החוג לאמנות הינו מסלול לימודים אקדמי המשלב בין תחומי עשייה אמנותיים, עכשוויים ורלוונטיים למתרחש בשדה האמנות לבין הכשרה להוראת אמנות. ייחודיות התוכנית מתבטאת בשילוב הבין-תחומי בין לימודי האמנות הפלסטית במגוון סדנאות לבין לימודי תולדות וביקורת אמנות יחד עם הכשרה להוראת אמנות בקשת רחבה של גישות..
החוג לאמנות הינו מסלול לימודים אקדמי המשלב בין תחומי עשייה אמנותיים, עכשוויים ורלוונטיים למתרחש בשדה האמנות לבין הכשרה להוראת אמנות. ייחודיות התוכנית מתבטאת בשילוב הבין-תחומי בין לימודי האמנות הפלסטית במגוון סדנאות לבין לימודי תולדות וביקורת אמנות יחד עם הכשרה להוראת אמנות בקשת רחבה של גישות והתנסויות מעשיות.
המאפיין המרכזי של החוג הינו האווירה הדיאלוגית, התומכת, הקשובה לתהליכים אישיים תוך עבודה אינטנסיבית ומחויבת. כך נוצרת סביבה לימודית המעודדת להעצמה אישית, לפיתוח אישיות יוצרת ובעלת רגישות חברתית. שלב אחר שלב סגל המורים, אמנים, חוקרים ואנשי חינוך מלווה את הלומד במסעו האישי מסטודנט לאמן-מורה ואף לאחר סיום הלימודים, בשנים הראשונות של השתלבות מקצועית הן כאמן והן כאמן-מורה.
החוג מעודד את הלומד לבחור את ההדגשים האישיים במסלול של ארבע שנות לימוד. הלומד תוך יעוץ ושיתוף של סגל המורים בונה את הפרופיל האמנותי שלו ביצירה, בעיון, באוצרות ובחינוך. החוג מציג תפיסה אמנותית פלורליסטית הרואה בחינוך לאמנות דרך הפונה הן לפרט והן לחברה.
בשנת הלימודים החדשה, במסגרת רענון וחידוש תוכנית הלימודים , כאשנב ללימודים עתידים בתארים המתקדמים מוצעות שתי מגמות: אמנות ככלי חינוכי-טיפולי ו- אמנות בקהילה וחינוך מוזיאלי
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של סטודנטים (2)
מאיה ח. על תואר ראשון לימודי אמנות מכללת אורנים (28/06/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
כיוון שזה מה שרציתי ללמוד על מנת להתקדם לתואר שני במקצוע שבו אני רוצה לעסוק.
האם המסלול עמד בציפיות
כאשר הגעתי ללמוד באורנים בררתי מראש איך יראו הלימודים, לכן הייתי פחות או יותר מוכנה למסלול הזה וידעתי איך הוא הולך להראות. ואני מרוצה מרוב הקורסים שלמדתי, ומרגישה שלמדתי הרבה ושזה גם פיתח אותי בתור בן אדם.
מה רמת הלימודים
הלימודים בחוג דורשים מאד, אמנם יש קורסים שהם יותר "קלים" אבל לרוב הקורסים הן באומנות- עיוני ומעשי, והן בהוראה- עיוני ומעשי הם רציניים ואם דרישות.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
העצה שלי היא לדעת שזה מה שהו\יא רוצה ללמוד להיות בטוח\ה בזה. ולהשקיע, לא לחפף ולא לוותר לעצמך. כי בסופו של דבר כשאתה אוהב משהו אתה גם תהיה מוכן להשקיע בשבילו. ופה מקבלים הרבה כלים ורצוי לנצל אותם כמו שצריך!
אלה ש. על תואר ראשון לימודי אמנות מכללת אורנים (16/06/2011)
סטודנט שנה חמישית
מדוע בחרתי במסלול זה
עניין אותי
האם המסלול עמד בציפיות
יש חלוקה לא שווה בין תולדות האמנות, יצירה וחינוך
יצאתי בהרגשה שחסר לי המון מידע איך ללמד אמנות לבגרות
אם באותה שנה היה חסר מרצה לתולדות של קורס מסויים אז לא היה מחליף וציפו שנלמד את זה בשנה מתקדמת יותר
מה רמת הלימודים
רמה סבירה, בסדנאות היה עומס סטודנטים מן החוץ שלא היו קשורים לשנתונים השונים, היתה הרגשה של חוג והיה קשה לעבוד כך ולהרגיש שקיבלת כל מה שמרצה יכול היה ללמד.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לחשוב טוב טוב אם הוא מעוניין לעבוד בחינוך כי במסלול הזה אין הרבה אופציות של עבודה מאוחר יותר. אם היה דו חוגי אז אפשר גם ללמד עוד מקצועות... וכך יותר שעות עבודה...