תוכנית הלימודים לתואר מוסמך בבריאות הציבור נועדה להקנות כלים של מיומנויות וחשיבה שיאפשרו לבוגריה לתרום למחקר ולפעילות מעשית בקידום הבריאות של האוכלוסייה ברמה המקומית, הלאומית והבינלאומית.
מטרת התוכנית היא לתרום לפיתוח והנחלת ידע בתחומי בריאות הציבור השונים הן בחזית המחקר והן בהקניית מיומנויות..
תוכנית הלימודים לתואר מוסמך בבריאות הציבור נועדה להקנות כלים של מיומנויות וחשיבה שיאפשרו לבוגריה לתרום למחקר ולפעילות מעשית בקידום הבריאות של האוכלוסייה ברמה המקומית, הלאומית והבינלאומית.
מטרת התוכנית היא לתרום לפיתוח והנחלת ידע בתחומי בריאות הציבור השונים הן בחזית המחקר והן בהקניית מיומנויות לבוגרים אשר יסייעו להם בקידום הבריאות של האוכלוסייה.
מסלולי הלימוד בתוכנית:
מסלול מחקרי - מקנה כלים מתודולוגיים נדרשים למחקר תוך הדגשת והעמקת הידע באפידמיולוגיה ובבריאות הציבור.
מסלול קליני - בעל עניין לעובדים בבריאות הציבור על מגוון מקצועותיהם. מקנה ידע וכלים לשיפור השירות שהם נותנים לקהילה וגם כהכנה למילוי תפקידים מנהליים.
מגמת מנהל רפואי - סטודנטים המעוניינים ברכישת ידע בסיסי במנהל רפואי יוכלו לבחור במגמה זו במסגרת לימודיהם במסלול הקליני ו המחקרי.
מסלול משולב MD-MPH - מאפשר לתלמידי רפואה, לאחר סיום שנה ד', ללמוד במקביל לרפואה גם את הלימודים לתואר מוסמך בבריאות הציבור.
תחומי המחקר והעניין בתוכנית:
רפואת ילדים בקהילה
טוקסיקולוגיה סביבתית
רפואת מתבגרים בקהילה
איכות אוויר ובריאות הסביבה
סוציולוגיה של הבריאות
חינוך לבריאות
ביו סטטיסטיקה
אפידמיולוגיה תעסוקתית
מחלות זיהומיות במבוגרים
בריאות האישה
אפידמיולוגיה של מחלות כרוניות
רפואת שיניים ציבורית
אפידמיולוגיה של מחלות זיהומיות
אפידמיולוגיה גנטית ונישואי קירבה
בריאות הציבור
קרדיולוגיה מונעת
רפואת ילדים ותזונה
מדיניות בריאות
כלכלת בריאות
התפתחות הילד
גנטיקה קלינית
מחקרים קהילתיים
אבטחת איכות
מנהל רפואי
ניהול סיכונים
איכות הסביבה ואיכות החיים
אפידמיולוגיה תזונתית
אפידמיולוגיה סביבתית
אפידמיולוגיה פרינטאלית והתערבות קהילתית
היסטוריה של מערכות הבריאות
ייחוד התוכנית: תוכנית ותיקה עם ניסיון בהכשרת חוקרים ועובדי מערכת הבריאות בכל הרמות; אפשרות לימודים עם תזה (מסלול מחקרי) וללא תזה (מסלולו קליני); היצע קורסים ומסלולי לימוד מגוון ביותר; קורסים מעשיים הניתנים על ידי מומחים מהתחומים הקליניים; קורסים מתודולוגיים מתקדמים, גישה פתוחה וסגל הוראה פלורליסטי בעל ניסיון רב ועשיר בתחום האקדמי והיישומי; אפשרות להתקדם בהמשך ללימודי תואר שלישי