מטרת לימודי המוסמך היא להעמיק את היכרותם של התלמידים עם יצירות הספרות העברית לסוגיה ולתקופותיה וכן עם ספרות יידיש במגמה לתרבות יידיש. הלימודים מיוסדים על קריאה קרובה ביצירות המשולבת בדרכי עיון ביקורתיות ושיטות מחקר ותאוריה מגוונת מתחומי הספרות והאסתטיקה וגם מתחומי מחקר של לימודי תרבות, מדעי החברה..
מטרת לימודי המוסמך היא להעמיק את היכרותם של התלמידים עם יצירות הספרות העברית לסוגיה ולתקופותיה וכן עם ספרות יידיש במגמה לתרבות יידיש. הלימודים מיוסדים על קריאה קרובה ביצירות המשולבת בדרכי עיון ביקורתיות ושיטות מחקר ותאוריה מגוונת מתחומי הספרות והאסתטיקה וגם מתחומי מחקר של לימודי תרבות, מדעי החברה דוגמת אנתרופולוגיה, פסיכולוגיה ועוד.
בחוג מספר מדורים: ספרות עברית חדשה, ספרות ימה"ב, אגדה וספרות עממית, ספרות יידיש ישנה, ספרות יידיש חדשה ופולקלור. תלמידים לתואר מוסמך שהינם בוגרי אחד החוגים הספרותיים או הבלשניים יכולים להשתלב בתכנית של לימודי התרגום המוצעת על ידי בית הספר לספרות. המגמה בתרבות יידיש מאפשרת לימודי מוסמך ובמסגרתה ילמדו לימודי לשון וספרות מן המאה הי"ד ועד ימינו.
הלימודים מתקיימים במסלולים והמגמות הבאים: מסלול מחקרי; מסלול לא-מחקרי; לימודי מוסמך במגמת הוראה (פרטים בפרק המבוא) ומגמה בלימודי תרגום.
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של סטודנטים (1)
אהרן פ. על תואר שני ספרות עברית, יידיש ופולקלור האוניברסיטה העברית (28/08/2011)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
יכולתי להכנס אליו בקלות יחסית, עם מעט השלמות, והתחום מעניין אותי.
האם המסלול עמד בציפיות
אני חש שאני מתעניין יותר בתחום של קולנוע מאשר בספרות עברית היום
מה רמת הלימודים
השיעורים מתנהלים היטב. אני מרוצה.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
אני עובר לתכנית אישית שתסייע לי להתמקד בתחום שאני אוהב- קולנוע. זהו מסלול מצויין לדעתי, למי שלא זקוק לעזרת החוג בהמשך התקדמותו באוניברסיטה.
להעמיק, להשקיע, ועם זאת לעשות זאת ביעילות בלי לשקוע. לנסות לגמור עבודות בזמן, בלי להיסחב.