מטרת הלימודים היא הכרת התרבויות, הלשונות וההיסטוריה של הודו (כולל טיבט), איראן, ארמניה וגרוזיה.
הלימודים לתואר מוסמך מתקיימים על פי תכנית אישית.
בחוג ארבע מגמות שחלקן ייחודיות מסוגן בארץ ונלמדים בו תחומים ייחודיים כמו יחסי הגומלין בין התרבות האיראנית לתרבות היהודית, תולדות יהודי איראן ותרבותם,..
מטרת הלימודים היא הכרת התרבויות, הלשונות וההיסטוריה של הודו (כולל טיבט), איראן, ארמניה וגרוזיה.
הלימודים לתואר מוסמך מתקיימים על פי תכנית אישית.
בחוג ארבע מגמות שחלקן ייחודיות מסוגן בארץ ונלמדים בו תחומים ייחודיים כמו יחסי הגומלין בין התרבות האיראנית לתרבות היהודית, תולדות יהודי איראן ותרבותם, ועוד.
מגמה תרבותית-היסטורית
כוללת הכרת התרבויות ולימוד אחת מהן בצורה מעמיקה יותר, כולל הכרה בסיסית של השפה ולימודי השלמה. מומלץ לשלב את לימודי המגמה עם לימודים באחד מהחוגים הבאים: היסטוריה, לימודים רוסיים, לימודי מזרח אסיה, לימודי האסלאם והמזה"ת, יחסים בין-לאומיים ומדע המדינה.
מגמה ללימודי הודו
מטרת הלימודים להכניס את התלמידים לעולם הרוח והיצירה של הודו הקלאסית והמודרנית. על התלמידים לבחור באחת התרבויות והלשונות של הודו כגון: הסנסקריט, השפה הקלאסית של הציויליזציה ההודית ושפת המקור של הטקסטים ביסוד הדת ההינדואית; הינדי, השפה הרווחת ביותר בהודו של היום; הטיבטית, שפת הבודהיזם הצפוני; הטמילית או הטלוגו, שפות הדרום, ועוד. בנוסף להכשרה הלשונית ברמה של יכולת קריאה ודיבור, ניתנים שיעורים בתחום הדתות ההודיות, הספרות, הפילוסופיה, האפוס הקלאסי והחי בעל-פה, המדעים המסורתיים, האסלאם ההודי, וההיסטוריה של תת היבשת. בד"כ מוגשים סמינריונים בין-תחומיים בהגות, ספרות, מיתוס ודת.
תחומי המחקר העיקריים הם: תולדות ההינדואיזם, בעיות בחקר האסכולות הפילוסופיות הגדולות כגון: היוגה, פילולוגיה ובלשנות סנסקריטית ודראוידית, ההגות והפרקטיקה בבודהיזם, היסטוריוגרפיה, פואטיקה, הזיקה בין הודו לאינדונזיה ותרבויותיה.