לימודי החינוך היצירתי מכשירים את הלומדים בכל תחומי הדעת הנדרשים מכל סטודנט/ית במסלול הגיל הרך במכללה. בנוסף לכך, הלומדים/ות מתמחים/ות בגישת שילוב האומנויות בדרכי הוראה ולמידה ונפגשים/ות לצורך כך עם אומנויות שונות. הם/ן מתנסים/ות בהפקה תיאטרלית ובמשחק, במפגש עם שפת האומנות הפלסטית, בתרגילי תנועה..
לימודי החינוך היצירתי מכשירים את הלומדים בכל תחומי הדעת הנדרשים מכל סטודנט/ית במסלול הגיל הרך במכללה. בנוסף לכך, הלומדים/ות מתמחים/ות בגישת שילוב האומנויות בדרכי הוראה ולמידה ונפגשים/ות לצורך כך עם אומנויות שונות. הם/ן מתנסים/ות בהפקה תיאטרלית ובמשחק, במפגש עם שפת האומנות הפלסטית, בתרגילי תנועה וכוריאוגרפיה, בשיעורי מוסיקה ועוד.
בלמידה ובהתנסות במסלול לחינוך יצירתי מושם דגש על ההקשר החברתי – תרבותי של החינוך בכלל וההוראה והלמידה בפרט. דבר זה נעשה על מנת לאפשר לאלו המתעתדים לעסוק בחינוך ואשר מעוניינים בכך לפתח תפיסה של "ראש גדול" ולראות עצמם כסוכני שינוי חברתי בעבודתם בהוראה.
שנה א' במסלול לחינוך יצירתי מתמקדת בחוויה האישית של הסטודנט/ית והיא אמורה להיות שנת העשרה תרבותית והתנסות אישית בתחומי אומנות שונים בתוך הקבוצה. כמו כן ניתנת תשומת לב מיוחדת לכישוריו/יה, נטיות הלב וקשייו/יה של הסטודנט/ית. הסטודנט/ית אמור/ה להתבונן בעצמו/ה כאיש חינוך וכאדם יוצר, המוצא דרך ביטוי להשקפת עולמו ולרגשותיו. בשנה זו מתחיל גם המפגש של הסטודנט/ית עם השדה החינוכי – חברתי באמצעות פעילות במסגרות ובארגונים לחינוך לא פורמאלי בעיר רמלה.
השנים ב' וג' מתרכזות בנמען- בילד / ילדה, במעשה החינוכי ובתוכניות הלימודים בגן ובבית הספר, כל אלה בהשראת ההיבט של שילוב האומנויות בנושאי הלימוד ובמתודות ההוראה השונות. הסטודנטים/יות מאמצים/ות את דרכי ההוראה בהן התנסו בעצמם/ן, על מנת ליצור דגם מיוחד במינו של החינוך המאפשר גילוי עצמי, התאמה לסגנון למידה וביטוי אישי, חיזוק הביטחון העצמי והעצמה של התלמיד/ה.
הכשרה מיוחדת זו במסגרת המסלול לחינוך יצירתי מאפשרת פיתוח ויצירת דגמים מקוריים של הוראה לא רק במסגרות של גני ילדים וכתות בית הספר היסודי אלא גם שילוב האומנויות בחיי הקהילה המקומית במסגרות ובאירועים שונים ומגוונים.
תנאי הקבלה ללימודים במסלול לחינוך יצירתיים הם תנאי הקבלה הרגילים למסלול לחינוך בגיל הרך במכללה ואשר נקבעים ע"י משרד החינוך. לא נדרשים כשרון מיוחד ו/או הכשרה קודמת בתחומי האומנות שכן התפיסה האידיאולוגית חינוכית שלנו מתבססת על ההנחה שכל אדם, ילד או מבוגר, יכול וזכאי ליהנות מהאומנויות, הן בקליטה והבנה והן בהבעה ויצירה, וזאת ע"פ נטיותיו והעדפותיו.
במסלול החינוך היצירתי ניתן ללמוד בארבע סוגי התמחויות:
* תרבות ישראל
* ספרות
* מדעים
* מתמטיקה
מור ב. על תואר ראשון לימודי חינוך יצירתי לגיל הרך סמינר הקיבוצים (17/08/2011)
סיים בשנת 2011
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי במסלול זה מכיוון שברצוני להמשיך אחר כך ללמוד דרמה-תרפיה והמסלול נותן הרבה שעות דרמה שהכרחיות עבורי להמשך הלימודים. כמו כן התעניינתי בחינוך ועבודה עם ילדים.
