לתלמידי מדעי המחשב המבקשים השכלה מתמטית רחבה, בשל עניין בתחום או לשם רכישת יתרון יחסי.
לתלמידים השוקלים המשך לימודים לתואר גבוה באחד התחומים ומעוניינים להשאיר את כל האופציות פתוחות.
לתלמידי מדעי המחשב המבקשים השכלה מתמטית רחבה, בשל עניין בתחום או לשם רכישת יתרון יחסי.
לתלמידים השוקלים המשך לימודים לתואר גבוה באחד התחומים ומעוניינים להשאיר את כל האופציות פתוחות.
ציפי ז. על תואר ראשון לימודי מתמטיקה ומדעי המחשב (דו חוגי עם מוזיקולוגיה) אוניברסיטת בר אילן (01/09/2011)
סיים בשנת 2005
מדוע בחרתי במסלול זה
התחלתי ללמוד מתמטיקה ומדעי המחשב במהלך התיכון, במסגרת תוכנית של בר-אילן לתיכוניסטים.
לאחר סיום התיכון החלטתי ללמוד גם מוזיקה, מתוך עניין אישי ורקע מוזיקלי, ופחות מתוך בחירה מקצועית.
האם המסלול עמד בציפיות
הלימודים במדעי המחשב למרבה הצער לא ממש הכינו אותי לקראת עבודה אמיתית, או בכלל לקראת להיות מפתח תוכנה טוב. בעיקר למדתי נושאים תיאורטיים במדעי המחשב, שאין ספק שהם חשובים, אבל למרבה הצער הצד הפרקטי, היצירתי והמעניין של פיתוח תוכנה פחות הודגש.
מה רמת הלימודים
קיבלתי בסיס תיאורטי טוב, וגם בסיס לא רע לפיתוח תוכנה, אבל לא מספיק על מנת להצליח למצוא עבודה בלי ניסיון קודם. היה לי מזל ששירתתי בצבא בפיתוח תוכנה, דבר שפיצה מאוד על חוסר הפרקטיות של התואר.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לנסות לדגום מקומות עבודה בתחום שחברים עובדים בהם כרגע - לבקר לכמה שעות, ולראות איך יום עבודה מתנהל. זה עוזר לקבל השקפה רחבה יותר, ולהבין לאן נכנסים.
מיכל ב. על תואר ראשון לימודי מתמטיקה ומדעי המחשב אוניברסיטת בר אילן (04/07/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי במסלול זה מכיוון שאני מאוד טובה במתמטיקה וזה מאוד מעניין. כמו כן, אני לומדת במסלול לימודים תוך כדי תיכון ושני המסלולים היו מתמטיקה שימושית או עיונות, ואני יותר מתחברת לשימושית.
האם המסלול עמד בציפיות
בציפיותיי מהתואר היה לי ברור שיהיה חלקים קשים וחלקים פחות קשים. כמו כן, בהתחלה לא היו לי ציפיות גבוהות מהמסלול אך לבסוף הופתעתי לטובה, שכן למדתי בקורסים מאוד מעניינים.
מה רמת הלימודים
בקורסים בהם יש מתרגלים, המתרגלים היו לרוב טובים מאוד. בנוסף, היה נראה שהם יודעים את החומר מעולה, והם עזרו מאוד ללימודים למבחנים.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
מי שמעוניין ללמוד מתמטיקה, הייתי ממליצה לא בבר אילן. כמו כן, העצה שלי היא ללמוד עם ראש פתוח, ישנם דברים שמצריכים חשיבה מחוץ לקופסא. לנסות להבין באמת את החומר הנלמד ולא לעבוד כמו רובוט שפותר שאלות במבחן.