מטרת ההתמחות בחינוך מיוחד היא להכשיר מחנכים המעוניינים להתמודד עם האתגר שבהוראת ילדים עם צרכים במיוחדים בגילאים שונים; מחנכים שיסייעו בידי תלמידיהם "לא לוותר" ולהגיע להישגים למרות הקשיים; מחנכים שיבחינו בשונה, במייחד ובמיוחד שבכל תלמיד ותלמיד; מחנכים יצירתיים וגמישים; מחנכים שיתאימו..
מטרת ההתמחות בחינוך מיוחד היא להכשיר מחנכים המעוניינים להתמודד עם האתגר שבהוראת ילדים עם צרכים במיוחדים בגילאים שונים; מחנכים שיסייעו בידי תלמידיהם "לא לוותר" ולהגיע להישגים למרות הקשיים; מחנכים שיבחינו בשונה, במייחד ובמיוחד שבכל תלמיד ותלמיד; מחנכים יצירתיים וגמישים; מחנכים שיתאימו דרכי הוראה מגוונות לצרכיו השונים של כל תלמיד ותלמיד.
יעדים
הכרת תפישות חינוכיות העומדות בבסיס העשייה החינוכית, בחינוך המיוחד והרגיל.
הכרת תיאוריות התפתחות (תקינה ולקויה) בתחומים הקוגניטיבי, לימודי, רגשי, חברתי ומוטורי.
הכרת האוכלוסיות השונות בעלות צרכים מיוחדים.
הכרת דרכי עבודה, אסטרטגיות הוראה-למידה , אמצעים וכלים להוראה בכיתה הרגילה, המשלבת והמיוחדת.
הכרת אמצעים יצירתיים להעשרת ההוראה וביצוע הוראה טיפולית
סיוע לסטודנט בגיבוש תפיסת עולם הוליסטית אישית ומקצועית, המבוססת על הומניזם.
הכשרה להוראה בתחום דעת ספציפי לחינוך הרגיל (יסודי / חט"ב).
הכרת כלים מתודולוגיים לחקירה ובחינה עצמיים.
פיתוח מחנך מכוון קהילה.
תעודת הוראה בין-מסלולית בחינוך מיוחד לכיתות א' - יב'
התכנית מכוונת להכשרת מורים ומחנכים לעבודה במסגרות החינוכיות הרגילות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים (כיתות משלבות- הטרוגניות); במסגרות של החינוך המיוחד בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים (כתות מיוחדות, מרכזים טיפוליים, מתי"א); במסגרות חינוכיות נפרדות של החינוך המיוחד (המיועדות למשל לתלמידים מהספקטרום האוטיסטי בעלי פיגור שכלי, הפרעות התנהגות, הפרעות נפשיות, לקויות שמיעה וראייה, נכויות קשות) מוסדות של חסות הנוער; בתי כלא; בתי ספר בבתי חולים לילדים ובבתי חולים של בריאות הנפש; עמותות ומסגרות לא פורמאליות
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של בוגרים (2)
רחל ג. על תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד סמינר הקיבוצים (17/03/2013)
סיים בשנת 2013
מדוע בחרתי במסלול זה
כדי לעזור באופן אישי לתלמידים עם לקות למידה שאין להם סיכוי להשיג את רמת הכיתה במסגרת הרגילה. בנוסף, אני מעוניינת לעבוד בבית בשעות אחה"צ - ומקצוע זה יאפשר זאת.
האם המסלול עמד בציפיות
אני מצפה ללימודים ממוקדים יותר מבחינה מעשית.
מה רמת הלימודים
עונה בהחלט על ציפיותיי, כאמור בהסתייגות של הערתי הקודמת.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לבדוק ולהשוות בין המוסדות המציעים התמחות בהוראה מתקנת.
טל נ. על תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד (דו חוגי עם ביולוגיה-כימיה בדגש סביבתי) סמינר הקיבוצים (23/08/2011)
סיים בשנת 2010
מדוע בחרתי במסלול זה
התחום עניין אותי ושיקף את האופי שלי והמטרות שלי בחיים. בנוסף, התחום פותח הרבה דלתות ואפשרויות מגוונות בשוק העבודה.
