"למה בחרתי: האפשרות היחידה בארץ ללמוד מוסיקה לא קלאסית לתואר ראשון
הציפיות: קיויותי שיהיה דגש גם על כתיבה והלחנה- והדגש הוא בעיקר על ביצוע נטו.
רמת לימודים: הלימודים מאוד אינטמיים, האוירה נעימה ויש למי לפנות
טיפ כללי: זה מסלול בשביל עצמך, פחות מבטיח עתיד מסודר אבל מבטיח אחלה שנים והרב העשרה."
"למה בחרתי: התחלתי לשיר בגיל 6. עם השנים, הבנתי שהחיים שלי די סובבים סביב השירה. הלכתי ללמוד שירה בבית הספר לאומנויות "תלמה ילין", וידעתי שזה המקום בשבילי, על אף הקשיים והתהליכים המייגעים שהייתי צריכה לעבור. גיליתי שעל הבמה אני הכי מאושרת.
הציפיות: במסגרת האקדמיה אני זוכה לעבוד עם מורים ומוסיקאים מהשורה הראשונה בארץ. אני מקבלת שיעורי פיתוח קול, שיעור עם פסנתרן מלווה, שיעורים ב - 3 שפות, משחק ותנועה. המחלקה הווקאלית מאוד משקיעה בסטודנטים שלה; כל שבוע יש קונצרט תלמידים, או פעילות אחרת שיכולה להיות גם הרצאה, יש מקהלה מצויינת ואת האפשרות להתפתח ולמצוא את המקום שלך במגוון רחב של תחומים.
רמת לימודים: רמת הלימודים ברוב המקצועות מאוד טובה בעיני, אם כי, כאמור, זה לפעמים גם תלוי במרצה ובתלמידים הנמצאים בכיתה. ברוב הקורסים הכיתות הן כיתות קטנות [פחות מ - 20 סטודנטים], מה שמאפשר מתן יחס אישי לכל סטודנט.
טיפ כללי: מי שאוהב מוסיקה, רואה את עצמו חי דרכה ורוצה ללמוד באווירה נעימה - זה המקום בשבילו. למי שבא ללמוד את התחום, תמשיכו לרדוף אחרי החלומות שלכם, גם אם יש קשיים ונפילות פה ושם, כי שום דבר, לדעתי, לא משתווה לזה.
והכי חושב - תשמרו על ראש פתוח, תתנסו בכמה שיותר סגנונות, ממוסיקה עתיקה ועד בת זמננו, ותספגו כל מה שאפשר מהמוסד המרתק הזה."
"למה בחרתי: זה המקום בו מצאתי את ההתאמה הגדולה ביותר בין רצונותי והגשמת מטרותי- תואר אקדמי יחד עם תחומי העניין שלי.
הציפיות: ידעתי מה הולך להיות אז אין הפתעות. יש חסרונות ויתרונות לכאן ולכאן למקום הלימודים-
חיסרון נקודתי: יש דחיפה נמוכה מאוד מצד המערכת להתמחות בביצוע (נגינה) וזה חסר על מנת להשלים את הידע המוזיקלי.
רמת לימודים: מספר מועט של סטודנטים בכיתה- שזה מצויין. רוב המתרגלים טובים.
טיפ כללי: מי שחשוב לו לצאת נגן דגול- זה לא המקום,
אלא למי שרוצה להרחיב את הידע העיוני במוסיקה המקום יתאים.
לכו ללמוד משהו שאתם אוהבים ותהנו ללמוד אותו, לא ללמוד רק בשביל הפרנסה, היא תגיע כבר לכל אחד כמה שמגיע לו..."
""
"למה בחרתי: רציתי להמשיך למסלול של תרפיה במוזיקה ומחקר בתחום
הציפיות: מצב מחקר המוח בתחומי הקוגניציה המוזיקלית עדיין בחיתוליו, ולכן החלטתי לעזוב תחום זה
רמת לימודים: ---
טיפ כללי: לגבי קוגניציה, לראות את החוג כתוספת לחוג השני שהוא חוג עיקרי.
לגבי מוסיקולוגיה, הלימודים אינם לימודי מוסיקה אלא תיאוריה והיסטוריה של המוסיקה, ולכן מיועדים יותר למי שמעניין אותו התרבות ולא המוזיקה עצמה."
"למה בחרתי: מסלול מאתגר מאד, המקיף ביותר מבחינת ידע תאורטי מוזיקלי שניתן לקבל בארץ, רוב המורים מצויינים ומעניקי השראה
הציפיות: מסלול איכותי ביותר לתואר ראשון שלא קיים בהרבה מקומות בעולם (בהם ניתן ללמוד ניצוח רק מתואר שני), הקורסים העיוניים ברמה גבוהה ביותר וכן שיעורי המקצוע הראשי.
רמת לימודים: כיתות קטנות, בבמוצע כ10 אנשים.
טיפ כללי: לימודים מאתגרים ומרתקים, מהנים ומעשירים, לריציניים בלבד!"
