לראשונה בישראל מנוע חיפוש לימודים המאפשר לכם לדעת מה חושבים סטודנטים ובוגרים על התארים המעניינים אתכם

ביקורת מקיפה על:
תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד (דו חוגי עם לימודי ספרות, דרמה ומבע יצירתי) המכללה האקדמית לחינוך אורנים

מור ר. 23/01/2015
סטודנט תואר ראשון לימודי חינוך מיוחד (דו חוגי עם לימודי ספרות, דרמה ומבע יצירתי) המכללה האקדמית לחינוך אורנים
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
בחרתי בחינוך המיוחד כיוון שעבדתי עם אוכלוסיות של עיכובים התפתחותיים וליקויי למידה ואהבתי את העבודה: היא גרמה לי לסיפוק רב ולהנאה וסקרנות. בספרות בחרתי כיוון שזהו תחביב לנפש: אני אוהבת לקרוא ספרים, אני אוהבת לנתח יצירות ולהכיר ביוצרים ובסיפורים מסוגים שונים וכן, אני מעוניינת להעשיר את הכתיבה שלי.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא היה לי קשה והתקבלתי על סמך תעודת בגרות בלבד.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה מלאה
בחינוך המיוחד, ישנה התנסות מעשית רבה שתורמת ללמידתי ולהתנסותי, להיות מורה באוכלוסיות השונות ובגילאים השונים. בספרות, אנו קוראים ולומדים על יצירות ספרותיות רבות ומגוונות (מבחינת יוצרים ותקופות) וכן מנתחים אותן לעומק ולרבדים מעניינים מאוד. כמו כן, ישנם קורסים אשר בהם אנו מתנסים בקריאה, בכתיבת פרוזה ובכתיבת שירה. השאלות שהמרצים שואלים אותנו, הם שאלות אשר מגיעות לעומק הסיפור ולדעתו של היוצר, דבר אשר פותח את המחשבה והראייה על ספרות כאומנות ביקורתית ועוד.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
בחינוך המיוחד אני ממליצה על הקורס "עקרונות והליכים בניתוח התנהגות ויישומם בחנ''מ"- קורס אשר לומדים לנתח התנהגות שלנו ושל תלמידנו והקורס מעשיר אותנו בכתיבת תכנית התערבות מתאימה, לשם שיפור התנהגות רצויה והגברתה וכן הפחתת התנהגות בלתי רצויה, דבר אשר מעניין ותורם מאוד. בספרות, כל הקורסים מעניינים אותי.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
לא הייתי ממליצה על הקורס אסטרטגיות למידה בחשבון.
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
10
המרצים מעניינים, נותנים יחס אישי לכל סטודנט, נגישים וזמינים במייל ובפגישות אישיות וכן מקצועיים ומלומדים ואכן יש ממי ללמוד: בין בספרות ממשוררים מוכרים או סופרים שזכו בפרסים, או בין בחינוך המיוחד במרצים אשר הם תרפיסטים במקצועם, מאבחנים דידקטיים, מטפלים בשיטת ABA, עובדים במשרד החינוך, בעלי ידע מעשי בחינוך באוכלוסיות השונות ועוד.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
7
לדעתי, אין מספיק שיעורי עזר ותרגולים. ישנו עומס רב בחינוך המיוחד ואין מספיק זמן לעשות עבודות רבות ומבחנים רבים בזמן קצר כל כך. כמו כן, ללא דוגמאות של עבודות של סטודנטים חבריי לכיתה, לא תמיד אני יודעת מה הן הדרישות לעבודות וכיצד עליי לכתוב אותן.
מה חסר לך בתואר?
חסר לי במכללה יותר מסיבות סטודנטים, ימי חופשה (כמו בחנוכה, שבמכללה מקבלים יום אחד בלבד) וכן שיעורי תרגול נוספים לפני הגשת עבודות ומבחנים.
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: המרצים מקצועיים והשיעורים מעניינים.
נקודה לשיפור: יש להוריד מהעומס בדרישות, לדוגמה: בחינוך המיוחד בשנה ג', מקבלים תלמידים לסדנאות קריאה וחשבון ועלינו להספיק מינימום 20 שיעורים בקריאה ו-20 בחשבון. לא תמיד התלמידים מגיעים ואם אנו לא מגיעים ל-20 שיעורים, עלינו לבוא בזמננו החופשי ולנסוע לבתי הספר של התלמידים (שנמצאים בערים רחוקות ממקום מגורינו) ולהשלים את השיעורים. לרוב קורה שסטודנטים מגיעים חולים ללימודים רק כדי שלא יצטרכו להשלים.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
אוניברסיטת חיפה
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
10
תמיד מעדכנים אותנו במייל בכל נושא, ההרשמה לקורסים השתפרה- מהירה הרבה יותר משנים קודמות וניתן להשתבץ לקורסים וכן מודיעים לנו כל דבר בכל הקשור לתשלומים, בזמן.