האם המסלול עמד בציפיות
נהנתי מאד מהלימודים, בעיקר מבחינה חברתית. מבחינה מקצועית היו קורסים מעניינים ומעניינים פחות.
מה רמת הלימודים
הרבה שעות לימוד, לא תמיד הכל הכרחי. שעות התנסות בשטח תורמות ומועילות. אהבתי את היחס האישי בסמינר, את הנגישות של המרצים לסטודנטים ואת הרעיון שיש קשר עין בין המקום לסטודנט.
יעל ב. על תואר ראשון לימודי חינוך יצירתי לגיל הרך סמינר הקיבוצים (24/06/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
כדי לשלב את האהבה שלי לילדים והרצון שלי לתרום לחברה עם העניין שלי באמנויות השונות.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול אכן יצירתי, אבל לא מכין כראוי לאתגרים שבעבודה בתחום בפועל. יש הרבה רוח וצלצולים ומעט מאוד הכשרה מעשית שמשרתת אותך כגננת בהמשך הדרך.
מה רמת הלימודים
תכלס- הלימודים חפיפניקיים. כל חרטוט מקבל 100. לפעמים זה פשוט מגוחך. יש גם מרצים שקובעים רף יותר גבוה, אבל לא הרבה.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לקחת בחשבון שאת ההתמקצעות הרצינית הם צריכים לקחת על עצמם. יש דברים שבמסלול לא יתייחסו אליהם, וצריך לרכוש את הידע החשוב הזה באופן עצמאי ולקחת אחריות, אם לא רוצים להיות חפיפניקים.
עינת ד. על תואר ראשון לימודי חינוך יצירתי לגיל הרך סמינר הקיבוצים (22/06/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
נשמע מעניין ועשיר בתחומים
האם המסלול עמד בציפיות
קיבלתי הרבה מאוד כלים במסלול, וכן הלימודים פתחו לי את הראש לנושאים שונים. היו לא מעט נושאים מעוררי השראה שגרמו לי להתחיל לגבש את האני המאמין החינוכי. עם זאת, עכשיו, כגננת בשטח, אני מרגישה שחסר לי ידע חשוב שלא נלמד.
מה רמת הלימודים
רמה יחסית לא גבוהה, מצד שני אין מרדף אחר ציונים, אלא הבנה שיותר חשוב האדם ופיתוחו האישי מאשר ציוניו.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
זהו מסלול חם וכייפי. אני מרגישה שמאוד התפתחתי בפן האישי! מומלץ!
רותם ה. על תואר ראשון לימודי חינוך יצירתי לגיל הרך סמינר הקיבוצים (21/06/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
רציתי לשלב בין חינוך לגיל הרך לבין אמנות
האם המסלול עמד בציפיות
למדתי דרכים באמת יצירתיות לחינוך ילדים, התנסיתי בכך בפועל, בהצלחה גדולה. יש מרצים מצויינים ואווירה נהדרת.
מה רמת הלימודים
יש מחלקה בקמפוס שעוסקת במתן עזרה לסטודנטים, בלימודים, בעבודות ובמבחנים. לרוב הכיתות לא גדולות- בערך 20 סטודנטים. לרוב הרמה לא מאוד קשה, והלימודים מעניינים.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
בכלל לא צריך להיות מומחים באמנות כל שהיא. רק צריך ראש פתוח ומוטיבציה, והמון אהבה לקטנטנים!
רותי ח. על תואר ראשון לימודי חינוך יצירתי לגיל הרך סמינר הקיבוצים (20/06/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
משום שחיפשתי מסלול חינוך מעניין המציע לימודים חוויתיים ומסקרנים.
האם המסלול עמד בציפיות
בסה"כ הוא ענה- אין ספק שלא על הכל אבל אני מאוד מרוצה.
מה רמת הלימודים
בסמינר כמו בסמינר- אין מתרגלים, אין תרגולים והשיעורים מורכבים משלושים משתתפים לכל היותר. אני חושבת שמכאן שהיחס הוא אישי ועל כן מבחינתי מקבל את מירב הנקודות.