הלימודים במסלול זה הם לתואר .B.Ed ותעודת הוראה בחינוך מיוחד במסלול רב-גילאי. לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד מכשירים אנשי חינוך להוראה במסגרות לחינוך מיוחד ובמסגרות שילוב, בהן לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים בתוך מסגרות החינוך הרגיל.
היכולת להתאים את תהליך ההוראה והלמידה לצרכים המיוחדים של..
הלימודים במסלול זה הם לתואר . B. Ed ותעודת הוראה בחינוך מיוחד במסלול רב-גילאי. לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד מכשירים אנשי חינוך להוראה במסגרות לחינוך מיוחד ובמסגרות שילוב, בהן לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים בתוך מסגרות החינוך הרגיל.
היכולת להתאים את תהליך ההוראה והלמידה לצרכים המיוחדים של התלמידים תורמת לא רק למורים העובדים במסגרות חינוך מיוחד אלא גם למורים המלמדים במסגרות החינוך הרגילות המשלבות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
בנצ'י א. על תואר ראשון לימודי חינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד מכללת אחוה (08/01/2012)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי בהוראה לחינוך מיוחד מאחר ואני אוהבת לעסוק ולעבוד עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים וכי אני חושבת שאני יכולה לגרום ולקדם אותם ובנוסף לכך אני מרגישה סיפוק אדיר עם העבודה בחינוך המיוחד.
האם המסלול עמד בציפיות
אני שמחה ללמוד את מקצוע ההוראה בתחום החינוך המיוחד, אך הציפיות שלי מהמכללה הייתה אכזבה, היחס אינו הולם.
לילך נ. על תואר ראשון לימודי חינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד (דו חוגי עם ספרות עברית) מכללת אחוה (24/12/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
מכיוון שעסקתי בעבר בתחום במהלך השירות הלאומי ולכן בחרתי ללמוד הוראה
האם המסלול עמד בציפיות
רציתי ללמוד משהו בתחום הרפואה, אבל בגלל שלא התקבלתי התפשרתי על התואר הזה
מה רמת הלימודים
הרבה מאוד טובה. אין צורך בשיעורי עזר לפי דעתי
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
ללמוד את המקצוע רק אם אוהבים אותו באמת, ולא להתפשר עליו כמוני. זהו מקצוע מאוד מרתק אך דורש הרבה משאבים. צריך לבחור במקצוע החינוך בכלל והחינוך המיוחד בפרט רק אם רואים בזה סוג של שליחות.
סאלי פ. על תואר ראשון לימודי חינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד (דו חוגי עם .B.Ed ותעודת הוראה לעל יסודיים) מכללת אחוה (23/12/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
עבדתי כשנה בתור סייעת בכיתת חינוך מיוחד ובנוסף, יש לי אחיין שאובחן כבעל אוטיזם ולכן עניין אותי מאוד ללכת ללמוד את התחום.
האם המסלול עמד בציפיות
באתי ללמוד חינוך מיוחד על מנת להתמחות אך ורק בתחום זה, אך השנתון שבו התחלתי חייב לקחת התמחות נוספת ובמקרה זה לקחתי את תחום הספרות ואני מרגישה כי אני לומדת יותר ספרות מחינוך מיוחד והכי מפריע לי שהעבודה המעשית שבה אנו מתנסות בפועל בהוראה היא יותר בחינוך הרגיל מאשר בחינוך המיוחד.
מה רמת הלימודים
ישנם קורסים שיש בהם המון סטודנטים ולא רק שקשה ללמד בכיתה כ"כ גדולה, במבחן זה הרבה יותר קשה כי אז המרצה כמעט ולא מספיק להגיע אל כל הנבחנים על מנת לסייע בשאלות והיחידים שנפגעים מכך הם הסטודנטים.
אין לנו שיעורי עזר/ תרגולים.
adva p. על תואר ראשון לימודי חינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד מכללת אחוה (23/12/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
מתוך חוויות עבודה והתנדבות קודמות, מצאתי כי תחום זה מעניין אותי ומספק אותי במיוחד. הרגשתי כי זהו התחום בו ארצה לעסוק בעתיד.
