מטרת התכנית היא להקנות לסטודנט ידע מקצועי אקדמי מעמיק ומיומנויות טיפול מתקדמות בתחומים שונים של עבודה סוציאלית ורווחה חברתית, לפתח כישורי מחקר בעבודה סוציאלית ולהכשירו לתפקידי ניהול, הדרכה, פיתוח שירותים והערכתם.
מסלולי הלימוד:
מסלול א' - כולל ביצוע מחקר והגשת עבודת תזה
מטרת מסלול זה היא..
מטרת התכנית היא להקנות לסטודנט ידע מקצועי אקדמי מעמיק ומיומנויות טיפול מתקדמות בתחומים שונים של עבודה סוציאלית ורווחה חברתית, לפתח כישורי מחקר בעבודה סוציאלית ולהכשירו לתפקידי ניהול, הדרכה, פיתוח שירותים והערכתם.
מסלולי הלימוד:
מסלול א' - כולל ביצוע מחקר והגשת עבודת תזה
מטרת מסלול זה היא להקנות ידע תאורטי חדש ועדכני ומיומנויות התערבות וטיפול מתקדמות וייחודיות ולפתח את מיומנויות המחקר של הסטודנט בתחום העבודה הסוציאלית כדי לצייד אותו בידע ובכלים להבנת מחקר ולביצועו. תכנית הלימודים כוללת קורסים, סמינריונים ופרקטיקומים הייחודיים לכל מגמה. עקרונות החשיבה המדעית וקורסי שיטות מחקר וסטטיסטיקה נלמדים תוך התנסות בביצוע מחקר (עבודת תזה). המחקר מתבצע בהנחיה של חבר סגל מבית הספר המלווה את הסטודנט בכל שלביו. בסיום המחקר יגיש הסטודנט עבודת תזה בכתב וייבחן בפני ועדה.
במסלול זה לומדים סטודנטים משלוש המגמות המפורטות בהמשך.
מסלול ב' - ללא עבודת מחקר (תזה)
מטרת מסלול זה היא להקנות ידע תאורטי חדש ועדכני ומיומנויות התערבות וטיפול מתקדמות וייחודיות. תכנית הלימודים כוללת קורסים, סמינריונים ופרקטיקומים הייחודיים לכל מגמה. כל סטודנט הלומד במסלול זה נדרש לעמוד בבחינת גמר על חומר שיקבע בית הספר.
במסלול זה לומדים סטודנטים משלוש המגמות המפורטות בהמשך.
המגמות:
ניתן לבחור אחת משלוש המגמות האלה:
טיפולית (קלינית)
מגמה זו נועדה לקדם ולפתח עובדים סוציאליים בעלי ניסיון בתחום הטיפול וההדרכה בעבודתם במסגרות שונות המטפלות בפרט, בקבוצה או במשפחה. תכנית הלימודים מתמקדת בתאוריה ובפרקטיקה של הטיפול הדינמי-אנליטי, בהכרת גישות טיפול מגוונות נוספות בעבודה סוציאלית ובהעמקת כושר האבחון והטיפול בייחוד בפרט, אך גם בקבוצה ובמשפחה.
שיקום
מגמה זו נועדה לקדם ולפתח עובדים סוציאליים במגוון גישות טיפוליות ושיקומיות בעבודה סוציאלית בעבודתם בשירותי שיקום, במערכת הבריאות ובמסגרות לקשישים. תכנית הלימודים מתמקדת בהקניית ידע תאורטי ומחקרי ומיומנויות אבחון, טיפול ושיקום בפרטים ובמשפחות המתמודדים עם מחלה, עם נכות או עם הזדקנות.
מינהל, תכנון ועבודה קהילתית
תכנית זו נועדה לקדם ולפתח עובדים סוציאליים קהילתיים, מנהלים בארגונים, מוסדות ושירותים חברתיים, ראשי צוותים, מרכזי נושאים, מנהלי סניפים או עובדים סוציאליים הרואים את עתידם במינהל ועבודה קהילתית. תכנית הלימודים מתמקדת בהקניית ידע תאורטי ומעשי בארגון, ניהול ועבודה קהילתית מתקדמת ברמה המקנה מומחיות המוכרת על ידי מועצת העובדים הסוציאליים.
הסמכה להדרכה וייעוץ:
לסטודנטים משלוש המגמות יש אפשרות ללמוד לשם קבלת הכרה בתואר מדריך (ראש צוות להדרכת עובדים או סטודנטים, מוסמך ע"י משרד הרווחה). לשם כך יש ללמוד את הקורסים האלה:
1. סמינריון בהדרכה
2. פרקטיקום בהדרכה
3. קורס במינהל כוח אדם/קבלת החלטות
4. גישות חדשות לפיתוח מערכות שירותים סוציאליים
שירה ד. על תואר שני עבודה סוציאלית אוניברסיטת בר אילן (29/08/2011)
סיים בשנת 2008
מדוע בחרתי במסלול זה
היות ואני עובדת כעו"ס ומאוד אוהבת את המקצוע, המגמה הקלינית בבר אילן נחשבת לטובה ביותר.
האם המסלול עמד בציפיות
החלקים הטובים ביותר בלימודים היו התזה שעשיתי וקורס ההדרכה שהיה מעולה. עם זאת, הקורסים הקליניים הועברו כולם ע"י אותו מרצה- פרופ' ספירו, ולדעתי זו טעות, היות וכדאי לתת מגוון רחב יותר של מרצים, עם השקפות רחבות יותר.
מה רמת הלימודים
כמפורט בסעיפים האחרים
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לא להגיע עם ציפיות גבוהות מידי. תואר שני הינו רק הצצה לעולם הטיפול הרחב, נותן מעט כלים ומי שרוצה להמתקצע, צריךלדעת שלא יסתיימו לימודיו עם התואר השני.