השאיפה במסלול היא לטפח מתכשרים להיות מורים בעלי ידע עשיר ברמה אקדמית,בעלי מיומנויות חינוך ופדגוגיה מקצועיים, המתבססים על גישה רגישה ועדכנית כלפי הישגי התרבות בחברה בת זמננו ובהתפתחותה העתידית. כמו כן, יטפח המסלול בהם רגישות אנושית עם פתיחות סובלנית לייחודיות באוכלוסיית התלמידים.
בוגרי המסלול יראו..
השאיפה במסלול היא לטפח מתכשרים להיות מורים בעלי ידע עשיר ברמה אקדמית,בעלי מיומנויות חינוך ופדגוגיה מקצועיים, המתבססים על גישה רגישה ועדכנית כלפי הישגי התרבות בחברה בת זמננו ובהתפתחותה העתידית. כמו כן, יטפח המסלול בהם רגישות אנושית עם פתיחות סובלנית לייחודיות באוכלוסיית התלמידים.
בוגרי המסלול יראו בעבודתם יעד ושליחות, שימצאו ביטויים בזיקה אנושית וחברתית כלפי אוכלוסיית התלמידים ובזיקה לתרומתם המשותפת לקהילה ולחברה.
מטרות:
להכשיר את פרחי ההוראה בתהליך השתלבותם כמורים בידע מעמיק ומקיף ברמה אקדמית ובגישה חוקרת ומעריכה. אלה ירכשו תוך העמקת הלימודים בתחומי דעת שונים, בחשיבה יצירתית ובגישה דינמית ומקיפה.
להקנות את המיומנויות של ההוראה על בסיס שיקולי דעת פדגוגיים מתאימים לאוכלוסיית התלמידים בגיל ביה"ס היסודי. למימוש מטרה זו ילמדו הסטודנטים את המקצועות של הפדגוגיה והדידקטיקה התיאורטיים ויתנסו באמצעותם בעבודה המעשית ובהפעלה של פרוייקטים ייחודיים ( כמפורט בהמשך) בליווי של המדריכים הפדגוגיים (המד"פ) והמורים המאמנים בבתי ספר יסודיים בממלכתי או בממלכתי-דתי.
לטפח בסטודנטים, באמצעות התוכניות הערכיות במסלול המורים היסודי, להיות בעלי השקפה חינוכית-הומניסטית כבני אדם וכמחנכים לעתיד, להיות בעלי הכשרה "כמכניסי שינוי" וכמורים בזמן הפוסט מודרני במערכת החינוך והחברה.
התמחויות
המסלול מכשיר את הסטודנטים להיות מורים כוללים ומורים בעלי התמחות (מדעין, אנגלית ויהדות) במערכת החינוך היסודית בהתאם לנדרש במערכת החינוך
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של סטודנטים (5)
אמיר ל. על תואר ראשון לימודי מסלול מורים לביה"ס היסודי (דו חוגי עם החוג ללימודי חינוך מיוחד גילאי 6-21) אוהלו (13/09/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
שפת אם אנגלית , שפה זרה יתרון , חינוך מיוחד כי אני בא מתחום של צילום ואומנות ועזרה לחלשים או לבעלי צרכים מיוחדים היא גם עבודה וגם עזרה ותרומה לקהילה ועבודה בעלת משמעות
האם המסלול עמד בציפיות
ציפיתי ממכללה לחינוך להיות הרבה יותר יצירתית ואומנותית ומבינה ולא טכנוקרטית ודידקטית שמסרסת את תלמידיה ועושה חשבונות עד הגרוש האחרון .
מה רמת הלימודים
במכללת אוהלו אין מתרגלים שכן המכללה קטנה אבל בעיני זה לא תירוץ כי אם המדינה שמה אותה שם היא צריכה להעניק את מלוא השירותים כמו בכל מכללה או אוניברסיטה .
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
בשיא הכנות מי שיש לו את האפשרות ללמוד באזור המרכז מבחינה כלכלית ויש לו גב כלכלי חזק מבית שיילך ללמוד במוסדות המובילים בתחום כגון סמינר הקיבוצים , בית ברל , ומי שגר בצפון שיילך ללמוד בגורדון או באורנים שהם מוסדות אולי נוקשים יותר ואולי פחות מתפשרים וכן לא תמיד תקבל את השילוב שרצית אבל תקבל תנאים מקסימליים ותמורה לכספך מה שלא יקרה כנראה לעולם באזורי פריפריה מובהקים או סמי פריפריות כגון קצרין .
ניצנה ר. על תואר ראשון לימודי מסלול מורים לביה"ס היסודי (דו חוגי עם החוג ללימודי חינוך מיוחד גילאי 6-21) אוהלו (18/08/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
זהו המשך לימודים ממכללת אורנים. הלימודים שלי באורנים הופסקו עקב מצב בריאותי, וראיתי במכללת אוהלו כמתאימה לי להשלמת התואר הכולל - התמחות בחינוך מיוחד, תעודת הוראה ודיסציפלינת הוראה ביהדות.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול עונה בצורה מלאה לבחירתי, ייתכן שהייתי מעדיפה לא לקחת דיסציפלינה אלא להתמקד בחינוך מיוחד ותעודת הוראה כללית. אך מצד שני, ברגע שהכרתי את היהדות לעומק, אני חושבת שלא הייתי יכולה לוותר על זה.
מה רמת הלימודים
רמת הלימודים הבסיסית היא טובה מאד. חסרים מתרגלים, שיעורי עזר, ולעיתים כמות הסטודנטים בהרצאה גבוהה לקורסים מסויימים והכיתות לא מתאימות - מה שמפחית מרמת הלימודים, ולכן הציון 8...
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
העצה היא לבחור את התת-מסלול המתאים ביותר עבורם, ליצור תכנית לימודים אפשרית במסגרת המגבלות, לשאוף ללמוד כמה שיותר - גם בבית, את הביבליוגרפיות המוצעות ועוד, כי לא תמיד החומר הנלמד במכללה מספיק.
בן ג. על תואר ראשון לימודי מסלול מורים לביה"ס היסודי אוהלו (21/06/2011)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
משום שהתחלתי לעבוד כמורה וראיתי את השליחות שבמקצוע ההוראה
האם המסלול עמד בציפיות
אני רק בתחילת הדרך, מצפים לי עוד שלוש שנים וחצי עמוסות וגדושות, כרגע אני מרגיש שרוב הקורסים הם בהחלט עונים על הציפיות אמנם כמו בכל תואר ישנם קורסים שממש לא קשורים לתואר.
מה רמת הלימודים
רמת הלימודים יחסית טובה, כרגע קלה יחסית שזה גם טוב. כמות הסטודנטים בהרצאה היא סבירה לחלוטין לא יותר מאשר 40 סטודנטים.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
תשקלו היטב אם אתם מעוניינים להשקיע הרבה מעצמכם- תפקיד של שליחות, צעקות מצד ההורים והתמודדות עם ילדים שחושבים שהם הבוסים של כולם. בסך הכל עבודה מאוד מאתגרת וכשמצליחים- נותן סיפוק רב!