תוכנית ההכשרה במסלול הגן כוללת לימודי חינוך כלליים לצד פדגוגיה ומתודיקה,
אוריינות מחקרית והתנסות מעשית.
תוכנית ההכשרה נגזרת הן מתוכנית המסגרת של משרד החינוך והן מההמלצות האחרונות שסיכמה ועדת מומחים לגיל הרך שהקימה "האקדמיה הלאומית למדעים". חלק מהמלצות נוגעות במישרין להכשרת מחנכים בגיל..
תוכנית ההכשרה במסלול הגן כוללת לימודי חינוך כלליים לצד פדגוגיה ומתודיקה,
אוריינות מחקרית והתנסות מעשית.
תוכנית ההכשרה נגזרת הן מתוכנית המסגרת של משרד החינוך והן מההמלצות האחרונות שסיכמה ועדת מומחים לגיל הרך שהקימה "האקדמיה הלאומית למדעים". חלק מהמלצות נוגעות במישרין להכשרת מחנכים בגיל הרך. בהתאם להמלצות אלו ישנה חשיבות רבה לאיכות האינטראקציה הנרקמת בין הילד לגננת, להתפתחותו המיטבית של הילד. מכאן שבתוכנית הלימודים יושם דגש על איכות האינטראקציה בגן הילדים ובמעונות היום ע"י לימוד עקרונות הלמידה המתווכת (ראה קורס: "למידה מתווכת") המהווה תשתית לאינטראקציה איכותית, מתן חשיבות לתהליכי הוראה לתלמידים עם צרכים שונים/קבוצות והטרוגניות תרבותית ("סגנונות אישיים בלמידה וגישות אינדיבידואליות בחינוך ובהוראה), וכן כלים ליצירת אקלים חיובי בגן ("טיפוח אקלים מיטבי בגן"). בנוסף בהתאם לאופייה הייחודי של המכללה ולהעצמת האוריינות הלשונית ישולבו בתוכנית קורסים בעלי אוריינטציה לחינוך יהודי ("דרכי הוראת פרשת השבוע בגן" ו"המשמעויות חינוכיות של הסיפור המקראי בגן"). כל זאת בזיקה לפיתוח גננות פרואקטיביות, בעלות אוריינות מחקרית ("אוריינות מחקר").
בנוסף בתחום הפדגוגי דידקטי, קורסים דידקטיים העונים על צרכי שלוש החטיבות בדיסציפלינות נוספות: מקרא ("דרכי הוראת פרשת השבוע בגן"), חינוך מיוחד ("עקרונות ההוראה בגן משלב ובגן בחינוך המיוחד"), שפה וספרות ("דרכי הוראת הסיפור בגן " – ראה בחוג לגיל הרך).
מכאן שהמטרה המרכזית הנה להכשיר גננות איכותיות בעלות מודעות ורגישות לשונות בין הילדים ולצרכיהם, בעלת כלים פדגוגים ומתודיים להבניית תהליכי למידה בגן. גננות שישלבו בחינוכן מסורת יהודית לצד עשייה מחקרית ורואות את הילד גם בהקשר המשפחתי, החברתי והתרבותי
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של סטודנטים (1)
דנית א. על תואר ראשון לימודי חינוך לגיל הרך מכללת גבעת וושינגטון (18/11/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
אני מאוד מתחברת לילדים
האם המסלול עמד בציפיות
הרגשתי כי הנני לומדת הרבה דברים שהם מעבר לחינוך מיוחד לגיל הרך. למדתי הרבה רמב"ם, פירושי חז"ל, רש"י, דרמה ותיאטרון, זאנרים בספרות הילדים וכו ואין לי ספק כי הם לא יוכלו לשמש ולעזור לי בעבודתי כגננת.
מה רמת הלימודים
אין שיעורי עזר בכלל, כמות הסטודנטים ברוב הקורסים היא סבירה, הבעיה נעוצה בכיתות שלפעמים קטנות מכדי להכיל את מספר הסטודנטים בקורס ואז המספר נראה גדול מכפי שהוא באמת
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לבדוק היטב את המערכת שבונים לך ולא לקבל הכל כמובן מאליו