מטרת הלימודים: מטרת לימודי המגמה החברתית היא להרחיב ולהעמיק את הידע העיוני והיכולת המחקרית של תלמידי המגמה בתחומי הפסיכולוגיה החברתית. במבט כולל מדגישה המגמה החברתית את המחקר והחשיבה הבסיסיים בתחום ומציעה לתלמידיה מעורבות עיונית ומחקרית בתחומים אלה. המגמה אינה מציעה כוון התמחות והכשרה שיטתיים..
מטרת הלימודים: מטרת לימודי המגמה החברתית היא להרחיב ולהעמיק את הידע העיוני והיכולת המחקרית של תלמידי המגמה בתחומי הפסיכולוגיה החברתית. במבט כולל מדגישה המגמה החברתית את המחקר והחשיבה הבסיסיים בתחום ומציעה לתלמידיה מעורבות עיונית ומחקרית בתחומים אלה. המגמה אינה מציעה כוון התמחות והכשרה שיטתיים בתחומי היישום של הפסיכולוגיה החברתית (דהיינו פסיכולוגיה חברתית-ארגונית, פסיכולוגיה חברתית-חינוכית), אם כי כמה מחברי סגל המגמה עוסקים בפסיכולוגיה חברתית יישומית ומתקיימים מספר קטן של קורסים יישומיים-מקצועיים בתכנית הלימודים. כמו כן ניתן לשמוע שיעורים בתחומים יישומיים במסגרת מגמות ופקולטות אחרות.
מחקר: תחומי ההתעניינות של אנשי סגל המגמה מתפרשים על נושאים שונים בתחומי הפסיכולוגיה החברתית: פסיכולוגיה חברתית של הבדלי מין, תחרות ושיתוף פעולה, חקר יחסים קרובים, דינמיקה קבוצתית, דינמיקה של קבוצות בקונפליקט, תהליכי השפעה חברתית, תהליכי משא ומתן, פסיכולוגיה חברתית קוגניטיבית, תפיסה בין אישית, זהות עצמית וחברתית, עמדות וסטריאוטיפים, עיונים,במתודולוגיה של המחקר הפסיכו-חברתי, פסיכולוגיה חברתית-התפתחותית, התפתחות מוסרית . התנהגות פרו חברתית, האישיות וההתנהגות החברתית, התנהגות בריאותית וקבלת החלטות בתחומי הבריאות.
תכנית הלימודים: לימודי המגמה החברתית בשנה הראשונה מדגישים את היסודות המחקריים שעליה מושתתת הפסיכולוגיה החברתית. במסגרת זו, בנוסף לקורסים, על כל סטודנט להשתתף בסדנת המחקר אשר בה יבצע כל ,סטודנט מחקר עצמאי. השלמת מחקר זה מהווה תנאי להמשך הלמודים במגמה בשנה ב'. לגבי הקורסים, חוץ ממבוא לפסיכולוגיה חברתית, נכללים בשנה הראשונה בעיקר שיעורים בסטטיסטיקה ושיטות מחקר. את הידע העיוני בפסיכולוגיה ירכוש התלמיד בשיעורי בחירה אשר יינתנו על-ידי מורי המגמה