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
5
הספרייה מספקת ויש בה את כל התנאים ללמידה מייטבית וכן חומרי לימוד ומאגרים רבים ומגוונים. באודיטוריום ובכיתות רבות נוספות, אין כלל שולחנות ואנו כותבים עם הקלסרים על הידיים. אין מספיק שקעים למחשב ולא תמיד יש מספיק כסאות לכל הסטודנטים בכיתה. בקפיטריה המחירים יקרים ולא מוצדקים לסטודנטים. חנייה- אין מספיק ויש מצוקת חנייה רבה ולא כל הסטודנטים מצליחים להחנות בתוך המכללה. אין מספיק מערכות מחשוב.
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
דירה שכורה - לבד
בעברי גרתי במעונות ומחוסר נוחות, אני גרה עצמאית מחוץ למכללה.
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
במעונות, אין תחבורה (קו 75 מגיע פעם בשעה בלבד!) יש 4 מכונות כביסה על כל דיירי המעונות (5 בניניים מאוכלסים מלאים בקומות ובכל קומה 8 חדרי סטודנטים...) כמו כן, המכונות הן בתשלום ויש הליכה של עליה כדי להגיע אליהן (וכל זה עם הכביסה בידיים...). אין סופר- יש קפיטריה אחת קטנה בתוך המכללה שהיא יקרה ויש בה רק מנות חמות וממתקים. יש חנויות של ציוד משרדי וכן מקום בו ישנו מרכז פדגוגי (מרפ''ד) שבו ספרים, אך עלינו לצלם מהם על חשבוננו. אין כמעט אירועי תרבות, מלבד דברים שהסטודנטים מארגנים וחוג אירובי וחדר כושר (קטן וכמעט חסר מכשירים).
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
אין זמן בגלל העומס בלימודים.
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
אפשר לעבוד בשנתיים הראשונות. בשנה השלישית, קשה מאוד לשלב עבודה עם לימודים בשל העומס הרב של התואר. ישנם סטודנטים כמוני שלא עובדים כלל ואחרים אף עוזבים את העבודה.
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
ישנן מלגות במכללה עצמה, אך השכר לא משתלם על העבודות. גם אם ישנן עבודות שאינן מלגות, כמו חניכת סטודנטים או עבודה בספריה, השכר הוא מעט מתחת למינימום ולא מספיק לממן את שכר הלימודים.
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
יש פאב רחוק מהמכללה ברמת ישי. אין קולנוע. בית קפה רק בטבעון במרחק נסיעה של 20 דקות\ חצי שעה, כאשר קו 75 הוא פעם בשעה בלבד!
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
כן.
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
אני מעדיפה ללמוד באוניברסיטה, כיוון שתואר שני בתחומים בהם אני רוצה להתמקצע, הם עוד חדשים במכללה ואין כיתות נוחות ללמידה והתנאים הם לא מספקים לדעתי בשביל תואר שני.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
עבדתי בתחום לפני הלימודים. בשנה א', עשיתי שיעורים פרטיים ובשנה ב' חנכתי 5 סטודנטיות. הפידבקים שקבלתי הם על מקצועיות רבה ויחס טוב לחניכים\תלמידים שלמדתי. בשנה ב', השכר היה מינימום.
הטיפ של מור ר.
מי שרוצה ללמוד בחינוך מיוחד, עליו ללכת לאורנים שכן זהו "הטכניון" של ההוראה. מי שבאמת מוכן להשקיע, אחראי, מסור למקצוע ובאמת אוהב את האוכלוסיות שהוא מלמד ורציני, שילמד את המקצוע כאן, שכן הוא יקבל את מלוא ההתנסות המעשית שתעזור לו לבחור בעתיד את האוכלוסיה שאותה ירצה ללמד, תתן לו התנסות לעבוד כמורה ותכשיר אותו להיות מהמורים הטובים בארץ. כמו כן, עליו לדעת שהוא יישא בלחץ ועומס קשים והוא חייב להשקיע.
כל הזכויות שמורות לאתר הסטודנט © 2024