"למה בחרתי: רציתי ללמוד הוראת מדעים לבית ספר יסודי. עברתי בין כל המכללות הגבוהות בנושא והכי התחברתי לאורנים
הציפיות: ההתמחות העיקרית שלי ברב תחומי היה מדעים והמשני לימודי ארץ ישראל וגאוגרפיה. היה פשוט מעניין וכיף ללמוד. יחס אישי ועזרה מכל אחד מהמרצים
רמת לימודים: אני מאוד אהבתי את הלימודים והפרקטיקה אך ברגע שיוצאים לשוק העבודה הרבה יותר קשה. וזה מה שהפריע לי בתואר. הכל כמו בכפפות משי עד שעוזבים. תמיד אפשר לבוא לקבל עזרה, גם אחרי סיום הלימודים
טיפ כללי: האם אתם מסוגלים להתמודד עם לחץ ? מצד הורים של הילדים, הנהלת בית הספר... וכו"
"למה בחרתי: שליחות.
הציפיות: הצוות, המרצים, החברה הכל ענה על ציפיותי ומעלה מכך.
רמת לימודים: גבוהה ומהנה מאוד.
טיפ כללי: תראו בחינוך כשליחות. כשזה זורם כאויר לנשימה, מרגישים ומתרגשים."
"למה בחרתי: רציתי להיות מורה בתיכון, חשוב לציין שלמדתי במסלול להסבת אקדמאים להוראה. יש לי תואר ראשון ממוסד אחר, ובדוד ילין למדתי לתעודת הוראה בלבד.
הציפיות: עיקר השאיפה שלי היתה להשיג תעודת הוראה. בתחום ההתמחות שבחרתי הרגשתי שהלימודים סיפקו לי כלים חשובים להוראה, והייתי מרוצה מהם.
רמת לימודים: בתחום החינוך נדרשת לדעתי הכשרה מעמיקה יותר. חלק מהסטודנטים במכללה מורידים את רמת השיעורים, והייתי מצפה להליך סינון קפדני יותר ללימודים במכללה בשל כך ובשל העובדה כי אלו הם מורי העתיד בישראל.
טיפ כללי: ממליצה להירשם ללימודים במכללה, ולו על מנת להנות מההתנסות באימוני ההוראה שהיא מאוד משמעותית בעיניי."
"למה בחרתי: כי אני רוצה ללמד באוכלוסיית החינוך המיוחד ודיסיפלינט המתמטיקה מתאיה לי
הציפיות: מכללת חינוך היא גוף מעט קטנוני ולעיתים מכוון נמוך ולכן אני לא מרוצה באופן מלא
רמת לימודים: יש קורסים אידיוטיים שלא באים ללמד כלום
טיפ כללי: תחשוב טוב אם אתה רוצה להיות מורה ואם כן פתח את הראש לא הכל נמצא בתוך המכללה"
"למה בחרתי: בהתחלה רציתי לבחור במסלול חינוך מיוחד משום שאני שואבת להמשיך לתואר שני במסלול ליקויי למידה ולהתקדם לאבחון דידקטי. לבסוף החלטתי לבחור במסלול בי"ס יסודי משום שאני מתעניינת יותר בליקויי למידה ופחות בליקיים אחרים.
הציפיות: כן, הוא הקנה לי ארגז כלים מלא להמשך דרכי.
רמת לימודים: הכיתות במכללה הן קטנות. הדבר מסייע במתן יחס אישי לכל סטודנט.
טיפ כללי: תעשו מה שאתם אוהבים,תהיו סבלנים,בעלי מוטיבציה ויכולת נתינה רבה. המקצוע מספק ומהנה אך עם כל זאת קשה."
