התכנית עונה לצורך של מחנכים לגבש תפיסת עולם מקצועית ובית-ספרית בשאלות רחבות של הוראה רב-תחומית במדעי הרוח והחברה, רצון לטפח תרבות דיון בדילמות ערכיות ודרישה לפתח תכניות ייחודיות המשלבות תחומים שונים ממדעי הרוח, החברה והאמנויות. בתכנית מושם דגש על לימודי תרבות ועל הזיקה בין סוגיות תרבות, חברה..
התכנית עונה לצורך של מחנכים לגבש תפיסת עולם מקצועית ובית-ספרית בשאלות רחבות של הוראה רב-תחומית במדעי הרוח והחברה, רצון לטפח תרבות דיון בדילמות ערכיות ודרישה לפתח תכניות ייחודיות המשלבות תחומים שונים ממדעי הרוח, החברה והאמנויות. בתכנית מושם דגש על לימודי תרבות ועל הזיקה בין סוגיות תרבות, חברה והוראה.
לימודי התרבות נלמדים תוך התייחסות להיבטים השונים של מושג התרבות ותוך הבהרת זיקתם לעשייה החינוכית ולגיבוש תפיסת עולם. כלומר, העיון והחקר אינם עומדים במנותק משאלות של השקפת עולם חינוכית והיבטים של המעשה החינוכי. המרצים בתכנית רואים חשיבות בפיתוח שפה בית-ספרית משותפת בין מורים ומחנכים לשם התמודדות עם דילמות הוראה וזיקתן להקשרים תרבותיים.
הלימודים בתכנית התואר השני להוראה רב-תחומית ועבודת המחנך
מחנך הוא הרבה יותר מגורם מערכתי שמטפל בבעיות תלמידי כיתתו ומארגן את סדר יומם. מחנך הוא המפתח המשמעותי לדיון, חשיבה, נקיטת עמדה מושכלת ועיון ביקורתי בבעיות חברה ותרבות המשפיעות על קהילת בית-הספר, החברה בישראל ואף הקהילייה הבינלאומית. מחנך הוא מי שמופקד, יחד עם ההורים וגורמים נוספים, על כך שתלמידיו יהיו משתתפים מעורבים בחברתם. התכנית מבקשת להעצים, לטפח ולהפנות תשומת-לב לסוגיות תרבותיות, לאופנים השונים בהם ניתן לפרשן ולדרכים השונות שהמחנכים יכולים להתייחס אליהן