בחוג לבלשנות נדונות תיאוריות המסבירות תופעות לשוניות.
ההנחה היא ששפות טבעיות מצייתות לעקרונות אוניברסליים: במבנה המשפט (תחביר), במבנה המילה (מורפולוגיה), במערכת הצלילים הלשוניים (פונולוגיה), במשמעויות של ביטויי השפה (סמנטיקה), בשימוש בהקשר לצורך תקשורת (פרגמטיקה), בשינוי ההיסטורי העובר על שפות..
בחוג לבלשנות נדונות תיאוריות המסבירות תופעות לשוניות.
ההנחה היא ששפות טבעיות מצייתות לעקרונות אוניברסליים: במבנה המשפט (תחביר), במבנה המילה (מורפולוגיה), במערכת הצלילים הלשוניים (פונולוגיה), במשמעויות של ביטויי השפה (סמנטיקה), בשימוש בהקשר לצורך תקשורת (פרגמטיקה), בשינוי ההיסטורי העובר על שפות (בלשנות היסטורית), בגורמים הפסיכולוגיים/קוגניטיביים המעורבים בייצור ובעיבוד מבעים לשוניים (פסיכולינגוויסטיקה) וברכישת המיומנות הלשונית על ידי ילדים (רכישת שפה).
המחקר הבלשני מציע מודלים תיאורטיים של היכולת הלשונית האנושית על סוגיה השונים. הוא תופס, על כן, מקום מרכזי במסגרת הלימודים הקוגניטיבייים
בר ע. על תואר ראשון לימודי בלשנות (דו חוגי עם לימודי מדע המדינה) אוניברסיטת תל אביב (23/01/2015)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
אני מאוד מתעניינת בשפות. זה תחום שמרתק אותי כבר המון זמן. שילבתי עם מדעי המדינה כי אני מתעניינת בפוליטיקה בארץ ובשילובים הייחודיים שיש כאן. בסמסטר א׳ גיליתי עוד תחומים מרתקים כמו יחסים בינלאומיים.
האם המסלול עמד בציפיות
כיף לי, והכל מעניין אותי
מה רמת הלימודים
כל המתרגלים מקסימים ומובנים חוץ מאחד שאני באמת לא מבינה מי נתן לו להיות מתרגל. הוא לא מבין את החומר, מטעה אותנו, ולא יודע לחלק את הזמן שלו בצורה נכונה