"למה בחרתי: בחרתי במסלול זה כיוון שרק בו ישנה התמחות בחינוך בלתי פורמלי- נוער בסיכון והתחום הזה הוא שמסב לי הנאה ועניין
הציפיות: במסלול זה אני מקבלת גם תעודת הוראה בספרות לבית הספר העל יסודי וגם תעודת עובד חינוך שמסייעת בכל מסגרת של חינוך בלתי פורמלי. הלימודים כוללים גם חומר תיאורטי מעניין בקרימינולוגיה וחוקי נוער למשל וגם עבודה מעשית בשטח עם נוער במצוקה
רמת לימודים: חלק מהקורסים מהותיים לחינוך וחלקם מהותיים לאישיות בכלל הקורסים מעניינים מאוד ורלוונטיים אך יש מעט מהם שאינם קשורים לחינוך העל יסודי ולכן יש בהם סטודנטים מתוכניות אחרות. אין תרגולים כמות הסטודנטים משתנה מקורס לקורס אך במרביתם 20-40 סטודנטים
טיפ כללי: שאלו לא לימודי חינוך רגילים החינוך הבלתי פורמלי נושק להמון תחומים מעניינים נוספים ופותח אופציות להשתלבות בשוק העבודה לא רק במסגרת החינוך"
"למה בחרתי: בגלל עניין רב בכל הקשור לחינוך
הציפיות: ככל שהתקדמה שנת הלימודים (זה עתה סיימתי שנה א') נכנסתי יותר ויותר לעשייה החינוכית והרגשתי שהדבר ממש סוחף אותי. הרגשתי שהגעתי למקום הנכון. גם ההתמחות שבחרתי (הוראת היסטוריה וספרות) מאד מעניינת אותי ורוב המרצים והקורסים מרתקים.
רמת לימודים: כנ"ל - המרצים טובים מאד, החומר מעניין ושיטת ההוראה לרוב מאתגרת.
טיפ כללי: להכנס לזה אך ורק אם זה באמת מעניין ומושך אתכם, לא משום סיבה אחרת."
"למה בחרתי: הבחירה נבעה בעיקר מכישורים אישים, ומאהבת המקצוע.
הציפיות: סיימתי כעת שנה א' - עד כה המסלול שבחרתי עומד בציפיות.
רמת לימודים: ממוצעת מאוד.
טיפ כללי: ללמוד רק אםם פנויים נפשית, ורמת ההתענינות שלך והצימאון לידע גבוה."
"למה בחרתי: עניין במקצועות המדעים ו רצון ללמוד חינוך דמוקרטי
הציפיות: בהחלט- מקצועית והומאנית.
רמת לימודים: תרגולים- מעט.
טיפ כללי: מסלול עם יחס אישי, מקשיבים, משתפים ופשוט אנשים מדהימים."
"למה בחרתי: בחרתי במסלול יסודי כי אני הכי מתחברת לגיל הזה ובהתמחות ספרות כי אני מאוד אוהבת ספרות ושירים וקלאסיקות עברית
הציפיות: אכן ענה על הציפיות שלי ובמיוחד בקורסים שאני לומדת אותן בספרות ילדים
רמת לימודים: שוב הכל תלוי במרצה ובצורת הלמידה שלו
טיפ כללי: הכי חשוב לבוא לשיעורים ולהיות בחברה טובה עם סטודנטים וכן מרצים ולקרוא כמה שיותר לפני המבחנים וכך יהיה לך הכל ברור ולא מסובך לקראת המבחנים"
"למה בחרתי: רציתי ללמוד מקצוע שניתן לעשות בו הרבה דברים ולא רק הוראה (תואר שני בכימיה/ מחקר).
הציפיות: חשבתי פעם לעשות הסבה לרוקחות באוניברסיטה העברית לאחר התואר, אך תו"כ לימודי החוקים שלהם השתנו וכבר אי אפשר לעשות זאת, אלא יש להתקבל כאילו אין לי תואר (שוב פסיכומטרי וכו') והמקסימום זה היה לקבל פטור עד שליש מהקורסים [אם כבר למדתי נושאים אלו].
רמת לימודים: התואר עצמו לא היה קשה כ"כ ב"ה. אך כמובן שנדרשת השקעה - בכימיה/פיזיקה לאורך כל השנה (תרגול). בביולוגיה- לפני מבחנים.
