להיות מורה ומחנך בביה"ס היסודי זה להיות מנהיג ומוביל במערכת החינוך.
המסלול לחינוך והוראה בבית הספר היסודי מכשיר מחנכים ומורים לכתות א'-ו' של בית הספר היסודי. מטרת תוכנית הלמודים היא להכשיר מורים בעלי השקפת עולם הומניסטית, בעלי ידע בתחום הדעת, החינוך והפסיכולוגיה, מחנכים שיוכלו לסייע לתלמידיהם..
להיות מורה ומחנך בביה"ס היסודי זה להיות מנהיג ומוביל במערכת החינוך.
המסלול לחינוך והוראה בבית הספר היסודי מכשיר מחנכים ומורים לכתות א'-ו' של בית הספר היסודי. מטרת תוכנית הלמודים היא להכשיר מורים בעלי השקפת עולם הומניסטית, בעלי ידע בתחום הדעת, החינוך והפסיכולוגיה, מחנכים שיוכלו לסייע לתלמידיהם להגיע למיטבם כבני אדם וכאזרחים המשתלבים בחברה ותורמים לה.
הלימודים משלבים בין תיאוריה ומעשה. ההתנסות בהוראה מהווה ציר מרכזי של ההכשרה. הלימודים מקנים כישורי הוראה/למידה/הערכה עדכניים המעשירים את ארגז הכלים המקצועי.
בתוכנית קורסים המקנים למורה ידע בעבודתו החינוכית עם ילדים משולבים , ילדים בגדר הנורמה וילדים מחוננים. הלמידה היא חווייתית , מתרחשת בקבוצות קטנות ומלווה בהדרכה מקצועית ואישית. זוהי למידה שיש בה נגיעה בחיים והיא מזמנת תהליכי התפתחות והעצמה אישית. )
בתכנית הלימודים המתקיימת במתכונת דו-חוגית ישנם ארבעה מרכיבים:
א. לימודי יסוד לפטור
ב. לימודי חינוך והתנסות בהוראה
ג. לימודים בחוג דעת
ד. לימודים בחוג רב תחומי
החוגים האפשריים כחוג ראשון:
גיאוגרפיה, לימודי ארץ ישראל, מתמטיקה, טבע ומדע, ספרות, מקרא, לשון
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של בוגרים (3)
מיטל מ. על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה לכיתות היסוד מכללת אורנים (17/04/2013)
סיים בשנת 2008
מדוע בחרתי במסלול זה
רציתי ללמוד הוראת מדעים לבית ספר יסודי. עברתי בין כל המכללות הגבוהות בנושא והכי התחברתי לאורנים
האם המסלול עמד בציפיות
ההתמחות העיקרית שלי ברב תחומי היה מדעים והמשני לימודי ארץ ישראל וגאוגרפיה. היה פשוט מעניין וכיף ללמוד. יחס אישי ועזרה מכל אחד מהמרצים
מה רמת הלימודים
אני מאוד אהבתי את הלימודים והפרקטיקה אך ברגע שיוצאים לשוק העבודה הרבה יותר קשה. וזה מה שהפריע לי בתואר. הכל כמו בכפפות משי עד שעוזבים. תמיד אפשר לבוא לקבל עזרה, גם אחרי סיום הלימודים
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
האם אתם מסוגלים להתמודד עם לחץ ? מצד הורים של הילדים, הנהלת בית הספר... וכו
קרן ג. על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה לכיתות היסוד מכללת אורנים (18/11/2011)
סיים בשנת 2005
מדוע בחרתי במסלול זה
מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה לעבוד בתחום החינוך ובחרתי לכת למסלול זה מתוך תחושת יעוד הישר לאחר סיום השרות הצבאי.
האם המסלול עמד בציפיות
במהלך הלימודים גיליתי שיותר מללמוד חומר חדש מאחר ואני לומדת על חינוך והתפתחות אני בעצם לומדת הרבה גם על עצמי. הלימודים היו מקיפים מבחינת גיוון החומר וההתעמקות בו ונתנו תשובה לכל דיון או בעיה שעלתה בתחום המקתועי.
מה רמת הלימודים
מקום מאד מומלץ ללמוד בו.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
תהיו בטוחים שאתם מוכנים לשעות ארוכות של עבודה. זה לא מסתיים כשהצלצול מגיע והולכים הביתה, ועל השעות האלה אף אחד לא משלם לכם.
