התכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה ועם קשיי התנהגות מיועדת לאנשי חינוך שהתנסו בעבודה חינוכית במסגרות משלבות או במסגרות החינוך המיוחד, במגמה להעמיק ולהרחיב את הידע שלהם על בסיס הידע והניסיון המקצועי שצברו במהלך עבודתם.
מטרת התכנית: לטפח דור חדש של מומחים מקצועיים הבאים בשיח עם המחקר..
התכנית לתואר שני בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה ועם קשיי התנהגות מיועדת לאנשי חינוך שהתנסו בעבודה חינוכית במסגרות משלבות או במסגרות החינוך המיוחד, במגמה להעמיק ולהרחיב את הידע שלהם על בסיס הידע והניסיון המקצועי שצברו במהלך עבודתם.
מטרת התכנית: לטפח דור חדש של מומחים מקצועיים הבאים בשיח עם המחקר מחד גיסא ועם הצרכים היישומיים בשדה החינוך מאידך גיסא; אנשי מקצוע המסוגלים להערכה מדויקת ומעמיקה ולשימוש אפקטיבי בשיטות שיקום קיימות; מורים בעלי תובנות מעמיקות ביחס ללמידה ולהתנהגות נורמטיבית ויצירתיות ומיומנות בהתמודדות עם ההתרחשויות החריגות שבהן. המורה המנוסה בחינוך המיוחד ממלא תפקיד של יועץ ומנחה למורים עמיתים בבתי הספר הרגילים אשר בכיתותיהם משולבים תלמידים הזקוקים להתייחסות מיוחדת. על כן כוללים הלימודים ידע תאורטי והכשרה בהנחיית קבוצות ובהנחיית עמיתים.
אוכלוסיית היעד של התכנית
התכנית מיועדת למורים לחינוך מיוחד בעלי תואר ראשון, תעודת הוראה וניסיון של שלוש שנים לפחות בהוראה. מורים שתעודת ההוראה שלהם מן המסלול לחינוך הרגיל והם מלמדים בכיתות משלבות, יתקבלו לתכנית ויחויבו בקורסי השלמה בהיקף של עד 6 ש"ש