טיפ כללי: לא להתבייש לשאול אם משהו לא ברור לך, לעיתים הוא לא ברור לכולם. אם אין כוח לחפור- שאלי בהפסקה,"
"למה בחרתי: מכיוון שחשוב לי לעבוד בבית ספר יסודי, לקדם ילדים ולהפוך את ההוראה למשהו מהנה ולא שנוי.
הציפיות: לא למדתי דברים שנראו לי חשובים כמו התמודדות עם הורים, התמודדות עם ילדים שקשה להם, ודברים פרקטיים בשטח, יותר שמו דגש על ההוראה ועל ההתמחות אותה בחרתי.
רמת לימודים: אין מתרגלים ולפחות זה לא בידיעת הסטודנטים. בנוסף, לא ניתן לראות "פתיחת מבחן" ואנו הסטודנטים לא זכאים לראות את הבחינה לאחר קבלת הציון.
טיפ כללי: ברגע שתפסיק להנות במהלך בתואר- הפסק ללמוד. ואל תשכח את חיי החברה, בעיקר בתקופת המבחנים."
"למה בחרתי: אני לומדת תואר 1 בחינוך כשההתמקדות היא על הוראת אנגלית. בחרתי בחוג כי אני אוהבת שפות וזה היה הרעיון הראשון שקשור לשפות ויכולה להיות אפשרות למה שאעשה בעתיד + בגלל הציונים שלי זה היה הדבר היחיד שבו יכולתי לבחור ללמוד
הציפיות: אני מרגישה ספק לגבי ההתעסקות שלי עם מה שאני רוכשת שמהלך הלימודים
רמת לימודים: זה פשוט מה שאני מרגישה
טיפ כללי: בנוסף לקורסים יש להעשיר את עצמך עם קורסים נוספים שלו מהמכללה במיוחד באנגלית, כי למרות כל הקורסים אני אישית מרגישה עדיין חוסר בטחון באנגלית שלי"
"למה בחרתי: אני אוהבת לשון והיסטוריה וע"כ בחרתי בחוגים אלו.
הציפיות: בחוג ללשון ציפיותיי נענו ואילו בחוג להיסטוריה ציפיתי למשהו טיפה שונה- יותר היסטוריה של עם ישראל ופחות היסטוריה כללית. אך יכול להיות שזה היה כך בגלל שזו שנה א' ואלו היו רק קורסי מבואות.
רמת לימודים: בלשון-הרמה היא רמה גבוהה, אך לא מאוד. בהיסטוריה הרמה היא גם כן גבוהה.
טיפ כללי: שיבדקו טוב טוב האם הם רוצים ובוחרים בתחום ההוראה. זהו מקצוע חשוב ומאתגר מאוד, אך מתאים רק למי שרוצה בו ויש לו מוטיבציה! בהצלחה לכולנו!"
"למה בחרתי: כי אני רוצה להתמקצע בהוראת אנגלית,אני מאוד אוהבת את השפה ומחוברת אליה וגם יש לזה ביקוש באופן קבוע
הציפיות: בגדול,זה ענה על הציפיות.
רמת לימודים: סביר.
טיפ כללי: כמו שכבר ציינתי,לבדוק את מידת הגמישות שלהם כלפי הסטודנט בבניית המערכת וגם לראות שיש יותר תנאים פיזיים כמו קפיטריה כי את זה אין בתלפיות וזה חסר.יש להם אומנם קפיטריה אבל זה לא זה."
"למה בחרתי: רציתי מסלול הוראה ואני אוהבת את הגיל הצעיר יותר.
הציפיות: קבלתי מהמסלול את כל המידע שרציתי לדעת ועוד
רמת לימודים: ענה על הציפיות
טיפ כללי: להתייחס לחינוך כמעין מטרה לחיים ולא רק כמקום עבודה."
