החוג מקנה לתלמידים ראייה כוללת של תולדות עם ישראל לתקופותיו, על גילוייו המדיניים, הכלכליים, החברתיים, התרבותיים והרוחניים והרקע הכללי. לימודי החוג מקיפים את ההיסטוריה של עם ישראל מראשיתה ועד לאחר תקומת מדינת ישראל. בלימודי הבוגר יקבלו התלמידים סקירות כלליות להבנת התהליכים המרכזיים בכל תקופה ותקופה,..
החוג מקנה לתלמידים ראייה כוללת של תולדות עם ישראל לתקופותיו, על גילוייו המדיניים, הכלכליים, החברתיים, התרבותיים והרוחניים והרקע הכללי. לימודי החוג מקיפים את ההיסטוריה של עם ישראל מראשיתה ועד לאחר תקומת מדינת ישראל. בלימודי הבוגר יקבלו התלמידים סקירות כלליות להבנת התהליכים המרכזיים בכל תקופה ותקופה, וילמדו את יסודות המחקר השיטתי של ההיסטוריה היהודית. הלימודים בחוג מחולקים לארבעה מדורים: תקופת המקרא; תקופת הבית השני, המשנה והתלמוד; תקופת ימי הביניים ותקופת העת החדשה. בוגרי החוג עוסקים בהוראה ובמחקר.
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של סטודנטים (2)
מרב על תואר ראשון לימודי היסטוריה של עם ישראל (דו חוגי עם מחשבת ישראל) האוניברסיטה העברית (19/11/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
כי זה מה שמעניין אותי. כמו כן עדיף בשנה אחת לצאת עם תואר ראשון לשני חוגים...
האם המסלול עמד בציפיות
כל מה שאני לומדת מרתק אבל היו דברים שלא ציפיתי להם. יש המון מחקר בהיסטוריה שלפעמים דורש להכנס לפרטי פרטים לא מעניינים. כל הפרטים חשובים אבל אותי מעניין יותר הסיפור מאשר את עצם העובדה שיש כל כך הרבה מחלוקות בגלל עובדות כאלה ואחרים לגבי סיפור אחד... מאידך זה מלמד על היחסיות והקטנות שלנו. אמנם אנו יודעים המון, יכולות החקירה שלנו רק גדלים אך זה גם מה שממזער אותנו- כי ככל שיש יותר ידע בחוץ, ככה קשה לנו באמת להבין את הסיפור האמיתי. ואולי אין סיפור אחד אמיתי.
התואר למחשבת ישראל פתח בפני עולם מאוד חדש ומעניין. לדעתי, המרצים שלי לא ממש משרים בי את האווירה לרצות לרוץ לספרייה וללמוד בעצמי עוד. יש כמה שכן, אך המון שגם לא. בנוסף, אין הקפדה לגבי "שיעורי בית" ומאמרים שצריך לקרוא ורק בסוף שנה צריך לקרוא הכל, כי הכל במבחן. לדעתי זה חינוך גרוע. אמנם זה מקל על הסטודנט שגם רוצה חיים מחוץ לאוניברסיטה אבל מאידך רק בסוף שנה אני רצה לקרוא את כל המאמרים של השנה, וזה לא ממש אפשרי אז אני מסתפקת בסיכומים... חבל.
משהו באוניברסיטה וגם במצרים צריך להשרות יותר שמחה, אהבה לידע, מקום נעים לשהות בו (הכיתות קודרות ואין מקומות ישיבה נוחים באוניברסיטה שאפשר ללמוד מהם... גם בספרייה זה לא הכי נעים ונח, רק שקט אפשר למצוא שם) ...
מה רמת הלימודים
יש מתרגלים טובים. שיעורי עזר? אפילו לא שמעתי על דבר כזה. סטודנטים בהרצאה- לפעמים יש הרבה בחדר מאוד קטן וזה ממש נוראי ולא מטפלים בזה שנה שלמה.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לבדוק טוב טוב בשבועיים הראשונים את הקורסים שנרשמתם אליהם וגם קורסים אחרים כדי שתוכלו להחליף מרצים. לפעמים החומר נראה בעינינו לא מעניין אבל כשרואים את המרצה פתאום זה מרתק בגלל שהוא מרצה טוב.