המסלול לתיאטרון-מחול בביה"ס לאמנויות המחול של סמינר הקיבוצים הוא השנה בן 7 שנים. מסלול זה הוא כיום היחיד בארץ המכשיר מורים לתיאטרון-מחול בשילוב עם תואר ראשון בחינוך B.Ed.
תכנית הלימודים במסלול זה נועדה להכשיר מורים לתיאטרון-מחול במסגרות שונות: הגיל הרך, בית הספר היסודי, בית הספר העל יסודי,..
המסלול לתיאטרון-מחול בביה"ס לאמנויות המחול של סמינר הקיבוצים הוא השנה בן 7 שנים. מסלול זה הוא כיום היחיד בארץ המכשיר מורים לתיאטרון-מחול בשילוב עם תואר ראשון בחינוך B. Ed.
תכנית הלימודים במסלול זה נועדה להכשיר מורים לתיאטרון-מחול במסגרות שונות: הגיל הרך, בית הספר היסודי, בית הספר העל יסודי, מסגרות החינוך המשלים וההכשרה המקצועית במחול. בוגרי המסלול מקבלים תואר ראשון B. Ed. ותעודת הוראה בתיאטרון-מחול לגילאי א'-יב'.
מתוקף קיומו של מסלול תיאטרון-מחול במכללה לחינוך, ההיבטים התיאורטי והמעשי בהקשר להוראה מפותחים ומעמיקים, וההתנסות בהוראה היא חלק אינטגראלי ומשמעותי בתכנית הלימודים. יתר על כן, במסגרת ההוראה נלמדים ומוטמעים ערכים חינוכיים וחברתיים שהמכללה וצוות ביה"ס מזוהה עימם, ואשר הסטודנטים מיישמים במהלך הלימודים, הן בהוראה והן בחיים המקצועיים של ביה"ס. כך נארגים לכלל משמעות היחסים המפרים בין אמנות וקהילה.
מבחינה מקצועית בית הספר רואה עצמו אחראי להכשרת מורים לתיאטרון-מחול ברמה גבוהה ביותר, ונובעת מכך תכנית לימודים אינטנסיבית בתחום לימודי התיאטרון והמחול המעשיים והעיוניים. את הלימודים מלוות סדנאות העשרה בתחומים מגוונים המפגישים את הסטודנטים עם רקדנים, יוצרים ומורים מהשורה הראשונה, הפועלים כיום בתחומי התיאטרון והמחול בארץ.
התפישה התרבותית, שהמורים עובדים לאורה, היא הוליסטית-אינטגרטיבית, כלומר: הסטודנט נדרש לרוחב יריעה מקצועי, הן כרקדן, שחקן ויוצר, והן כאקדמאי, חוקר מחול ותיאטרון ואיש תרבות. יתר על-כן, נדרש מן הסטודנט לחפש ולמצוא דרך אישית, משמעותית ומעמיקה – על-פי כוחו ובהתאם למגבלותיו – לאחד את תחומי הידע הרבים והשונים לכדי מהות אחת ודרך, ולבטאם כמורה-רקדן-שחקן-יוצר ואיש חינוך. הצמיחה המקצועית, ההתפתחות וההתבגרות, נובעות מלמידה עצמית ומהתנסות אישית וקבוצתית.
לביצוע משימות אלו, נבנתה מסגרת לימודים עשירה ואינטנסיבית, אך יחד עם זאת אישית ותומכת, שתפקידה לאפשר לסטודנט לתיאטרון-מחול להתפתח ולהתקדם באמצעות קיום בתוך מסגרת מאורגנת וממושמעת, ועם זאת תומכת, קשובה ופתוחה לדיאלוג. ברוח האמנות, הסטודנט מצופה לנצל את מה שניתן לו בכל דרך, ולפרוץ גבולות של שפה, סגנון וגוף. כמו כן, מצופה ממנו ליזום, לבנות, ולקחת אחריות על לימודיו והתקדמותו ברמה האישית והקבוצתית.
במסלול לתיאטרון-מחול נלמדים מקצועות מתחום המחול ומתחום התיאטרון בקשת רחבה של סגנונות: תיאטרון-מחול, משחק, פיתוח קול, בלט קלאסי, מחול מודרני, קונטקט אימפרוביזציה ותנועה.
במסגרת שיעורי תיאטרון-מחול הסטודנטים יוצרים מחול, מפיקים מופעים, ומעלים אותם על במה מקצועית.
בנוסף לטכניקות מחול, נלמדים מקצועות עיוניים בתחומי מחקר מחול, כתב-תנועה EWMN, מחול יהודי וישראלי (שילוב של מסורת עם תרבות ישראלית בחברה הישראלית הרב-תרבותית), תולדות המחול והתיאטרון, מוסיקה, מדעי גוף האדם, והיבטים טכנולוגיים הקושרים וידאו ומחשב עם מחול. הרמה הגבוהה של הלימודים מבוססת על גישתו המקצועית של צוות מסור ומוכשר של מורים ותיקים וחדשים, אשר שותפים ל'אני מאמין' של בית הספר, ומשקיעים את מיטבם בו
רוני ל. על תואר ראשון לימודי תיאטרון מחול סמינר הקיבוצים (21/06/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
בשלב מאוחר יחסית חזרתי לרקוד והבנתי שאני מאוד רוצה שזה ישאר חלק מהחיים שלי. ידעתי שאני רוצה לעבוד עם אנשים, אולי לטפל בהמשך ולרות שחשבתי כל הזמן על עבודה סוציאלית או פסיכולוגיה החלטתי בסוף להתפתח במה שאני מאוד אוהבת ודרך זה לגשת אח"כ לאנשים, שזה יהיה הכלי שלי
האם המסלול עמד בציפיות
אני מרגישה שאני פורחת במסלול, לומדת על עצמי דברים חדשים ומתקדמת ומתפתחת. יש אווירה של בית ותמיכה מאוד גדולה. מסלול מאוד רחב עם הרבה מאוד היבטים לתחומי עניין
מה רמת הלימודים
רוב השיעורים הם בכיתות קטנות, מה שמאפשר יחס אישי ויכולת המרצים לראות כל אחד
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
מסלול שמאפשר להגשים חלומות, להתקדם ולהתפתח. לא ברור מאליו שהלימודים האקדמאיים מתחילים בשיעורי מחול כל יום בשמונה וחצי בבוקר... פשוט חלום. מציעה לבחור את מה שהלב מבקש ולא מה שהסביבה או ההורים מבקשים, זוהי נקודת הפתיחה שלנו לחיים והיא חייבת בעיני, להתחיל ממקום של מימוש והגשמה ולא ממקום של תסכול וריצוי