"למה בחרתי: מסלול שישלב הנאה ותואר פרקטי (שתהיה לי עבודה כשאסיים)
הציפיות: לא ניתן לי למלא למעלה אבל בהוראה לומדים מסלול ראשי- שזה על יסודי ואז 2 חוגים נוספים- סביבה וחקלאות, וארץ ישראל. בנוסף אני לומדת במקביל קורס מורי דרך. המסלול עמוס מאוד ולא פשוט. אך הוא מאוד חוויתי, לרוב המרצים יודעים להציג את החומר בצורה מרתקת, נגישה ועשירה בעזרים.התואר מקיף לי תחומים רבים שמעניינים אותי והצליחו לשלב לי תחומים שהתלבטתי במה לבחור ללמוד כשרק התעניינתי במה ללמוד.
רמת לימודים: יש מעט תלמידים בכל הרצאה, יש גישה לכל אחד אל המרצה וההרצאות מוצגות עם עזרים ומצגות גם באינטרנט. אך אין מתרגלים לשום קורס. אם חסר משהו והסטודנט מבקש משהו נוסף הבירוקרטיה המורכבת תשבור אותו
טיפ כללי: א. אם אין לכם כסף או יש לכם קשיים בלימודים (התאמות למינהם)עדיף לא לעשות מורי דרך ביחד עם המסלול בשנים הראשונות.
ב. לעבור למעונות רק אם יש לכם רכב"
"למה בחרתי: עבדתי בעבר בגן אנתרופוסופי ועניין אותי ללמוד לעומק את הדרך של שטיינר.
הציפיות: הלימודים מרתקים והמורים מעבירים את הידע בדרך מעניינת
רמת לימודים: התלמידים במסלול מחולקים ל-2 כיתות ובכל כיתה יש 25 תלמידים.
יש שיעורים בהם כל התלמידים יושבים יחד באותה כיתה.
אין צורך בשיעורי עזר נכון לעכשיו.
טיפ כללי: ממליצה לראות קודם במה מדובר, להגיע לגנים\בתי ספר אנתרופוסופים ולהתרשם."
"למה בחרתי: כי אני אוהבת את המקצוע אנגלית וזה מעניין אותי
הציפיות: בצורה חלקית
רמת לימודים: 8
טיפ כללי: שידברו ויבחנו את המסלול, קורסים, רמה שלהם בהתאם למקום ויבררו עם בנות שלומדות שם"
"למה בחרתי: בחרתי את מסלול ההוראה, כי אני מאמינה בדרכנו כמורים להשפיע, לשנות, ולחנך את דור העתיד. אני מאמינה שלמורה יש הרבה כוח ביד, ואם היא תשתמש בו בתבונה, היא תוכל להשפיע רבות על תלמידיה, ולחוות מכך סיפוק אישי והנאה
הציפיות: אני מאוד נהנית בחינוך מיוחד, ללמוד על האוכלוסיות עם הצרכים המיוחדים והמאפיינים שלהם אך המסלול של מתמטיקה שאותו אני עושה קשה לי, והרבה פחות מעניין.
רמת לימודים: מבחינת חינוך מיוחד- ההכנה לא מספיק טובה, בעבודה מעשית אנו בקושי מתנסים בחנ"מ
במתמטיקה- השנה הרמה מאוד עלתה, והקורסים ברמה גבוהה
טיפ כללי: שלא יבואו כי זה המקצוע הכי נוח למשפחה, וכי זה מה שרוב החברים הולכים ללמוד, וההורים לוחצים לזה, אלא באמת לבוא משום תחושה פנימית שאת קוצה לעסוק במקצוע זה כי את אוהבת את זה, יש לך תשוקה להוראה, כי למרות שהמקצוע נראה קל הוא מאוד מורכב, ואם אתה לא מספיק אוהב אותו אתה עלול להישחק מהר"
""
""
"למה בחרתי: כי הייתי צריכה לעשות מכינה לפני הלימודים וזה המוסד הקרוב ביותר לעיר מגורי
הציפיות: עשיתי תמכינה במכללה וקיבלתי כל מה שהייתי צריכה
רמת לימודים: הרמה רמה טובה מאוד יש מתרגלים ויש שיעורי עזר ותיגבורים ותמיכה מלאה
טיפ כללי: להתמיד אחרי השאיפות שלכם אם תתמידו אין שום סיבה בעולם שלא תצליחו"
לימודי התואר הראשון, בוגר בהוראה ( ,(B.Edבתכנית הכשרה המשלבת חינוך מיוחד בבית הספר העל-היסודי מיועדים להכשיר מחנכים המשלבים התמחות בתחום דעת נבחר לגיל בית הספר העל-היסודי יחד עם התמחות בחינוך המיוחד לשם פיתוח מומחיות לתהליכי למידה עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות ייחודיות לבני גיל 21-6..