Noa C. על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה לכיתות היסוד (דו חוגי עם חינוך מיוחד) מכללת אורנים (28/11/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי את המסלול של חינוך מיוחד ומדעים ליסודי מכיוון שאני אוהבת את מקוצוע המדעים ואני חושבת שגם ילדים אוהבים. ומצד שני חינוך מיוחד כיוון שבכל כיתה יש ילד (במקרה הטוב רק אחד) שהוא בעל צרכים מיוחדים.
האם המסלול עמד בציפיות
ציפיתי ששנה שלישית יתנו לנו להתנסות יותר בהתמחות שלי במדעים אבל לא כך הדבר.
מה רמת הלימודים
כמות קטנה של סטודנטים בשיעור, הרמה היא רמה גבוהה גם בחינוך מיוחד וגם במדעים.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
זהו מסלול טוב ומעניין למי שאוהב מדעים ומתחבר לכל ההיבט של המדעים: פיזיקה, כימיה וביולוגיה. יש גם דרישה רבה לעובדי הוראה במדעים. ככה שזה מסלול מעולה.
Neta G. על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה לכיתות היסוד (דו חוגי עם אנגלית - שפה וספרות) מכללת אורנים (21/11/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי את המסלול כיוון שהדרכתי כשהייתי בתנועת נוער ומאוד אהבת את זה, ואני גם מאוד אוהבת שפות ורואה בלימוד אנגלית סוג של שליחות.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול שבחרתי ענה בצורה חלקית על הציפיות שלי כיוון שאני רציתי להתמחות באנגלית ביסודי ומסלול זה הוא מסלול של מחנכות ליסודי ואני לא אוהבת את שאר המקצועות ביסודי.
מה רמת הלימודים
כמות סטודנטים בהרצאה מאוד סבירה, אין הרבה סטודנטים ויש מקום להביע דעה
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לבדוק טוב טוב את המסלול שאליו הם מתקבלים, לבדוק במה הם עושים תעודת הוראה ואילו קורסים כלולים בתואר.
Nitzan W. על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה לכיתות היסוד מכללת אורנים (14/11/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
תואר ראשון ותעודת הוראה - מסלול מורות וגננות, התמחות טבע ומדע.
בחרתי בתחום הנ"ל משום שאני אוהבת אותו ומתחברת אליו, הבחירה בשילוב בין גן לביה"ס היא על מנת שתהיינה לי יותר אופציות לגיוון בעתיד במידה וארצה בכך.
האם המסלול עמד בציפיות
כן בהחלט, אני חושבת ש"אורנים" דורשת הרבה מתלמידיה אך יחד עם זאת "קשה באימונים וקל בקרב" . רוב הקורסים מעניינים ורלוונטיים.
מה רמת הלימודים
אין מתרגלים וכד' וזה מצער. רק לסטודנטים שמתקשים (חנ"מ) יש חונכים וזה בהגבלה. לגבי כמות סטודנטים בהרצאה, זה תלוי קורס אבל באופן כללי הכיתות אינטימיות יחסית לאוניברסיטאות שזה באולמות הרצאה וכד'.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
ממליצה בחום למרות כל הקשיים, אך הייתי מציעה לחסוך לפני הרבה כסף כי ללא תמיכה כמעט מלאה מההורים, מאוד קשה להסתדר ולעמוד בעומס של המטלות ובד בבד בהוצאות כלכליות. כמו כן, אני ממליצה לא לדחות דברים ולתת את המירב. חשוב לבוא ללימודים מהסוג הזה מתוך רצון אמיתי ואהבה למקצוע! אחרת לא מתחברים...
רחלי על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה לכיתות היסוד (דו חוגי עם חינוך מיוחד) מכללת אורנים (13/11/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
אני אוהבת ילדים ואני באה ממטרה של שליחות לעזור בקידום הילדים המיוחדים וגם שעות העבודה נוחות לי לחיי המשפחה שיהיו בעתיד ועכשיו עם האופק החדש ההכנסה עלתה.
האם המסלול עמד בציפיות
אני לא ממצה את עצמי מבחינה שכלית מספיק אני חושבת.
מה רמת הלימודים
כמות הסטודנטים בדרך כלל לא כל כך גדולה, לפעמים הכיתה לא מתאימה לכמות הסטודנטים.