התכנית מכשירה יזמים- מחנכים בעלי יכולות ניהול בתחום החינוך הדמוקרטי והסביבתי. היא כוללת ארבעה מרכיבים עיקריים: חממה לפיתוח יזמות חינוכית סביבתית, לימודי ביולוגיה, לימודי סביבה וחינוך סביבתי, ותעודת הוראה במדעים לכיתות ז-י'.
מערך הלימודים מבוסס על שילוב בין למידה אקדמית ולמידה התנסותית / חוויתית..
התכנית מכשירה יזמים- מחנכים בעלי יכולות ניהול בתחום החינוך הדמוקרטי והסביבתי. היא כוללת ארבעה מרכיבים עיקריים: חממה לפיתוח יזמות חינוכית סביבתית, לימודי ביולוגיה, לימודי סביבה וחינוך סביבתי, ותעודת הוראה במדעים לכיתות ז-י'.
מערך הלימודים מבוסס על שילוב בין למידה אקדמית ולמידה התנסותית / חוויתית במכללה ומחוץ למכללה. הלימודים כוללים שעורי חינוך, סדנאות לליווי תהליכים אישיים וחברתיים, שעורי ביולוגיה וכימיה בדגש סביבתי וסדנאות להוראת המדעים. התנסות בהוראה מתקיימת בבית ספר דמוקרטי ובבית ספר לטבע וסביבה. במהלך הלימודים מתקיימים סיורים ומחנות לימודיים של מספר ימים הכוללים למידה רב תחומית תוך התמקדות בסוגיות סביבתית הקשורות לאזור הסיור. בין השאר מתקיימים מחנות לימודיים לאילת, עין גדי וצפון הארץ
עופר י. על תואר ראשון לימודי ביולוגיה וכימיה בדגש סביבתי (דו חוגי עם הוראה לביה"ס היסודי) סמינר הקיבוצים (24/08/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
הלכתי לכיוון החינוך מתוך אידיאולגיה ששם אפשר וצריך להשפיע, הגישה והקשר שלי לילדים עזרו לי להיות בזה טוב ולהנות מהעבודה. לימודי המדעים הגיעו מהבית בקיבוץ
האם המסלול עמד בציפיות
אני נהנה מהחברה במסלול, מהאוירה הכללית במכללת סמינר הקיבוצים, מהרמה הגבוהה של הלימודים, ומהמרצים במכללה
מה רמת הלימודים
כמות הסטודנטים בכיתה נמוכה, דבר המאפשר לימוד אישי וטוב ונוצרת אווירה טובה ובריאה בקבוצה. המרגלים נמצאים לרשותנו על פי הדרישות מהמכללה ויכולים לתת אקסטרה אם מבקשים דבר התורם להצלחתנו בלימודים
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
תלכו על פי תחום העניין שלכם, ולא על פי רצון הכלל או העדר. חפשו מה מעניין אותכם ולא האם זה כלכלי לכם.