המחלקה לאנגלית מכשירה את התלמידות ללמד אנגלית כשפה שנייה, עם דגש לצורך מיוחד לכיתה הישראלית. המחלקה מכינה מורות ללמד כל רמה באנגלית מיסודי עד סוף תיכון, כולל הוראה לקשיי-למידה. המחלקה כוללת תוכנית בקיאות גבוהה, שמביאה תלמידות לדוברות אנגלית כשפת-אם, בכתיבה, קריאה ודיבור. זה גם מגדיש את הלימודים..
המוסיקה היא מרכיב אינטגרלי של החברה בכל תרבויות תבל, וגם בעבודת הקודש ובחיים המסורתיים היהודיים בא הדבר לידי ביטוי. תפקידה של המורה למוסיקה הוא להוות גשר בהעברת המסורת מדור האבות לדור הבא, תוך הדגשת הערכים התרבותיים היחודיים לעם היהודי. לכן הכשרתה של המורה למוסיקה כוללת לא רק קורסים עיוניים..
היחידה להכשרת מורים מכשירה מורים לבית הספר העל יסודי. תפיסת ההכשרה מושתתת על הזיקה שבין הלימוד העיוני והמעשה החינוכי. תכנית הלימודים כוללת הקניית ידע עיוני בתחומי החינוך, הפסיכולוגיה והדידקטיקה וידע מעשי בתחום מיומנויות ההוראה הן כלליות והן ייחודיות לתחום הדעת בו בחר הסטודנט להתמחות. התכנית נפרסת על..
תוכנית הלימודים במתמטיקה מיועדת להכשיר מורים להוראת המתמטיקה בכיתות א'-ו'. משך ההכשרה הוא ארבע שנים לקראת תואר בוגר בהוראה (.B.Ed ) ותעודת הוראה. ההכשרה להוראת חשבון והנדסה. הסטודנט נדרש ללמוד במהלך הכשרתו לפחות 48 שעות שנתיות בהתמחות מתמטיקה. במסגרת לימוד המתמטיקה מוענק לסטודנטים ידע..
הלימודים במסלול זה הם לימודים לתואר .B.Ed ותעודת הוראה לבתי ספר על יסודיים. מטרת הלימודים היא להכשיר מחנכים ומורים להוראת מקצועות הנלמדים בבית הספר העל יסודי. מסיימי המסלול יוכלו להשתלב בכל המסגרות העל יסודיות, בבתי ספר עיוניים או מקצועיים.
מסלול בית הספר היסודי מכשיר מחנכים לגילאי 9-14. המסלול מורכב מחוגים / התמחויות אלו: החוג ללימודים כללים החוג לתנ"ך החוג לחינוך מיוחד החוג לספרות החוג למדעים עם כניסתו לבית הספר היסודי עובר הילד שינוי הדרגתי: ממסגרת שהמורה המחנך היה בה חזות הכול בעבורו (המקור היחיד לידע, להזדהות..
התכנית מכשירה מורות ומורים לבית-ספר היסודי. ההכשרה מכוונת לפיתוח הידע ולהעמקתו במקצועות הנלמדים בבית-ספר. התכנית מקנה מיומנויות עשייה חינוכית והתמודדות עם סוגיות חינוכיות בבית-ספר היסודי ובחברה הסובבת. הלימודים בתכנית מתנהלים בשתי שפות: ערבית ועברית. ההתנסות בהוראה מתבצעת בבתי-הספר ביישובים..
