מסלול בית הספר היסודי מכשיר מחנכים לגילאי 9-14.
המסלול מורכב מחוגים / התמחויות אלו:
החוג ללימודים כללים
החוג לתנ"ך
החוג לחינוך מיוחד
החוג לספרות
החוג למדעים
עם כניסתו לבית הספר היסודי עובר הילד שינוי הדרגתי: ממסגרת שהמורה המחנך היה בה חזות הכול בעבורו (המקור היחיד לידע, להזדהות..
מסלול בית הספר היסודי מכשיר מחנכים לגילאי 9-14.
המסלול מורכב מחוגים / התמחויות אלו:
החוג ללימודים כללים
החוג לתנ"ך
החוג לחינוך מיוחד
החוג לספרות
החוג למדעים
עם כניסתו לבית הספר היסודי עובר הילד שינוי הדרגתי: ממסגרת שהמורה המחנך היה בה חזות הכול בעבורו (המקור היחיד לידע, להזדהות ולהישענות רגשית בעת הצורך) למסגרת שבה עליו ללמוד מספר הולך ורב של מקצועות על ידי מורים רבים. מקורות הידע הם רבים ודמויות ההזדהות הפוטנציאליות עוברות לפניו כבסרט נע.
כדי להקהות את חריפות המעבר ואף לשוות אופי אחר למעשה החינוכי בבית הספר היסודי, יש לחזק את מעמד מחנך הכיתה, הן כאדם בעל תודעת אחריות לתלמידיו, הרגיש לקשיים המיוחדים לגיל זה ובעל מיומנויות לטפל בהם והן כאיש חינוך המכיר את זיקתם ההדדית של המקצועות הנלמדים בבית הספר היסודי. לפיכך שמה לה המכללה למטרה לטפח דמות מחנך ער, רגיש, משכיל ומקצועי, תכונות שיאפשרו לו מחד גיסא לזהות את רמת התפתחותו של כל תלמיד ותלמיד ואת סוג התנהגותו, לאתר קשיים ולהציע פתרונות, ומאידך גיסא ללמד בדרך התואמת את מבנה הדעת של כל מקצוע.
מבנה הלימודים
תהליך ההכשרה מבוסס על ההנחה שלפיה כדי לרכוש כישורים ומיומנויות יש להתנסות בהם, ובדרך כלל אין להסתפק בהתנסות חד– פעמית. מטעם זה מיושמת ההוראה המשולבת בפעילות רבה של הלומד במכללה, ובדרך זו מתאפשרת התנסות בלתי פוסקת בראייה בין-תחומית של מקצועות ההוראה