"למה בחרתי: כי אני אוהבת ספרות וזה מעניין אותי, לא יכולתי ללמוד משהו שאני לא מתחברת אליו
הציפיות: לעיתים מרצים מאוד מכוונים לנקודות שהם רוצים וקורסים מסוימים מתמקדים בדברים שאני לא מתחברת אליהם
רמת לימודים: רמה גבוהה
טיפ כללי: אין מה לעשות עם התואר הזה, מי שבא זה רק מתוך עניין"
"למה בחרתי: למדתי בחו"ל תואר שני. הגעתי לארץ להשלים את לימודי ולכן בחרתי את המסלול הזה שהיה המשך טבעי ללימודי בחו"ל.
הציפיות: מיעוט הקורסים והחובות שבחוג לא ענו על ציפיותי.
רמת לימודים: רמת הלימודים מתיימרת להיות גבוהה אבל בשל קשיי תקציב, מיעוט מרצים וגם שילוב של חוסר התעניינות בחוג הרמה לא מספיק גבוהה לטעמי.
טיפ כללי: שיבדקו טוב טוב אם זה מה שהם רוצים לעשות בחיים ושיהיו מודעים לקשיים במעמידה בפניהם האוניברסיטה, קשיים שבעיני הם מיותרים ולא קשורים לחומר הנלמד בחוג."
""
""
""
"למה בחרתי: יכולתי להכנס אליו בקלות יחסית, עם מעט השלמות, והתחום מעניין אותי.
הציפיות: אני חש שאני מתעניין יותר בתחום של קולנוע מאשר בספרות עברית היום
רמת לימודים: השיעורים מתנהלים היטב. אני מרוצה.
טיפ כללי: אני עובר לתכנית אישית שתסייע לי להתמקד בתחום שאני אוהב- קולנוע. זהו מסלול מצויין לדעתי, למי שלא זקוק לעזרת החוג בהמשך התקדמותו באוניברסיטה.
להעמיק, להשקיע, ועם זאת לעשות זאת ביעילות בלי לשקוע. לנסות לגמור עבודות בזמן, בלי להיסחב."
"למה בחרתי: אני מאוד אוהבת את השפה וידעתי מהיותי ילדה קטנה שאני רוצה ללמוד אנגלית
הציפיות: הרמה הייתה גבוהה מאוד ודבר זה שימח אותי
רמת לימודים: אני אהבתי את ההרצאות ונוכחתי בכל אחת ואחת, יש חלק מהתלמידים שלא הגיעו בכלל אבל הם הפסידו לדעתי
טיפ כללי: ללמוד היטב בכדי לקבל את הציונים הכי גבוהים. כיף מאוד לסיים את הלימודים לתואר שני בהצטיינות"
החוג מכשיר לכל עיסוק לשוני, ובצירוף חוגים לשוניים אחרים הוא מעניק למורי הלשון תפיסה מעמיקה יותר. הלימודים בחוג מתמקדים בתיאור מפורט של המערכות הלשוניות אגב קריאת טקסטים וניתוחם, לימוד תיחומן של הלשונות והדיאלקטים והשוואתם על-פי עקרונות שונים, התפתחות הלשונות והשתנותן, תפוצתן הגאוגרפית של תופעות..
החוג מקנה לתלמידים רקע תאורטי נרחב וכלים לחשיבה אקדמית ולמחקר מדעי בתחומי הבלשנות.
להביא את התלמיד לדרגת התמחות בענף אחד לפחות של הבלשנות השמית, להשלים את ידיעותיו בתחומים שבהם השכלתו חסרה, ולהעמיק את תרבותו הבלשנית, כדי שיוכל לעסוק במחקר בלשני המעוגן בלשונות שמיות.
מטרת הלימודים היא להקנות בסיס עיוני ומתודי לחקירת הלשון העברית. הלימודים בחוג ערוכים לפי הפרקים העיקריים של תורת הלשון ולפי התקופות העיקריות של הלשון העברית. לימודי המוסמך מתנהלים במסלול מחקרי ומסלול לא-מחקרי; מסלול למוסמך בעריכת לשון; מסלול למוסמך במגמת הוראה
הקניית ידע על תולדות ארה"ב, המבנה החברתי שלה, משטרה, ספרותה, ותרבותה תוך כדי בחינת תחומים אלה באספקטים שונים של חטיבה היסטורית-תרבותית אחת, וכן לספק לתלמיד את הכלים המתודולוגיים המתאימים.
התכנית מציעה לימודים מתקדמים בתחומי הלימודים הקוגניטיביים של השפה ושימושיה, והכשרה של תלמידים מתאימים להשתתפות במחקרים רב-תחומיים בתחומים אלה. תחומי המחקר כוללים תחומי ידע כמו חקר השיח והשימוש בשפה (פרגמטיקה), רכישת שפה, בלשנות תאורטית, ספרות, פילוסופיה של הלשון, פסיכו-בלשנות והבטים מוחיים של..