תוכנית הלימודים במסלול חינוך מיוחד היא תוכנית ארבע שנתית לקראת תואר בוגר בהוראה (B.Ed.) ותעודת הוראה עם התמחות בחינוך מיוחד והוראה כוללת. מטרת ההכשרה היא להכשיר מורים מחנכים, בעלי ידע אקדמי ברמה גבוהה בתחומי ההוראה בחינוך המיוחד בתחומי ההתמחות הספציפיים בתחום, במיוחד בתחומי החינוך, הדידקטיקה..
מטרות * הקניית יסודות באלגוריתמיקה ובמדעי המחשב * פיתוח כישורי חשיבה וכישורים טכניים בתחומי עיצוב תוכנה * פיתוח כישורי הוראה, הדרכה והנחייה, והכשרה לשימוש בטכנולוגיות למידה והוראה * חשיפה למבנה תחום הדעת "מדעי המחשב" ולתכניות הלימודים הממלכתיות בתחום * קידום ההבנה..
תוכנית ההכשרה במסלול מדגישה תהליכי הוראה הקשורים לעולמם ולהתפתחותם של הילדים בגיל הרך מחד גיסא, ותכנים פדגוגיים-מקצועיים הקשורים לעבודתה של הגננת, מאידך גיסא. תוכנית הלימודים בנויה באופן היררכי, ספיראלי ומתפתח לאורך ארבע שנות לימוד, ומקנה בסיס איתן להתנסות מעשית בשטח. כמו כן, התוכנית מציעה..
החוג למשאבי למידה (תקשורת וטכנולוגיה בחינוך) במכללה הוא מסגרת המפלסת דרכים חדשות בבניית עזרי הוראה ולמידה. זהו חוג ייחודי המשלב רמה אקדמית גבוהה, יצירה במדיה (לסוגיה) עם לימודי קודש ואוירה תורנית מובהקת. החוג עוסק בשלושה תחומים עיקריים: משאבי למידה (יצירה של עזרי הוראה ולמידה, הטמעת..
לימודי הוראה הינם תחום לימודים אשר אתם יכולים להיות בטוחים כי תמצאו בו תעסוקה וכי הינו תמיד נזקק במשק ובחינוך. רבים גם משלבים לימודי הוראה עם לימודים נוספים כדי שתהיה להם האפשרות תמיד ללמד ולהשתלב במערכת החינוך כי מורים ומחנכים תמיד צריך ותמיד מחפשים.
רקע החוג
הלימוד, עיסוק והמחקר בחינוך באים לבטא את תפיסת המערכת האקדמית אשר לפיה ניתן להגיע אל אנשים ואל נפשם, לטפח את התודעה שלהם ולהביא לתמורות חיוביות לעבר חברה טובה יותר, אנשים משכילים יותר ואנשים עם מוסר וערכים. תחום זה וכן לימודי הוראה נושקים לכל תחומי החיים והלמידה הינה אינסופית כאשר תמיד יש מה לדעת ודברים חדשים ללמוד ולהבין ועל כן מדובר בנושא ולימודים מאוד מקיפים.
למי זה מתאים?
לימודי הוראה מכשירים את הסטודנטים לעבוד בתחום ההוראה במגוון התמחויות ומקצועות אך יחד עם זאת מדובר במקצוע שבו צריך סבלנות אדירה, יכולת הקשבה, הבנה לתלמיד ולהוריו, ישנם לחצים רבים במקצוע זה, יש צורך גם להראות הישגים של תלמידים וחזרה על אותם נושאים פעם אחר פעם. לכן, אם הצורך בלמידה וחינוך הוא משהו שבוער בכם מבפנים ואתם עושים זאת ממחוייבות ואהבה אמיתית אזי המקצוע מתאים לכם אך אם הנכם מחפשים עבודה משרדית ללא מגע עם אנשים ושכר גבוה חינוך והוראה אינו בשבילכם.
