התכנית משלבת ידע מהתחומים של מינהל החינוך, מדעי הניהול ומינהל ציבורי כדיסציפלינות המשלימות זו את זו. כמו כן, היא משלבת בין היבטים עיוניים ומחקריים עדכניים בתחומי הדעת הרלוונטיים, להיבטים מעשיים-יישומיים בניהול בית ספר ומערכות חינוך נוספות וכן היבטים של התפתחות אישית של תפיסת התפקיד הניהולית. הלמידה..
התכנית משלבת ידע מהתחומים של מינהל החינוך, מדעי הניהול ומינהל ציבורי כדיסציפלינות המשלימות זו את זו. כמו כן, היא משלבת בין היבטים עיוניים ומחקריים עדכניים בתחומי הדעת הרלוונטיים, להיבטים מעשיים-יישומיים בניהול בית ספר ומערכות חינוך נוספות וכן היבטים של התפתחות אישית של תפיסת התפקיד הניהולית. הלמידה בתכנית כוללת נקודת מבט רחבה על מערכת החינוך בישראל ומחוצה לה. נקודת מבט זו מאופיינת בהסתכלות מוסרית, חברתית ופוליטית, מתוך מטרה להגיע להבנת התנאים בהם פועלים מנהיגים חינוכיים: בתי הספר, הקהילה ומערכת החינוך במאה העשרים ואחת. בנוסף, הלמידה בתכנית שואפת להביא את הלומדים להבנת המחויבות של מנהיגים חינוכיים לתלמידים, להורים ולקהילה, מתוך ערכים של שוויון, חינוך איכותי וייצוג של תרבויות. התפיסה העומדת בבסיס התכנית היא שהמנהל מהווה מנהיג של בית הספר אותו הוא מנהל, ולכן הציר המקשר בין כל רכיבי התכנית הינו פיתוח מנהיגות.
יעדי התכנית
ייעודה של התכנית הוא הכשרת כוח אדם מקצועי, שינהל וינהיג את הארגון החינוכי בו הוא מועסק, תוך התמודדות עם השינויים המבניים, הארגוניים והתכניים הפוקדים את מערכת החינוך בישראל. בנוסף, כוונתה לטפח מנהלים בעלי עמדה חברתית-פוליטית ומוסרית-ביקורתית הנדרשת לתפקידם כאנשי ציבור וכמנהיגים חינוכיים.
בהתאמה לייעוד זה התכנית מתמקדת בטיפוח הסטודנטים בשלושה מוקדים מרכזיים, ואלו הם:
א. רכישת ידע והעצמת מיומנויות אישיות בתחומי הניהול והארגון בכלל.
ב. רכישת ידע ותובנה הקשורים לקביעת מדיניות חינוכית בהקשר עולמי וישראלי.
ג. רכישת ידע, מיומנויות וערכים הנחוצים לפיתוח מנהיגות חינוכית.
מבחינת דרכי ההוראה והלמידה, התכנית תשקף דרכי למידה מגוונות בהכשרת מנהלים, ובכללן: למידה עצמית ולמידה בקבוצות עמיתים קטנות, קריאה מעמיקה ורחבה של ספרות מקצועית, סיכומה והפיכתה לידע משותף לקבוצת הלומדים, ושילוב של תרגול באמצעות סימולציות וחקרי אירוע.
דגש מיוחד יושם על זיקה של הידע הנלמד בתחומי הניהול והמנהיגות לשדה החינוך בכלל ולפרקטיקה הבית-ספרית בפרט