אנו מציעים קורסים, הן בעברית והן בשפות המקור, אשר בוחנים את מגוון תחומי התרבות היוונית והרומית מפרה–היסטוריה אגאית ועד העת העתיקה המאוחרת. כל הקורסים מדגישים חשיבה ביקורתית, יכולת ניתוח ומיומנויות דיבור וכתיבה. הסטודנטים הלומדים בחוג נהנים מיחס אישי ומסיוע של יועצי החוג בכל עניין ועניין.
החוג ללימודים קלאסיים מציע לך להכיר את התרבות, הספרות וההיסטוריה של יוון ורומא, באמצעות קריאת יצירות מופת בלשונות המקור. מטרת הלימודים להעמיק את הידיעות שנרכשו בלימודי הבוגר לשם לימוד ענפי המחקר בשטחים השונים של התרבות, הפילולוגיה, הספרות, ההגות וההיסטוריה של יוון ורומא, ולהכשיר את התלמידים למחקר..
מטרת הלימודים של המגמה ללשון העברית היא העמקת הידע בתורת הלשון העברית לכל גילוייה וסגנונותיה והקניית דרכים במחקרה בתחומי הפונולוגיה והמורפולוגיה, התחביר, הסמנטיקה,המילונאות, הפרגמטיקה וחקר השיח.
לימודי התואר השני מהווים המשך ללימודי התואר הראשון בחוג ללשון העברית; תכליתם להרחיב ולהעמיק את הידיעות בחקר הלשון בעברית לתקופותיה, וכן לבסס ולהרחיב את השימוש בכלי המחקר ובשיטות המחקר הנהוגים בתחומי הפילולוגיה העברית והבלשנות העברית למקצועותיהן העיקריים על-מנת להכשיר את הלומדים למחקר עצמאי בתחום..
לימודי העריכה יכשירו את הסטודנטים לעבודה כעורכי לשון וכיועצי לשון, מקצועות שהביקוש להם הולך וגובר. במהלך הלימודים ירכשו הסטודנטים מיומנויות עריכה הנוגעות לטקסטים מסוגים שונים: אקדמיים (מאמרים, עבודות גמר), עיתונאיים (חדשות, פרסומות) וספרותיים. המחלקה מייחסת חשיבות עליונה לאיכות ההכשרה של..
היחידה למחקר התרבות היא תוכנית לימודים לתואר השני, היחידה בתחומה ובדרכי עבודתה בארץ, ובעלת מוניטין מוכחים בעולם. תוכנית הלימודים לתואר שני במחקר התרבות מתקיימת במסגרת היחידה למחקר התרבות, שהיא גוף בבית הספר למדעי התרבות וקשורה לקתדרה לסמיוטיקה ע"ש פורטר, ולקתדרה לתורת התרגום ע"ש ברנשטיין..
הלימודים לתואר השני נועדו להעמיק ולהרחיב את לימודי החוג בתחומים השונים של תורת הספרות, ספרות עברית וספרות כללית, בהדגשים הקיימים בחוג, ולהקנות מיומנויות של מחקר ועבודה עצמאית. תוכנית המ"א של החוג לא נחלקת למסלולים נושאיים, אלא נועדה לאפשר לכל תלמיד להתוות לעצמו כיוון ושילוב משלו, בקורסים שרובם..
תחום עיסוקו של החוג רחב ומגוון וכולל את ספרות העולם על היבטיה השונים. בהעדר כל אפשרות מעשית לכסות תחום אינסופי זה בהגדרתו הכוללת, מציע החוג תכנית לימודים המתבססת על מבחר של מגמות ונושאים, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חוגים ספרותיים וחוגים רלוואנטיים אחרים. כן, קיימים מסלול ללימודי מוסמך במגמת תרגום..
בעולם בו המסורת התרבותית הולכת ונשכחת, המחלקה לספרות משווה מציעה את עצמה כמרכז להפצת אותם ערכים תרבותיים. היתרון בלימודי ספרות משווה קיים בנקודת המבט המיוחדת שלה, שאינה מוגבלת לתחום ההשוואה בין טקסטים ספרותיים השייכים לאזורים גיאוגרפיים או לתקופות שונות בלבד, אלא מבוססת גם על חקר הקשרים הקיימים בין..
לימודי התואר השני מהווים המשך ללימודי התואר הראשון, ומטרתם להרחיב ולהעמיק את ידיעותיו של התלמיד בחקר הספרות העברית לדורותיה, ובקשרים שבין ספרויות שונות.
