ייעודו של המסלול הוא להכשיר מחנכים בעלי השקפת עולם הומניסטית המעמידים במרכז העשייה החינוכית את טובת הילד וכבודו כאדם בעל צרכים וכישורים ייחודיים.
מחנכים בעלי אופקים רחבים וידע עדכני בתחומי דעת שונים ובתחומי החינוך והפסיכולוגיה ובעלי מסוגלות לעבודה חינוכית איכותית עם ילדים בעלי התפתחות תקינה וילדים..
ייעודו של המסלול הוא להכשיר מחנכים בעלי השקפת עולם הומניסטית המעמידים במרכז העשייה החינוכית את טובת הילד וכבודו כאדם בעל צרכים וכישורים ייחודיים.
מחנכים בעלי אופקים רחבים וידע עדכני בתחומי דעת שונים ובתחומי החינוך והפסיכולוגיה ובעלי מסוגלות לעבודה חינוכית איכותית עם ילדים בעלי התפתחות תקינה וילדים בעלי צרכים מיוחדים.
תכנית הלימודים ממוקדת בהבנת צרכיו ומאפייניו ההתפתחותיים של הילד הצעיר וההתנסות בהוראה מהווה ציר מרכזי בהכשרה.
הלמידה מתרחשת בקבוצות קטנות ובדגש על פיתוח והעצמה אישית של כל סטודנט.
לאחר שנת הלימודים הראשונה יש לבחור באחד משלושת הנתיבים הבאים:
א. נתיב הגיל הרך (לידה – 3 )
ב. נתיב גן , א- ב
ג. נתיב גננות בחינוך המיוחד
הסטודנטים בשני הנתיבים הראשונים בוחרים באחד מתחומי ההתמחות הבאים:
א. טבע ומדע
ב. ספרות וספרות ילדים
ג. דרמה ומבע יצירתי
ד. תרבות וזהות (מקרא ואגדה)
אסתר פ. על תואר ראשון לימודי חינוך והתפתחות מכללת אורנים (08/09/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
מכיוון שאני רוצה להיות גננת, ורציתי לפתוח אופציה גם להוראה בבית ספר.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול ענה על ציפיותיי מכיוון שגם התנסיתי בשטח , בגן ובבית ספר. הספקתי לטעות, וללמוד מטעויות. הדברים היו מעבר לרק תיאוריה. אני מרגישה בשלה לחלוטין להיות מורה או גננת בישראל.
(כמובן עם ההבנה שיש עוד המון ללמוד)
מה רמת הלימודים
כיתות במספר מצומצם לרוב, חומר לימודי נגיד וזמין, יש נכונות לעזור לסטודנט.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לשאול את כל השאלות שיש לשאול, לבוא עם דף שאלות מוכן. לרשום את התשובות. לברר הכל לפני שמתחילים. ועוד דבר- חינוך זו עבודה קשה ומאתגרת, ומי שלא רוצה את זה עמוק בפנים, שלא יתחיל