התוכנית מיועדת להכשיר יועצים חינוכיים לעבודה במסגרת בית הספר בגילאים השונים: בית הספר היסודי, חטיבת הביניים והחטיבה העליונה. התוכנית מעניקה ביסוס והעמקה של הידע התיאורטי והיישומי אצל הלומדים בתחום הייעוץ החינוכי – הפסיכולוגי – ההתפתחותי. תוכנית זו בנוסף ללימודים התיאורטיים, דורשת..
התוכנית מיועדת להכשיר יועצים חינוכיים לעבודה במסגרת בית הספר בגילאים השונים: בית הספר היסודי, חטיבת הביניים והחטיבה העליונה. התוכנית מעניקה ביסוס והעמקה של הידע התיאורטי והיישומי אצל הלומדים בתחום הייעוץ החינוכי – הפסיכולוגי – ההתפתחותי. תוכנית זו בנוסף ללימודים התיאורטיים, דורשת מהסטודנטים התנסות מעשית וכתיבת עבודת גמר העומדת בקריטריונים של עבודה מדעית.
ההתנסות המעשית מתקיימת במהלך שתי שנות הלימוד לתואר, לכל אורך שנת הלימודים הבית- ספרית. במסגרתה מוצמד כל סטודנט ליועץ פעיל במערכת החינוך, אשר מהווה עבורו יועץ- מאמן.
במהלך ההתנסות המעשית יקדיש כל סטודנט יום לימודים אחד בשבוע (בשעות הבוקר) לתצפיות ולעבודה מעשית בבית-הספר. כמו כן, מצופה מהסטודנט להשתתף בחלק מהישיבות ומהפעילויות המתקיימות בבית-הספר בשעות אחר הצהריים או הערב. את ההתנסות המעשית ילווה קורס שבועי אשר יסייע בעיבוד התהליך אותו עוברים הסטודנטים בבית הספר ובגיבוש זהות מקצועית ייעוצית.
מטרות התכנית-
במישור התיאורטי
העמקת ידע והיכרות עם תהליכים חינוכיים, התוודעות אל יסודות עיוניים מרכזיים של הייעוץ כבסיס לפיתוח גישה מדעית בחקר החינוך, רכישת כלים ליישום כתיבה מדעית ופיתוח חשיבה ביקורתית.
במישור היישומי
פיתוח כשרים ומיומנויות יעוץ, הכשרה לעבודה בייעוץ חינוכי תוך התנסות והיכרות את מורכבותו ורב- גוניותו של תפקיד היועץ החינוכי בתקופתנו. פיתוח מודעות לבעיות חברתיות עדכניות במערכת החינוך הישראלית ולכלים אבחוניים וטיפוליים המשמשים את עבודת היועץ החינוכי.
במישור הערכי-חברתי
פיתוח עתודה של חוקרים בתחום הייעוץ החינוכי, קידום גוף הידע באמצעות מחקרים משותפים למרצים ולסטודנטים, הכשרת עתודה להוראה ולתפקידי מנהיגות בכירים במערכת החינוך בישראל