האם המסלול עמד בציפיות
הלימודים מעניינים מאוד ברובם. המסלול משתנה לאורך התואר, מה שהובטח טרם שנה א' הוא לחלוטין לא מה שמתקיים בפועל לאורך השנים...
מה רמת הלימודים
רמת הלימוד הנדרשת במרבית הקורסים היא סבירה.
אך איני ממליצה ללמוד באחווה. אני מקווה לחשוב כי קיימות מכללות אחרות בהן הסטודנטים נמצאים במקום גבוה יותר בסולם עדיפויות המכללה.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לבדוק היטב את המכללות השונות, בעיקר דרך ביקורות והמלצות סטודנטים ובוגרים - זה חשוב, ובסופו של דבר, המדד הכי אמיתי למה שצפוי.
שיהיה בהצלחה!
Ravit L. על תואר ראשון לימודי חינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד (דו חוגי עם .B.Ed ותעודת הוראה לעל יסודיים) מכללת אחוה (13/12/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
משום שאני מאוד מתחברת אל התחום הנ"ל. תחום החינוך המיוחד הוא תחום ההוראה, אך מזוית אחרת עבורי, והדבר השפיע רבות על שיקול דעתי.
האם המסלול עמד בציפיות
ידעתי שזה הדבר שאני עומדת לצפות לו, בנוסף לזה שהקורסים במכללה מאוד מיקדו אותי לנושאים שאעסוק בהם בעבודה בשטח.
מה רמת הלימודים
השיעורים תלויי מרצים, מרצה שמראה נכונות ללמד, לעניין ולהפיק ידע מהקורסים שלו ישדר רמה גבוה ואיכותית מרמת הקורסים שלו אך מרצה שלא מראה עניין רב ישדר זאת לסטודנטים שגם הם לא ייחסו חשיבות רבה לקורס
ימית א. על תואר ראשון לימודי חינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד (דו חוגי עם לימודי ספרות עברית) מכללת אחוה (03/09/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
לאור עבודה עם ילדי חנ"מ בהתנדבות טרם התחלת התואר החלטתי להמשיך בכך גם בעתיד המקצועי שלי ולהיות מורה לחינוך מיוחד
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול של החינוך המיוחד ענה על הציפיות שלי הן ברמת החומר הגבוהה והן בעבודה המעשית בשטח. מה שענה בצורה חלקית זה ההתמחות שלי בספרות- מורה לחנ"מ מלמדת הכול, ולכן התמחות רק בספרות נראית מיותרת.
מה רמת הלימודים
לרוב בקורסי החובה הכיתות מלאות כמות הסטודנטים גדולה מאוד, אין מתרגלים, קשה ללמוד כאשר בכיתה יש 100+ סטודנטים
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
זה אומנם תואר לא קל, עמוס והחומר מורכב אך זה שווה לטווח הארוך רוכשים ידע רב, אז לא להתייאש
הדס מ. על תואר ראשון לימודי חינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד (דו חוגי עם תואר .B.Ed ותעודת הוראה לבתי ספר יסודיים) מכללת אחוה (15/08/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
מאוד אוהבת את תחום החינוך ובמיוחד את הבלתי פורמלי בגלל זה בחרתי להתמקד בחינוך המיוחד ובמדעי הטבע
האם המסלול עמד בציפיות
אומנם לא היו לי ציפיות גבוהות במיוחד אבל ברור ל שכדי להרגיש שבאמת למדת משהו בתחום החינוך אתה חייב ליישם את הדברים בשטח. ובפול בשטח אני לא מרגישה שאני מביאה את מה שלמדתי במכללה איתי לעבודה...
מה רמת הלימודים
אני מקווה שהבנתי את השאלה נכון.. איו הרבה סטודנטים בכיתה שזה ממש טוב אבל יש לזה גם כמה חסרונות. אין שיורי עזר ותרגולים בתחום החינוך (לפחות לא במכללה שלי)