בעלי מקצוע העוסקים בהוראה, משמשים למעשה בתפקידם גם כמנחי קבוצות. מלבד התכנים אותם הם מלמדים, נדרשים הם לעמוד באתגר הובלת קבוצת אנשים במסע התפתחותי ברמה המקצועית והרגשית. בכדי להצליח בעשיה שדורשת אינטגרציה של עבודה עם תוכן ותהליך, נדרש ידע מקצועי בתחום הקבוצות, מיומנות וטכניקות עבודה עם קבוצה, הבנה..
בעלי מקצוע העוסקים בהוראה, משמשים למעשה בתפקידם גם כמנחי קבוצות. מלבד התכנים אותם הם מלמדים, נדרשים הם לעמוד באתגר הובלת קבוצת אנשים במסע התפתחותי ברמה המקצועית והרגשית. בכדי להצליח בעשיה שדורשת אינטגרציה של עבודה עם תוכן ותהליך, נדרש ידע מקצועי בתחום הקבוצות, מיומנות וטכניקות עבודה עם קבוצה, הבנה עמוקה בתהליכים קבוצתיים וניהולם, טכניקות של עמידה בפני קהל, הבנת הפרט בחיי הקבוצה ופיתוח של "עין המנחה". הקורס מיועד למטפלים במקצועות הרפואה המשלימה (נטורופתיה, רפואה סינית, תזונה, מקצועות המגע ועוד), העוסקים או מעוניינים לעסוק בעבודה קבוצתית בשילוב עולם התוכן המקצועי ו/או המעוניינים להשתלב בהוראה במכללת רידמן, וכן מטפלים העוסקים בהוראה במכללת רידמן.
בין מטרותיו:
הקניית ידע והבנה של עולם הקבוצה דרך תיאוריות קבוצתיות חיזוק מיומנות הנחיה רכישת טכניקות וכלים בהנחיה זיהוי תהליכים קבוצתיים ורכישת יכולות בהתמודדות עם מצבי משבר וקושי בקבוצה גיבוש קוד אתי למורים ומנחים
מבנה הקורס:
דינמיקה קבוצתית – התנסות בדינמיקה קבוצתית. תיאוריות קבוצה - יחסי סמכות, המנהיג וההמון- סוגי מנהיג, המהות הפסיכולוגית של הקבוצה, סגנונונת הנחיה, סוגי משתתפים, משברים בקבוצה, "עין של מנחה קבוצה". מיומנות המנחה - בזכות החוזה הקבוצתי, יחסי מנחה - משתתפים, תהליך לעומת תוכן, ניהול מפגש בתהליך קבוצתי, בנית הרצאה, ניהול אינטראקטיבי של קהל רב משתתפים, עמידה בפני קבוצה בהנחיה והרצאה, כישורי הנחיה, טכניקות אפקטיביות בהנחיה, טיפול בהתנגדויות. פרקטיקום - ניתוח מקרים ע"י המשתתפים, ליווי התהליך, ליווי הנחיה, התמודדות עם התנגדויות, תקיעויות ומצבי משבר