תכנית זו שמה לעצמה כמטרה הכשרת יועצים איכותיים, בעלי מוסר מקצועי ואישי גבוה ומכוונות ליעדים הבית ספריים, הנקבעים על ידי השירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך (שפ"י).
הסטודנטים מכוונים לעבודה עם אוכלוסיות הבאות ממגוון תרבויות המאפיינות את האוכלוסייה במדינת ישראל.
נושאי הלימוד השונים הנלמדים..
תכנית זו שמה לעצמה כמטרה הכשרת יועצים איכותיים, בעלי מוסר מקצועי ואישי גבוה ומכוונות ליעדים הבית ספריים, הנקבעים על ידי השירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך (שפ"י).
הסטודנטים מכוונים לעבודה עם אוכלוסיות הבאות ממגוון תרבויות המאפיינות את האוכלוסייה במדינת ישראל.
נושאי הלימוד השונים הנלמדים בתכנית נלקחים מתוך ההכרה בתפקיד היועץ כמכוון לממדים תוך-אישיים, בין-אישיים ומערכתיים. המיומנויות הנלמדות הן בתחום איתור וזיהוי מצוקות של תלמידים, מורים ומערכת בית הספר, מיומנויות שיח עם פרטים, משפחות וקבוצות, התערבויות טיפוליות קצרות טווח וממושכות יותר, מיומנויות חקירה והתבוננות.
הסטודנטים נדרשים להכרה מקרוב של הסביבה החינוכית בה יפעלו, היכרות מלומדת עם תכניות התערבות ייעוציות עדכניות ולמידה אודות בעלי התפקידים איתם יקיימו קשרי גומלין מקצועיים בתוך מערכת החינוך, כל זאת לצד הכרת המאפיינים המיוחדים של אוכלוסיית היעד, הכרה והבנה של האטיולוגיה של תחום הבעייתיות הנבחר. הם יוכשרו למפות צרכים של ארגונים ופרטים ולהתערב בהתאם למיפוי זה. בנוסף יתכווננו לבנייה ולהעברה של תכניות ייעוציות מניעתיות ואחרות בבית הספר. כל אלה יסייעו בידי היועץ לעתיד לכוון עצמו לקראת יצירת אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר.
הידע נרכש באמצעות תהליכי למידה מגוונים, תיאורטיים, סדנאיים ועבודת שדה.
תהליכי הלמידה מאפשרים לסטודנטים לערוך אינטגרציה בין גופי התוכן השונים ולהכילם בתוך מגוון תחומי האחריות המונחים לפתחו של היועץ החינוכי בבית הספר.
תכנית הלימודים עונה לקריטריונים של אגודת היועצים החינוכיים בישראל