המחלקה לספרות עם ישראל ע"ש יוסף ונחום ברמן מבקשת להקנות ידע רחב בספרויות היהודים לתפוצותיהם, לדורותיהם וללשונותיהם. המחלקה מציעה מגוון קורסים, שבהם פוגש התלמיד יצירות מופת מרכזיות של הספרות העברית לתקופותיה. מסלולי ההתמחות במחלקה מקיפים את כלל היצירה העברית למן הספרות העברית הקדומה: ספרות..
החוג מציע התמחות והקניית ידע בספרות ערבית לדורותיה, חקר הלשון, דת והיסטוריוגרפיה אסלאמית. התלמיד ילמד שיעורים בתחום ההתמחות שיבחר בו וכן שיעורי השלמה, במסגרת החוג לערבית ובמסגרת חוגים אחרים, על-פי אישור היועץ.
מטרות החוג: להרחיב ולהעמיק את ידע התלמידים בלשון הערבית על תקופותיה ורבדיה, בתולדות הספרות הקלאסית והמודרנית, ובתרבות האיסלאם. להכשיר את התלמידים להבנת מכלול הגישות המסורתיות והמודרניות לתולדות הלשון הערבית ודקדוקה. להקנות לתלמידים כלים לניתוח יצירות ותופעות ספרותיות למיניהן ולפתח בהן גישה..
הלימודים בחוג מקנים ידיעה עיונית ושימושית בלשון הערבית הספרותית, הקלאסית והמודרנית, ידיעת עיקרי תולדות הספרות הערבית הקלאסית והמודרנית והבנת המקורות החשובים של הספרות מתוך הרקע ההיסטורי, הלשוני והדתי. חלק ניכר ממסיימי החוג משתלבים במערכת הוראת הערבית בבתי ספר תיכוניים, וכן במגזרים אחרים בשירות..
הלימודים לתואר שני מעמיקים ומעשירים את הידע בספרות או בבלשנות. הלימודים מתפצלים לשני מסלולים, האחד כולל כתיבת עבודת גמר בתחום בו בחר הסטודנט, בשני לא נדרשת עבודת גמר.
תלמידים המעוניינים לשלב גם קורסים בתחום ההיסטוריה, חברה, משטר, תרבות, יחסי החוץ וכלכלה יירשמו לתכנית הלימודים הרב-תחומית בהדגש לימודים גרמניים. החוג לשפה ולספרות גרמנית בעוד שלימודי הבוגר מתמקדים בהקניית ידע ומיומנויות כלליים ובסיסיים, יאפשרו לימודי המוסמך גישה יותר מעמיקה וספציפית אל סוגיות..
הקורסים יתמקדו במגוון נושאים מרכזיים החיוניים להשלמת ההשכלה הנדרשת בתחום הלימוד. חלק מהקורסים יהיו היסטוריים או תרבותיים, ואחרים יעסקו בספרות או בדיאלקטים של שפות המזרח הקדום; כל הקורסים, יהיה נושאם אשר יהיה, יתבססו על חומרים טקסטואליים בשפת המקור. התוכנית תאפשר לתלמידים (לאחר התייעצות עם נציגי..
מטרת הלימודים היא להכשיר את הסטודנטים בתחומים השונים של מדעי החברה, הרוח והמשפטים - הקשורים ביבשת אירופה, מסורותיה הלאומיות והשתלבותן במסגרת האיחוד האירופי. תכנית הלימודים מעוגנת ומשולבת בפעילויות המחקר של "פורום אירופה באוניברסיטה העברית" מבנה התכנית התכנית בלימודי אירופה מציעה לימוד..
במגמה לתלמוד וספרות העת העתיקה נלמדים שני תחומים: ספרות הבית השני וספרות חז"ל . תחומים אלה כוללים את ספרות החכמה היהודית, הספרות האפוקליפטית והפסבדואפיגרפית ומגילות מדבר יהודה בתקופת הבית השני, ואת ספרות התורה שבעל-פה בתקופת חז"ל (המשנה, התוספתא, מדרשי ההלכה והאגדה, שני התלמודים: הבבלי..
התכנית לתואר שני, מוסמך בלימודי תרבות, היא תכנית בין-תחומית המשלבת תפיסות ומתודות מתורות הספרות, התקשורת, האנתרופולוגיה, הסוציולוגיה, ההיסטוריה, הפסיכואנליזה, ההיסטוריה של המדעים, תולדות האמנות והמוזיקה. התכנית מדגישה את נקודות המפגש בין פעילות תרבותית, פעולה חברתית והעולם החומרי ותעניק לסטודנטים..
התמסדותם של לימודי תרבות כתחום דעת ומחקר אוטונומי החלה בשנות ה-50 של המאה ה-20 באוניברסיטאות באירופה וארה"ב, על רקע תהליכים היסטוריים, כלכליים, טכנולוגיים וחברתיים שהעצימו את חשיבות התרבות להבנת חיי אנוש וחברה. התכנית משותפת לפקולטה למדעי הרוח והפקולטה למדעי החברה. תכנית הלימודים..