"למה בחרתי: עניין בתחום, הנושא קרוב אליי וקל לי
הציפיות: חבל שאין מסלול ישיר למוסיקולוגיה
רמת לימודים: כפי שמצופה מהאונ' הפתוחה
טיפ כללי: התואר יותר דומה למוסיקולוגיה, לא למוזיקה בת זמננו. רוב התואר מדעי ותיאורטי, אין סדנאות כמעט כלל."
"למה בחרתי: ישנן שתי אקדמיות למוסיקה בארץ. מבחר המורים לניצוח באקדמיה בירושלים גדול יותר ואני מצאתי שם מורים שאני מעוניינת ללמוד אצלם במיוחד.
הציפיות: המסלול היה מאוד מעניין ואינטנסיבי.
לצערי, בחלק מן הקורסים ההתאמה היא לסטודנטים לקומפוזיציה - ללא התאמה למנצחים שבכתה. אך בסך הכל, ההתנסות בכתיבה, לצד לימודי הניצוח ושאר קורסי הרקע, התאוריה והביצוע - הייתה מעניינת ומלמדת.
רמת לימודים: התואר בנוי היטב, ומנסה לתת את מירב הזדמנויות ההתנסות בשטח לתלמידים. לפעמים ישנו צורך להתעקש ולהלחם על ההזדמנויות הללו, אך הרי מחוץ לאקדמיה - זה אף דורש יותר מאמץ.
טיפ כללי: בכל מוסד לימודים - שים לב שאתה בוחר את המורה היחידני המתאים לך - ולא את המורה שהוא המבצע הכי טוב."
""
"למה בחרתי: כי ניגנתי כינור מגיל צעיר והמשכתי תוך כדי הצבא
הציפיות: הכרתי את המסלול, מהיכרות עם חומר לימודי של מוזיקה מגיל צעיר
רמת לימודים: הוא היה בדיוק מה שציפיתי בעיקר התקמות אישית שלי עם הכינור והעשרה תיאורטית מסביב
טיפ כללי: להיות בטוחים שאוהבים את הנגינה ורוצים להשקיע בכל הלימוד שמסביב"
"למה בחרתי: זה תחום העיסוק שלי וזה התחום שבו אני רוצה להתמקצע
הציפיות: בתחום תמיד יש עוד מה ללמוד ולאן להתפתח כמו בהרבה תחומים אבל אני מרוצה מהמסלול בצורה מוחלטת
רמת לימודים: מצויין
טיפ כללי: לכו על זה!!! ולא תצטערו!!! אחרי שבדקתי את רוב המכללות שמציעות מסלולים של יצירה והפקה...בחרתי במיוזיק...והיום אני יודע שעשיתי את ההחלטה הנכונה"
"למה בחרתי: כי אני מחובר למוזיקה מנגן מגיל צעיר,
היה לי רצון להעשיר את הידע שלי וללמוד מוזיקה
הציפיות: החוג העשיר לי את הידע וחוויות רבות עם מגוון סטודנטים
החוג אינו ביצועי אבל זה ידוע מראש
רמת לימודים: ענה על ציפיות ופתח לי את הראש
המסלול דו חוגי
טיפ כללי: להיטמע ללמוד משאר הסטודנטים ומהמרצים הרבה מה ללמוד מהם"
מחלקה זו מכשירה נגני עוד, כינור, כלי הקשה וכלי נגינה ערביים אחרים לסולנים ולנגני הרכבים מזרחיים-ערביים. תוכנית הלימוד כולל את לימודי המקאם, תיאוריה של מוסיקה ערבית, היסטוריה של המוסיקה הערבית, סדנאות אילתור, ומאפשרת לימוד נגינה בכלים משניים (כגון דרבוקה). הלימודים כוללים גם חטיבת קורסים העוסקים..
מוזיקאי העתיד, כפי שאנו רואים את דמותו, הוא אומן בעל יכולות טכנולוגיות מחד, וגישה אסתטית רחבת אופקים מאידך. בעידן בו מיטשטשים הגבולות בין סוגי מוזיקה שונים ולא ברור אם היו חיים לפני החיפושיות, חשוב לנו דווקא לחבר את הסטודנט לזמן ההיסטורי הרציף, ולתת לו מפתחות להבנת התהליכים שהביאו ליצירה מוזיקלית..
בית הספר מכשיר את דור העתיד של מוזיקאי ישראל בכל התחומים: נגינה, שירה, ניצוח, קומפוזיציה ומחקר עיוני, תוך שימת דגש מיוחד על הכשרת דור חדש של נגנים בכלי תזמורת — עתודה לתזמורת הפילהרמונית ולתזמורות האחרות בישראל. בית הספר מעניק תואר אקדמי ראשון ושני בכל תחומי הלימוד, ותואר שלישי במוזיקולוגיה..
תכנית לימודים המשותפת לאוניברסיטה העברית ולאקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בירושלים מאפשרת לבוגריה לקבל תואר "בוגר אוניברסיטה" במוסיקה (.B.A.Mus) או תואר "בוגר בריקוד" (.B.A.Dance) המשותף לשני המוסדות. במסגרת החוג מתקיימים גם לימודים לתארים מתקדמים. מבנה התכנית משך הלימודים..