יתרונות וחסרונות
היתרונות באשר לימודי הוראה הינם היכולת להשפיע על אנשים, לעצב את הדור הבא ולהיות חלק בהקנייה של ידע וערכים לתלמידים לפני צאתם אל החיים האמיתיים והרחבים בחוץ. מורה משפיע, אהוב וחשוב הינה דמות אשר זוכרים כל החיים וכמו כן הלימודים מאפשרים ללמוד מקצוע, ליטול חלק במחקרים, לסייע בגיבוש השקפות עולם מוסריות, ערכיות וחינוכיות ולהשתתף בפרקטיקה בשטח או מרכזי מחקר.
החסרונות של התחום הינם כי למרות שהלימודים בו מעניינים, המקצוע נחשב לאחד השוחקים ביותר מכלל המקצועות הקיימים. מדובר בעבודה תובענית מול כיתות שלמות ועייפות החומר באה לידי ביטוי די במהרה כמו גם השכר אשר אינו מתגמל כמו כמות השעות והמאמץ אותו תשקיעו בעבודה ובכיתות הלימוד.
תכני לימוד ומסלולים
לימודי הוראה וחינוך נמשכים בדר"כ בין 4-3 שנים ונלמדים מבואות בנושאי תפיסה והתפתחות ולמידה. הסטודנטים גם עוברים התנסות בהוראה ומתרגלים העברת שיעורים כמו גם מכינים מערכי שיעור בעצמם. כל סטודנט בוחר את המסלול המועדף עליו ואת שכבת הגיל אותה היה רוצה ללמד וכך בסיום לימודי הוראה מוענקים לבוגרים תעודות B.Ed.
בין המסלולים בלימודי הוראה ניתן למצוא מסלול לימוד חינוך והוראה לגיל הרך, מסלול לימוד חינוך והוראה לגילאי בית-ספר יסודי או על יסודי, לימודי חינוך מיוחד ועוד. כל מסלול מאופיין בתכני לימוד שונים כך שבחלקם ילמדו הסטודנטים פסיכולוגיה חינוכית והתפתחותית, למידה באמצעות משחק, מוסיקה ותנועה ובאחרים ילמדו לתעודת הוראה וכן למקצוע אותו ירצו ללמד בבתי ספר על-יסודיים לדוגמא כמו מתמטיקה, אנגלית, פיסיקה, ערבית וכדומה.
לימודים מתקדמים
לאחר לימודי הוראה אשר בדר"כ משולבים עם לימודי חינוך או מקצוע התמחות מסויים בבתי-ספר, ניתן להמשיך וללמוד לתואר שני ואפילו שלישי. לימודי תואר שני דורשים סף ממוצע ציונים מסויים, מבחן פטור באנגלית, ציון עובר בסטטיסטיקה והרשמה לקורסי השתלמות במחקר איכותי וכמותי. למעוניינים ללמוד לתואר שלישי הדרישות הינן בדר"כ סיום לימודי תואר שני בחינוך וייתכן כי גם יהיה צורך בסיום עבודת תיזה.
אפשרויות לאחר הלימודים ושכר
לאחר סיום לימודי הוראה יצטרך הבוגר למצוא מוסד לימודי אשר בו יוכל להתמחות במסגרת שנה של סטאז', כאשר מדובר במינימום 8 שעות הוראה שבועיות במקצוע בו התמחה הבוגר. לאחר מכן יוכל אותו בוגר להשתלב במסגרת ההוראה בבית-הספר ולהפוך למורה מין המניין ולעסוק בהוראה ולימוד של התחום בו התמחה. כמובן ניתן להמשיך ללימודים גבוהים יותר כפי שצויין קודם שכן שכרו של מורה מתחיל ללא וותק יהיה שכר מינימום ככל הנראה אך שכר זה יעלה ככל שהמורה יצבור וותק, ניסיון וגמולי השתלמות וכך ניתן גם בסופו של דבר להגיע לשכר של כ-10,000-9,000 ש"ח.