אסתר פ. 08/09/2011
סטודנט תואר ראשון לימודי חינוך והתפתחות המכללה האקדמית לחינוך אורנים
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
מכיוון שאני רוצה להיות גננת, ורציתי לפתוח אופציה גם להוראה בבית ספר.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא היה קשה להתקבל מכיוון שממוצע הבגרויות שלי הוא גבוה מהנדרש. אך כן תכננתי להכנס לתכנית מצטיינים, מה שלא קרה...
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה מלאה
המסלול ענה על ציפיותיי מכיוון שגם התנסיתי בשטח , בגן ובבית ספר. הספקתי לטעות, וללמוד מטעויות. הדברים היו מעבר לרק תיאוריה. אני מרגישה בשלה לחלוטין להיות מורה או גננת בישראל.
(כמובן עם ההבנה שיש עוד המון ללמוד)
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
הייתי ממליצה על כל קורס תנועה שמעבירה המרצה גייל סוסקין. מלבדה, הייתי ממליצה עד קורס מתמטיקה עם צביה מרקוביץ המקסימה, ולשם הלמידה הטובה ביותר - המרצה עירית ללימודי לשון
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
התפתחות היצירה, חג ומועד
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
6
הכל תלוי באופי הסטודנט ובאופי המרצה. ניתן לומר שנגישות הייתה עם כולם. אך ישנה תחושה במרבית הקורסים, שיש איפה ואיפה בציונים, ביחס לתלמיד, ואין אובייקטיביות...
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
9
כיתות במספר מצומצם לרוב, חומר לימודי נגיד וזמין, יש נכונות לעזור לסטודנט.
מה חסר לך בתואר?
בסיום השנה שלישית יצאתי בתחושת אפליה גדולה. חסרה לי תחושת השיוויון. תחושת אובייקטיביות.
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: דיקן הסטודנטים הוא אדם מקסים ועוזר. בלעדיו לא הייתי מסיימת את לימודי התואר. ביני טרח ועמל כדי לעזור לי כלכלית, מה שהרים אותי גם נפשית. מודל לחיקוי
נקודה לשיפור: התחושה שמרצים נותנים , של אפליה... של חיבה לסטודנט אחר יותר מאשר לי, למשל.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
לא נויסית להתקבל לשום מקום, רציתי את אורנים וקיבלתי את אורנים
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
8
אם מדובר במזכירות אתי רוסו או מריאנה- הן מקסימות ומדהימות ואני אפילו נהנית לבוא לשלם !!! אך המנהלת פרידה היא אישה אטומה וחסרת רגש
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
9
יחסית הכל מצוין. קורה שלפעמים יש תקלות, לא נורא.
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
אצל ההורים
בשנה הראשונה גרתי במעונות המכללה
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
התחבורה לא נוחה למכללה, אבל יש בנות שמוציאות רכב ואנחנו משתתפות בדלק איתן.
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
בזמן הלימודים הייתי עושה פרויקטים עבור מלגות, כמו פרח, שדמות וכו..., בחופשות ניצלתי את הזמן לעבוד. בשנה הזאת אעבוד ואלמד בו זמנית.
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
זה בלתי אפשרי לעבוד בשנים הראשונות. בעיקר בגלל שלומדים חמישה ימים בשבוע. אז מה שעשיתי במקום זה פרויקטים להתנדבות.. כי לא יקבלו אותי ליום בשבוע בשום מקום. זה גם בעיה לעבוד כשהבית רחוק מהמכללה. אני שסיימתי ללמוד היה 3.5, ועוד שעה נסיעה זה 4.5 וכבר נגמר היום, איחרנו למשמרת צהריים
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
אפשר למצוא עבודה במלצרות או בשמרטפות...
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
אני לא ביליתי בשנים האחרונות...
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
אפשר לומר שכן. האוירה שאני חשה טובה מאוד. למעשה רכשתי כמה חברות מאוד טובות, ויש בינינו קשר חזק מאוד
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
כשאחליט שהגיע הזמן לתואר שני, כנראה שאבדוק קודם באורנים.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
אני כבר משולבת בעבודה. זו שנת ההתמחות ואני מצאתי סטאז כמורת הכלה בכיתה א.
למעשה, בכל מקום שהמכללה שלחה אותי לאימוני הוראה, כולל המקום האחרון בו התנסיתי, ביקשו שאהיה חלק מהצוות החינוכי.
השכר המוצע לי הוא שכר מתמחה על פי אופק חדש.
הטיפ של אסתר פ.
לשאול את כל השאלות שיש לשאול, לבוא עם דף שאלות מוכן. לרשום את התשובות. לברר הכל לפני שמתחילים. ועוד דבר- חינוך זו עבודה קשה ומאתגרת, ומי שלא רוצה את זה עמוק בפנים, שלא יתחיל