מטרת החוג לכלכלה היא להקנות לתלמידים מערכת מושגית, כלי חשיבה וידע אמפירי שיאפשרו להם להבין ולנתח תופעות כלכליות.
תוכנית הלימודים של החוג מכשירה את מסיימה לעבוד כחוקרים במוסדות מדע ומחקר וככלכלנים מקצועיים במוסדות ציבוריים ובמגזר העסקי.
מטרת החוג לכלכלה היא להקנות לתלמידים מערכת מושגית, כלי חשיבה וידע אמפירי שיאפשרו להם להבין ולנתח תופעות כלכליות.
תוכנית הלימודים של החוג מכשירה את מסיימה לעבוד כחוקרים במוסדות מדע ומחקר וככלכלנים מקצועיים במוסדות ציבוריים ובמגזר העסקי.
יפתח ט. על תואר ראשון לימודי כלכלה (דו חוגי עם לימודי מנהל עסקים) האוניברסיטה העברית (15/02/2013)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
כלכלה בגלל שהיא גורם מאוד מעצב בעולם ולדעתי חשוב להבין מה מניע תהליכים בעולם.
מנע"ס בחרתי כי זה משלים לכלכלה מבחינת התוכן והאמת כי היו מעט שעות לימוד בשנה הראשונה.
האם המסלול עמד בציפיות
קשה לי להגיד, אני רק בסמסטר הראשון ולמדתי רק קורסי מבוא שהם יותר כלליים. משיחות עם אנשים שסיימו או עומדים לסיים ציפיתי שהשנתיים הראשונות יהיו קשות ולא בהכרח מרתקות ומהבחינה הזו הלימודים עונים על הציפיות.
הם קשים מאוד ופה ושם יש דברים מעניינים. אני מניח שילך וישתפר.
מה רמת הלימודים
המתרגלים בחלק מהחוגים היו על הפנים. עשה רושם שמדובר בתלמידים מצטיינים שלא יודעים ללמד.
מבחינת ידע מקצועי ברור שכולם מתרגלים ומרצים ברמה גבוהה מאוד.
ספציפית במבוא לכלכלה לא היו מתרגלים אלא קבוצות למידה. ואז ההתמודדות שלך עם התרגיל היא מאוד עצמאית אבל יש לך משענת של מורה שמלמד אותך כמעט באופן אישי (בקבוצות למידה זה מתרגל על ארבעה אנשים בדר"כ)
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לדעת מתמטיקה מצוין. להבין דברים לעומק, לא לוותר על זה. ולהשקיע. מעבר ללעשות שיעורים ולבוא לשיעורים ולסכם, ללכת לשעות קבלה של המרצים, ולהתחיל לקרוא מבחנים ובמקצועות מסוימים ללמוד אליהם מוקדם מאוד כי הרמה בהם גבוהה הרבה יותר מבשיעור.
הדר ל. על תואר ראשון לימודי כלכלה האוניברסיטה העברית (09/08/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
הבחירה בכלכלה נעשה כפשרה בין העניין במדעים חברתיים כמו מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים ובין העניין במדעים טבעיים כמו מתמטיקה ופיזיקה. למדתי בנוסף מדעי הרוח, כך השילוב בין שני הצדדים משך אותי במיוחד.
האם המסלול עמד בציפיות
צורת הבחינה שונה מחומר הלימוד. המבחנים קשים מדי ולא מאפשרים למידה פורה.
לא נדרשים לקרוא ולכתוב במהלך התואר, הוא מתמטי גרידא.
ציפיתי ליותר מתואר במדעי החברה.
עם זאת - התואר מקנה צורת ראיה כלכלית בסיסית. כמובן שנדרש תואר שני בכלכלה כדי להעמיק אותה.
מה רמת הלימודים
אין תרגולים בכמות וברמה מספקת. הכיתות עמוסות. התרגילים עצמם לא נבדקים לרוב וחוזרים על עצמם משנה לשנה. יש תמריץ להעתיק.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
בואו עם ציפיות מתאימות. התואר לא נעים ברובו, אבל מעניין לפרקים. יש תסכול בגלל המבחנים ולעיתים הוצאות נוספות בגלל שיעורים פרטיים וחזרה על קורסים. בסוף התואר (במיוחד אם בוחרים קורסי בחירה כמו משק ישראל והסטוריה כלכלית) - סך הכול מרגישים שיוצאים עם מעט ידע.
אדיר ב. על תואר ראשון לימודי כלכלה (דו חוגי עם חשבונאות) האוניברסיטה העברית (06/08/2011)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי את המסלול מתוך הבנה שחשוב לרכוש מקצוע פרקטי בחיים. חשבונאות זה מקצוע בהחלט פרקטי. בנוסף אבי בוגר כלכלה וחשבונאות וכמו שאומרים-הבן ממשיך בדרכי האב.
האם המסלול עמד בציפיות
בהחלט ענה.
מה רמת הלימודים
יש מתרגלים. בדכ בממוצע כמות הסטודנטים בכיתה היא בסביבות ה-50 בערך.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
זהו מסלול טוב ולא פשוט בכלל. תיהיו מוכנים להרבה לימודים ולאינטנסיביות לא פשוטה.
בעיקרון אני ממליץ על המסלול וגם באוניברסיטה העברית . זה מסלול טוב באוניברסיטה נחשבת.