האם המסלול עמד בציפיות
מתוך המסלול הגעתי למקום עבודתי הנוכחי, ממנו אני מאוד מרוצה. אני מרגישה שהמסלול הכשיר אותי בצורה טובה לקראת השטח.
מה רמת הלימודים
חלק מן הקורסים היו לטעמי לא רלוונטיים או לא מספיק ממוקדים. בגדול, התואר ענה על רוב הציפיות שלי ואני מרגישה שיצאתי לשטח מוכנה בעיקר בשל התנסות מעשית מרובה במהלך התואר.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
להכיר קצת את התחום לפני שנכנסים אליו ,ולדבר עם בוגר סמינר במסלול או מישהו שכרגע לומד שם לפני ההרשמה.
זהר ש. על תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד סמינר הקיבוצים (29/06/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי במסלול חינוך מיוחד מתוך עניין וקרבה לנושא, ובמטרה לצאת אחריו ללמודי המשך הדורשים תואר ראשון, בעדיפות לחינוך המיוחד.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול משלב לימודים ברמת התיאוריה וברמת ההתנסות, מעניק כלים רבים.
מה רמת הלימודים
הדירוג מתייחס לשיעורי העזר והתרגולים, מפני שהם לא קיימים במכללה, למעט בדיסיפלינה שאני מרחיבה במקצועות המדעים, וגם במקרה הזה התרגול נובע מאירגון שלנו הסטודנטים. כמות הסטודנטים בהרצאות גבוהה יחסית, זאת בשל חובת הנוכחות במרבית הקורסים.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לאהוב את התחום
ולעבוד הרבה לפני תחילת שנת הלימודים!!!!!!!!!!!
שחר נ. על תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד סמינר הקיבוצים (27/06/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
עניין אותי להכיר ולרכוש ידע על אוכלוסיות מיוחדות. יש לי במשפחה המורחבת לקויות רבות והיה לי חשוב להכיר מקרוב את הנושא. בנוסף, תחושת שליחות...
במקביל לומדת גם התמחות במדעים לבי"ס יסודי- כל מה שקשור לטבע מעניין אותי.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול אכן ענה על ציפיותיי. רכשתי ידע רב, התנסתי רבות והכרתי מגוון של אוכלוסיות ודרכי התמודדות בשטח.
מה רמת הלימודים
אין מתרגלים ומעט מאוד שיעורי עזר.. כמות הסטודנטים לרוב סבירה, אך יש בעיתיות עם מבנה הכיתה.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לחסוך הרבה כסף מראש ולהגיע בשל לכך שאין הרבה זמן להקדיש לעצמך ולסובבים אותך.
והכי חשוב, שזה שווה את זה!
קארין ז. על תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד סמינר הקיבוצים (22/06/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
כאשר התעניינתי במקצועות לתואר ראשון בחרתי בחינוך מפני שאף מקצוע אחר לא עניין אותי וידעתי שאני רוצה לעבוד עם ילדים בעתיד. הייתי בוחרת את המקצוע ללא היסוס אילו התנאים לעובדי משרד החינוך היו טובים.
האם המסלול עמד בציפיות
מבחינה מקצועית אני מאוד מרוצה
מה רמת הלימודים
רמת הלימודים טובה אך לעיתים מעט נמוכה
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
העצה הכי טובה היא להיות כמה שיותר בטוחים שהמסלול הוא נכון בשבילך- שזהו הדבר שהכי מעניין אותך מכיוון שזה יתרום לך רבות בלימודים. צריך הרבה רצון.
שניר ק. על תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד סמינר הקיבוצים (21/06/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
מפני שהיום כל חינוך נחשב כחינוך מיוחד, אין כזה דבר ,חינוך רגיל". גם בכיתות הרגילות יש חינוך מיוחד, בין אם במודע ובין אם לא - וחינוך מיוחד מצייד אותך בהרבה יותר כלים מאשר חינוך רגיל.
האם המסלול עמד בציפיות
קיבלתי הרבה כלים להיות מורה טוב, דרכי הוראה מגוונות, הוראה מתקנת - והכי חשוב - יחס אישי ומעולה מראש המסלול.
מה רמת הלימודים
רמה סבירה, לא קשה מדי, אם כי לפעמים אני חש שניתן להעלות עוד טיפה את הרמה.