התכנית מתמקדת בהיבטים תיאורטיים ומעשיים של פיתוח ויעוץ ארגוני הכולל גם פיתוח משאבי אנוש בארגונים והיא מעניקה ידע וכלים בסיסיים בתחום הניהול והמחקר, אשר נדרשים בתפקידי הפיתוח והייעוץ הארגוני.
מטרתה המרכזית של התוכנית היא להכשיר את בוגריה לעבודה במסגרת ארגונים מסוגים שונים (במגזר הפרטי, במגזר..
התכנית מתמקדת בהיבטים תיאורטיים ומעשיים של פיתוח ויעוץ ארגוני הכולל גם פיתוח משאבי אנוש בארגונים והיא מעניקה ידע וכלים בסיסיים בתחום הניהול והמחקר, אשר נדרשים בתפקידי הפיתוח והייעוץ הארגוני.
מטרתה המרכזית של התוכנית היא להכשיר את בוגריה לעבודה במסגרת ארגונים מסוגים שונים (במגזר הפרטי, במגזר הציבורי ובמגזר השלישי) בתפקידי אבחון, פיתוח ויעוץ ארגוני, ניהול משאבי אנוש ומחקר יישומי בסיסי תוך התייחסות לתיאוריות, גישות ושיטות עדכניות.
דגשים חדשניים וייחודיים בתוכנית
• התוכנית היא בין-תחומית ומאגדת בתוכה גישות ודגשים מתוך התחומים השונים במדעי החברה וההתנהגות (סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, פסיכולוגיה, מדעי הניהול, לימודי רווחה ועוד).
• תוכנית הלימודים משלבת בין חשיבה מדעית תיאורטית לבין פיתוח מיומנויות ליישום תהליכי שינוי ופתוח ארגוני וניהול.
• דגש על הגישה המערכתית המתבססת על הבנת כל הגורמים במערכת הארגונית והקהילתית.
• קיום קשר רצוף עם האזור בו נמצאת המכללה.
• התנסות והתמחות בפועל בארגונים וקהילות.
התנסות והתמחות מעשית
הסדנאות: ההתנסות של הסטודנטים תחל כבר בשנה הראשונה במסגרת של סדנאות. הסדנאות יתבססו על שילוב בין למידה תאורטית-עיונית לבין למידה חוויתית באמצעות משחקי תפקידים, תרגילים מודרכים, ניתוח מקרים ותהליך רפלקציה על ההתנסות.
הפרקטיקום: בתחילת שנת הלימודים השנייה של התכנית, יתנסו התלמידים בעבודה מעשית, בכל שלבי האבחון והייעוץ הארגוני, שתלווה בהדרכה אישית וקבוצתית של יועצים ארגוניים.
פרויקט הגמר: פרויקט הגמר ילווה באופן אישי וקבוצתי על ידי הצוות האקדמי הבכיר של התכנית וייבחר על ידי הסטודנטים על פי זיהוי צרכי האזור והארגון. הפרויקט יאפשר לסטודנטים להפגין את יכולתם בעבודה עצמאית ויצירתית תוך שימוש בספרות אקדמית ומקצועית רלוונטית לנושא העבודה. נושאים אפשריים לפרויקטים יכללו: תכנון התערבות לצורך הכנסת שיטת עבודה חדשה, הצעת תהליכים להתמודדות עם קונפליקטים בארגון, הכנסת שינויים במבנה הארגוני, התייעלות ארגונית, ועוד