התהליכים השונים והרבים המתרחשים בתא החי והחיוניים לתפקודו יוצאים לפועל באמצעות תגובות כימיות וכוחות פיזיקליים למיניהם. כך למשל, מנגנון הפוטוסיתיזה בתאי צמח, שריפת פחמימות ושומנים בתאים של בעלי חיים, שיעתוק גנים, הובלת יונים דרך תעלות ממברנליות, ואין ספור תהליכים אחרים בזכותם תאים ממלאים את ייעודם...
התהליכים השונים והרבים המתרחשים בתא החי והחיוניים לתפקודו יוצאים לפועל באמצעות תגובות כימיות וכוחות פיזיקליים למיניהם. כך למשל, מנגנון הפוטוסיתיזה בתאי צמח, שריפת פחמימות ושומנים בתאים של בעלי חיים, שיעתוק גנים, הובלת יונים דרך תעלות ממברנליות, ואין ספור תהליכים אחרים בזכותם תאים ממלאים את ייעודם. לימוד מנגנונים אלה הינו הכרחי על מנת להבין כיצד התא החי עובד, ולא פחות חשוב- מה משתבש בתהליכי מחלה. אינפורמציה זו היא הכרחית, לדוגמא, לצורך זיהוי מטרות תרופתיות ותכנון תרופות. קשר הדוק זה שבין הביולוגיה והכימיה, אשר הוביל להתפתחות מדע הביוכימיה, העצים והתרחב בשנים האחרונות לכל תחומי הביולוגיה המולקולרית. יתר על כן, השימוש בשיטות כימיות מתקדמות הוא בבסיס המחקר הביולוגי המודרני, כגון בהנדסה גנטית, בקביעת רצפי דנ"א ובתכנון תרופות
אורית כ. על תואר ראשון לימודי מדעי הכימיה וביולוגיה האוניברסיטה העברית (26/08/2011)
סיים בשנת 2010
מדוע בחרתי במסלול זה
למדתי בתיכון מגמה ששילבה את תחומי הכימיה והביולוגיה ומאוד אהבתי. בתחילה חשבתי ללמוד רק ביולוגיה אבל - גם בגלל שאהבתי גם כימי, וגם בגלל שהכימיה מאוד עוזרת בהבנת הביולוגיה החלטתי לקחת את שניהם.
האם המסלול עמד בציפיות
התואר התחלק שווה בשווה בין התחומים. כמו כן בכל אחד מהתחומים ניתן רקע מספק המאפשר בסיס להרחבה בהמשך. בנוסף ניתן היה להוסיף קורסים בתחום המעניין אותי ובכך לנתב את המשך לימודי ותחומי העניין שלי.
מה רמת הלימודים
היו הרבה בעיות בגלל שהמסלול חדש (זה לא תמיד רק בגלל שהמסלול חדש) אז היו הרבה קורסים שלא הסתדרו במערכת והיה צורך להתרוצץ הרבה ולהתווכח על סידור הקורסים בצורה טובה או הורדת קורסים שהוגדרו כחובה וכד'. האוניברסיטה עצמה בתור מוסד לא תמיד נחמדה ואדיבה לסטודנטי
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
זהו מסלול לא פשוט. צריך ללמוד קשה. אך הוא מצויין והוא פותח את הראש ולכן לא צריך להרתע מלעשות אינטגרציות ברקע מקורסים אחרים. אך עדיין בסופו של דבר ללמוד את הקורס כאילו היה יחידי ובתשובה לשאלות לדוג' לא להתחשב בקורסים אחרים (זה יכול להכשיל).
מירב ה. על תואר ראשון לימודי מדעי הכימיה וביולוגיה האוניברסיטה העברית (06/09/2011)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
כי הוא משלב את שני הנושאים שעיניינו אותי והוא מאפשר להבין את שניהם טוב יותר.
האם המסלול עמד בציפיות
בסופו של דבר המסלול היה קצת קשה יותר ממה שחשבתי והיו הרבה נושאים בכימיה שבכלל לא הכרתי אבל הייתי מאוד מרוצה מהשנה למרות העומס.
מה רמת הלימודים
ברמת העיקרון התואר שלי מצטרף בכל קורס לתואר של ביולוגיה מורחב או כימיה מורחב ולכן כמות הסטודנטים בכיתה יחסית גבוהה אבל בתרגולים הכמות יורדת משמעותית ובכלל, עלי לא השפיע מספר האנשים, כל מי שרוצה לשאול שאלה יכול לשאול אותה.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
אם זה באמת מה שמעניין אתכם התואר הזה הוא בשבילכם, הוא פותח לכם הרבה דלתות (יש יתרון גדול אצל מעסיקים אם יש לכם ידע בשני התחומים יחד). אני הייתי קוראת את הסילבוס של הקורסים באתר של העברית כדי לראות אם זה באמת מה שחיפשתם.
רועי מ. על תואר ראשון לימודי מדעי הכימיה וביולוגיה האוניברסיטה העברית (14/08/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
חיפשתי תואר שמקנה בסיס מדעי רחב ככל שניתן, שאולי יאפשר בהמשך לעסוק במחקר אינטרדיסיפלינארי.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול מאוד עמוס, אך בהחלט מספק ידע וכלים חשובים.
לצערי, אפשרויות הבחירה מצומצמות מאוד ומקשות על ביצוע בחירות מקצועיות בהמשך הדרך.
כמו כן, לטעמי רמתם וארגונם של הקורסים בביולוגיה נופלים בהרבה מאלו בכימיה.
מה רמת הלימודים
המתרגלים ברובה מאוד טובים. מספר הסטודנטים משתנה כמובן מקורס לקורס.