התכנית לתואר מוסמך בחינוך רב-תחומי במדעי הרוח מסתמכת על מבני הדעת של דיסציפלינות מדעי הרוח הנלמדות בבתי ספר, מעצימה ומעשירה אותן באמצעות לימוד מעמיק ורב-צדדי מחד גיסא, וממזגת ידע מדיסציפלינות שונות ומזהה קווים משיקים ביניהן מאידך גיסא. בד בבד התכנית מתמקדת בהקניית דרכי הוראה רב-תחומית של תכנים..
התכנית לתואר מוסמך בחינוך רב-תחומי במדעי הרוח מסתמכת על מבני הדעת של דיסציפלינות מדעי הרוח הנלמדות בבתי ספר, מעצימה ומעשירה אותן באמצעות לימוד מעמיק ורב-צדדי מחד גיסא, וממזגת ידע מדיסציפלינות שונות ומזהה קווים משיקים ביניהן מאידך גיסא. בד בבד התכנית מתמקדת בהקניית דרכי הוראה רב-תחומית של תכנים משולבים במדעי הרוח בהתאמה לאוכלוסיות שונות, סביבות לימודים מגוונות ומטרות חינוכיות משתנות, תוך שהיא מנצלת את הפסיפס העשיר והמגוון של התכנים ההומניסטיים.
התכנית מושתתת על שני מרכיבים עיקריים:
א. מרכיב דיסציפלינארי: בתכנית נלמדים קורסים במגוון נושאים במדעי הרוח אשר מרחיבים ומעמיקים ידע דיסציפלינארי קודם, יוצרים קשרים והקשרים רב-תחומיים ומוסיפים תחומי ידע חדשים. תחומי הדעת המרכזיים של התכנית הם: היסטוריה, ספרות, מקרא, פילוסופיה ולשון, ואליהם נוספים קורסים הקושרים ידע מתחומי מדעי החברה כמו: סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ומדע המדינה. החיבור בין דיסציפלינות מדעי הרוח במתווה רב-תחומי לבין שדה המחקר של מדעי החברה הינו מפרה ומרתק ומוסיף נדבך משמעותי להבנת המרחב העשיר של מדעי הרוח.
ב. מרכיב חינוכי: התכנית מקנה ידע יישומי חדש בתחומים הבאים: פיתוח תכניות לימוד רב-תחומיות, פיתוח מתודולוגיות ודרכי הוראה רב-תחומיות והובלת פרויקטים בית ספריים ייחודיים בתחום הוראת מדעי הרוח והחברה. שני המרכיבים באים לידי ביטוי בתכנית באמצעות שילוב קורסים תיאורטיים העוסקים בהיבט הפילוסופי, הסוציולוגי והמתודולוגי של החינוך לצד קורסים בעלי אופי יישומי ומחקרי.
מטרות
1. מטרתה הראשונה של תכנית ה-M. Ed. היא לתת מענה אקדמי הולם למורים ואנשי חינוך המבקשים להרחיב את האופק האינטלקטואלי שלהם, ולהעמיק את השכלתם המקצועית בתחום מדעי הרוח.
2. התכנית תפתח בפני הלומדים אפשרויות לקידום מקצועי על ידי הכשרתם בתחומים הבאים:
* ריכוז והובלת פרויקטים בית-ספריים בתחום הוראה משלבת של מדעי הרוח.
* הדרכה וייעוץ לתכנון לימודים, פיתוח תכניות לימוד ודרכי הערכה במדעי הרוח.
* פתיחת ענף מקצועי ייחודי של הוראה ותכנון לימודים בגישה משלבת דיסציפלינות.
* כתיבה ויצירה רב–תחומיים של תכניות לימוד, חומרי למידה וספרי לימוד