תלמוד, מדרש ואגדה, מיסטיקה יהודית (קבלה וחסידות), הגות ימי הביניים (רס"ג, רבי יהודה הלוי, רמב"ם, רמב"ן), תפילה והלכה, מחשבה מודרנית (שפינוזה, מנדלסון, ש"ר הירש, סולובייצ'יק, לייבוביץ) ופוסט מודרנית (בובר, רוזנצוייג, השל, לוינס, הגות בפרספקטיבה של נשים ועוד) בכל אלו אנו עוסקים..
תלמוד, מדרש ואגדה, מיסטיקה יהודית (קבלה וחסידות), הגות ימי הביניים (רס"ג, רבי יהודה הלוי, רמב"ם, רמב"ן), תפילה והלכה, מחשבה מודרנית (שפינוזה, מנדלסון, ש"ר הירש, סולובייצ'יק, לייבוביץ) ופוסט מודרנית (בובר, רוזנצוייג, השל, לוינס, הגות בפרספקטיבה של נשים ועוד) בכל אלו אנו עוסקים בחוג למחשבת ישראל, על רקע החיפוש אחר משמעות וחיי רוח בעולם המודרני ואחר הגדרות חדשות ורלוונטיות לזהות היהודית בחברה הישראלית.
הלימודים בחוג מאפשרים לסטודנטים לגבש את אישיותם כמחנכים ולרכוש שפה תרבותית וערכית עשירה שתונחל אחר כך לתלמידיהם, בין השאר ב"שעורי מחנך" ובשיחות בין השיעורים.
הלימודים בחוג מקנים ידע בסיסי בסדר היום של העם היהודי בימינו, ובוגרי החוג יכולים להשתלב בתוכניות חינוך העוסקות ביהדות זמננו ובעבודה חינוכית בתפוצות. במסגרת החוג פועל מקבץ "לימודי העם היהודי" המאפשר התמקדות בשאלות של "עמיות" יהודית בישראל ובתפוצות.
עיצוב הזהות היהודית-ישראלית בימינו נעשה על רקע המפגש המתמשך עם תרבויות שכנות ועם מגוון האוכלוסיות בצפון ישראל. מקבץ "עולמות נפגשים: יהדות-נצרות-אסלאם" מעודד מורים ופעילים בקהילה לעסוק בשיח בין הדתות והתרבויות בחברה הישראלית.
הלימודים בחוג מצטיינים בגישה תרבותית-פלורליסטית, בחיבור שבין עיון ואקטואליה ובשילוב שבין מחקר ובין מעורבות אישית בנושאים הנלמדים. אנו מזמינים למעגלי החוג תלמידים מכל חלקי החברה בישראל, חילוניים, מסורתיים ודתיים, וותיקים ועולים חדשים, כמו גם סטודנטים לא יהודים שמעוניינים להכיר את תכניה של התרבות היהודית מפרספקטיבה פתוחה ופלורליסטית