מטרת הלימודים: להקנות לתלמידים בסיס תיאורטי הן בפסיכולוגיה והן במדעי העצב ושיטות מחקר מגוונות המשמשות בתחום. בנוסף לתכנית הלימודים הפורמלית, הכשרת התלמידים מתבססת על עבודה אינדיבידואלית הכוללת קריאה ולימוד בהנחיית אנשי הסגל של המגמה.
מחקר: המחקר במגמה לפסיכוביולוגיה מתמקד בפענוח מנגנונים מוחיים..
מטרת הלימודים: להקנות לתלמידים בסיס תיאורטי הן בפסיכולוגיה והן במדעי העצב ושיטות מחקר מגוונות המשמשות בתחום. בנוסף לתכנית הלימודים הפורמלית, הכשרת התלמידים מתבססת על עבודה אינדיבידואלית הכוללת קריאה ולימוד בהנחיית אנשי הסגל של המגמה.
מחקר: המחקר במגמה לפסיכוביולוגיה מתמקד בפענוח מנגנונים מוחיים (נוירוכימיים, נוירואנטומיים, נוירופרמקולוגיים, מולקולריים וכו') המעורבים בתהליכים התנהגותיים, קוגניטיביים, רגשיים ומוטיבציוניים. כמו כן נחקרים הקשרים של מערכת העצבים עם מערכות גוף אחרות כגון: המערכת החיסונית והמערכת האנדוקרינית והשפעתם על ההתנהגות. מטרות המחקר: להרחיב את הידע על הבסיס הביולוגי של התנהגות נורמלית ולאפשר הבנה טובה יותר של התהליכים המובילים להתנהגות אבנורמלית, לקדם פיתוח טיפולים בהפרעות שונות כגון: דיכאון, פרקינסון, סכיזופרניה הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית, דיכוי חיסוני וכו'. המחקר מתבצע בבע"ח, עם דגש על פיתוח ,מודלים בבע"ח של פתולוגיות שונות, ובבני אדם. כמו כן נעשה שימוש במודלים מתחומים אחרים . כגון מודלים חישוביים, בניסיון לשלב ממצאים ממחקר פסיכוביולוגי עם גישות חישוביות
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של בוגרים (1)
דימה ל. על תואר שני פסיכוביולוגיה אוניברסיטת תל אביב (31/07/2011)
סיים בשנת 2011
מדוע בחרתי במסלול זה
חיפשתי מוסד אקדמי שיאפשר לי ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה ללא בחינת המתא"ם. הרבה מאוד מוסדות בארץ אינם מאפשרים למי שאינו ברשותו ציון מתא"ם להתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה. בתל אביב איפשרו לי להתקבל למגמה הפסיכוביולוגית עם מספר השלמות בלבד (3 קורסים בסטטיסטיקה). מלבד זאת, תחום הפסיכוביולוגיה מאוד מעניין אותי לכן הרגשתי שמה שבטוח - לא יהיה משעמם.
האם המסלול עמד בציפיות
באופן כללי המגמה כמגמה לא מאוד מאוחדת ומהווה איזשהו "אי" עם שלוחות לכל מיני חוגים אחרים (מדעי המוח, נוירוביולוגיה וכו'). השיעורים מפוזרים במהלך כל השבוע ולא מאורגנים לכדי מערכת מסודרת שתאפשר גם לסטודנטים עובדים להגיע במרוכז (יום וחצי בשבוע) ולהמשיך את החיים כהרגלם. לסטודנטים שהחליטו לעבוד במעבדות באוניברסיטה או יותר נכון להשתעבד למעבדות, זה לא נורא מבחינת המערכת כי הם גם ככה נמצאים באוניברסיטה. התוכנית שבחרתי אינה מתאימה למי שמתגורר יותר משעת נסיעה (רכבת או אוטובוס).
מה רמת הלימודים
לא נפלתי, התואר הקנה לי ידע בהחלט, וגם ניסיון בעבודה עם כלי מחקר פסיכופיזיולוגים, MRI, אך היה חסר לי משהו באחדות הסטודנטים, משהו שהיה קושר וחובר את כל הסטודנטים במגמה למקשה אחת.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
תבדקו היכן יש מוסד שמארגן את הלימודים ליום או יומיים בשבוע. האם אתם רואים את עצמכם מבלים הרבה שעות במעבדות ולא רואים אור יום. אלו אינדיקטורים חשובים.