יש כיום הכרה בינלאומית בצורך הגובר במחקר מתקדם בתחום ניהול ויישוב סכסוכים, יחד עם הכשרת בעלי מקצוע אשר יוכלו להשתלב במערכות המשפט, החינוך, בסקטור הציבורי והפרטי, ותפקידם יתמקד בניהול ויישוב סכסוכים במערכות אלו.
התכנית מכשירה אנשי מקצוע וחוקרים ברמה גבוהה בתחום סכסוכים ומציאת דרכים לפתרונם, ומציגה..
יש כיום הכרה בינלאומית בצורך הגובר במחקר מתקדם בתחום ניהול ויישוב סכסוכים, יחד עם הכשרת בעלי מקצוע אשר יוכלו להשתלב במערכות המשפט, החינוך, בסקטור הציבורי והפרטי, ותפקידם יתמקד בניהול ויישוב סכסוכים במערכות אלו.
התכנית מכשירה אנשי מקצוע וחוקרים ברמה גבוהה בתחום סכסוכים ומציאת דרכים לפתרונם, ומציגה בפני הסטודנטים את תחום חקר הסכסוכים והדרכים לניהולם ולצמצומם, מתוך מודעות לעובדה שסכסוכים עלולים להתפתח לשלבים הרסניים. התכנית בנויה על גישה רב-תחומית ועל למידה רחבת היקף, העוסקת בהיבטים שונים של הסכסוך, ובכלל זה תעסוק בהיבטים חברתיים, פסיכולוגיים, ניהוליים, כלכליים, חינוכיים, פוליטיים, היסטוריים, ואקולוגיים, תוך מתן דגש על הניתוח הביקורתי של מבנים חברתיים ותהליכי שינוי אשר בתוכם ובמהלכם מתפתחים סכסוכים. התכנית משלבת את הצורך בפיתוח תיאורטי ובמחקר מעמיק, יחד עם הקניית מיומנויות לצורך השתתפות פעילה בפרויקטים למניעת אלימות בקהילה ובתהליכי גישור, פישור ומשא ומתן. דגש מיוחד ניתן ללימודי מניעת אלימות וחינוך לשלום.
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של בוגרים (1)
הגר ב. על תואר שני ניהול וישוב סכסוכים אוניברסיטת בן גוריון (27/07/2011)
סיים בשנת 2011
מדוע בחרתי במסלול זה
חיפשתי תואר מעשיר, מגוון שקשור לנושא התיזה שלי.
האם המסלול עמד בציפיות
תואר מרתק, רב-תחומי ורב-גוני, בתכנים, בסגל המרצים, בסוג הלימודים (הרצאות, סדנאות, סיורים) ומושך אליו גם סטודנטים מרקעים שונים מה שהופך את הלמידה למרתקת במיוחד.
מה רמת הלימודים
תואר תיאורטי עם נישות רבות של פרקטיקה, קורס גישור למשל. מעניק כלים ונקודות מבט לכל אחת או אחת, בכל תחום עיסוק, מכיוון שקונפליקטים ויישובם נוגעים לכל היבט בחיים.
איתי ט. על תואר שני ניהול וישוב סכסוכים אוניברסיטת בן גוריון (08/04/2012)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
הסילבוס נראה לי מרתק והייתי מעונין ללמוד תואר שנותן לי כלים ישומיים גם בתפקידים הניהוליים שלי וגם בפעילויות התנדבותיות כמו כן מעניין אותי לבצע מחקר בתחום
האם המסלול עמד בציפיות
ישנה בעיה של כמות מועטת מדי של מרצים המגבילה את ריבוי הרעיונות והדיעות ויוצרת מצב של קונפורמיות גבוהה בסוגיות שונות בהן אנו מטפלים
מה רמת הלימודים
ישנם מרצים שאינם עומדים בסטאנדרט של תואר שני (לעניות דעתי) וישנם מרצים שמלמדים יותר מדי קורסים תואר שני זה משהו כמו 40 נק"ז ברגע שיש מרצה שמלמד יותר מ 4 נק"ז (10%) זו הגזמה.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לבוא לכיתה עם ראש פתוח אבל לא לשכוח שהדבר החשוב ביותר באקדמיה הוא חשיבה ביקורתית