התכנית “חינוך סביבתי” עונה על הדרישה הקיימת היום לפיתוח גישה רחבה וכוללת להתמודדות עם בעיות יסוד בנושאי הסביבה. התכנית קושרת סוגיות סביבתיות עם נושאים מתוך דיסציפלינות במדעי החיים והטבע, מדעי האדמה, מדעי החברה וההתנהגות ומדעי החינוך. כל אלה - מתוך אוריינטציה חינוכית וחברתית ומתוך מגמה..
התכנית “חינוך סביבתי” עונה על הדרישה הקיימת היום לפיתוח גישה רחבה וכוללת להתמודדות עם בעיות יסוד בנושאי הסביבה. התכנית קושרת סוגיות סביבתיות עם נושאים מתוך דיסציפלינות במדעי החיים והטבע, מדעי האדמה, מדעי החברה וההתנהגות ומדעי החינוך. כל אלה - מתוך אוריינטציה חינוכית וחברתית ומתוך מגמה לתרום לבתי-הספר, לקהילה ולחברה.
התכנית מושתתת על שלושה מרכיבים עיקריים:
א. מרכיב מדעי: בתכנית קורסים במגוון דיסציפלינות במדעי הטבע הקשורות לנושאי הסביבה, שירחיבו ויעמיקו ידע קודם ויוסיפו תחומי ידע חדשים. תחומי הדעת של התכנית הם אקולוגיה (תיאורטית ויישומית), ביולוגיה סביבתית (האדם, החי, הצומח, מיקרואורגניזמים ובריאות), מדעי כדור הארץ וכימיה (קרקע, מים ואטמוספירה). בכולם מודגש ההיבט הסביבתי.
ב. מרכיב חינוכי: התכנית מציעה קורסים העוסקים בהיבט הפילוסופי, האפיסטמולוגי והאתי של חינוך סביבתי, וכן בפרקטיקה של תכנון לימודים, הוראה ולמידה של נושאים סביבתיים, מתוך מגמה להקנות ידע, לטפח עמדות ולעורר מודעות לסוגיות סביבתיות.
ג. מרכיב חברתי-ציבורי: התכנית תטפח מודעות לנושאי הסביבה ומעורבות בהם. נכללים בה קורסים ייעודיים להיבט החברתי-הציבורי, כגון: פוליטיקה וסביבה, היבטים ציבוריים ומשפטיים של איכות הסביבה בישראל ופסיכולוגיה סביבתית.
התכנית חינוך סביבתי תפתח בפני הלומדים בה אפשרויות לקידום מקצועי על ידי:
* השתלבות במגמת לימודי הסביבה, שהוקמה בחטיבות העליונות של מערכת החינוך והמשוועת למורים מתאימים.
* ריכוז פעילות סביבתית, הנחיית פעילויות-שדה וסיורים, אחריות על חוגי העשרה בבתי-הספר.
* ייעוץ לפעילויות בחינוך סביבתי במסגרות של חינוך בלתי-פורמלי וביצוען.
* הובלת תכניות של מעורבות קהילתית בנושאי סביבה.
* פעילות בגופים ציבוריים, העוסקים בנושאי סביבה בכלל ובחינוך סביבתי בפרט, כמו החברה להגנת הטבע ורשויות מקומיות