרצים והמתרגלים מאוד גבוהה. המרצים תמיד פותחים את דלתותיהם בפני התלמידים.כמו כן הרבה שיעורים די עמוסים שזה מעיד על טיב המרצים מצד אחד, אך מצד שני די צפוף ולפעמים קשה לשמוע את המרצים