תוכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית היא ארבע-שנתית לקראת התואר "מוסמך למדעים בהנדסה ביו-רפואית" (BSc). תוכנית הלימודים מקנה לסטודנטים רקע בסיסי מעמיק במדעי יסוד וידע רחב בהנדסה, במדעי החיים וברפואה. תשתית מגוונת זו תאפשר לבוגרים לתפוס מקום מרכזי בתעשיית ההיי-טק על תחומיה..
תוכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית היא ארבע-שנתית לקראת התואר "מוסמך למדעים בהנדסה ביו-רפואית" (BSc). תוכנית הלימודים מקנה לסטודנטים רקע בסיסי מעמיק במדעי יסוד וידע רחב בהנדסה, במדעי החיים וברפואה. תשתית מגוונת זו תאפשר לבוגרים לתפוס מקום מרכזי בתעשיית ההיי-טק על תחומיה השונים, במכוני מחקר ביו-רפואי, בבתי-חולים ובארגוני בריאות ממשלתיים ובינלאומיים.
תוכנית הלימודים מורכבת מקורסי חובה וממגוון רחב של קורסי בחירה. קורסי החובה הם במדעי היסוד (מתמטיקה, פיסיקה, כימיה ומחשבים), במדעי החיים (אנטומיה, ביוכימיה, ביולוגיה של התא ופיסיולוגיה), במקצועות הנדסיים (המיועדים לתת בסיס הנדסי רחב במכניקה, באלקטרוניקה ובקרה, בביו-חומרים ובתופעות הסעה) ובמקצועות פקולטיים בתחום ההנדסה הביו-רפואית (תופעות ביו-חשמליות, בקרה פיסיולוגית, מכניקה של תאים ורקמות וכד'). כמו כן נכללים במקצועות החובה הפקולטיים שני קורסי מעבדה בהנדסה ביו-רפואית, קורסי תכן ותכן מערכתי ושני קורסי פרויקט בהם מיישמים הסטודנטים ידע הנדסי שרכשו בתכן של מכשור ומערכות ביו-רפואיות. הפרויקטים מתבצעים בשיתוף פעולה עם התעשייה הביו-רפואית. שנת הלימודים הרביעית כוללת גם קורס פרויקט הנדסי-קליני במחלקות קליניות בבתי-החולים, שמאפשר לבוגרים היכרות עם סביבת העבודה ההנדסית/קלינית
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של בוגרים (5)
שרית ב. על תואר ראשון לימודי הנדסה ביו-רפואית הטכניון (13/11/2012)
סיים בשנת 2012
מדוע בחרתי במסלול זה
חיפשתי תחום מעניין שיהיה ראלי ומהנה, הלכתי ליום פתוח והתרשמתי מתחומי הלימוד של הפקולטה.
האם המסלול עמד בציפיות
ישנם בהחלט קורסים מעניינים בפקולטה והשילוב בין הנדסה לרפואה הוא מוצלח ומגוון. עם זאת, הבעייתיות העיקרית היא בשוק העבודה (מגמה שכרגע הפקולטה מנסה לתקן) שאחרי 4 שנים של דם, יזע ודמעות אתה לא מוצא עבודה שמתאימה לכישורייך. בנוסף, מכיוון שהפקולטה קטנה, מגוון הקורסים הוא לא מספיק גדול לבחירה וכן יש בעיתיות בכך שאין תחומי התמחות. אני בחרתי לקחת קורסים אשר קשורים לעיבוד אותות ולכן רובם מהנדסת חשמל בכלל שזה אבסורדי.
מה רמת הלימודים
אני בסופו של דבר ממשיכה לתואר שני בהנדסת חשמל מכיוון שבתחום עיבוד אותות אין מבחר מרצים לתזה בפקולטה לביו רפואה. בנוסף, עצם העובדה שיש לך תואר בחשמל פותח בפנייך הרבה יותר דלתות ולכן אם מישהו מראש הולך לביו רפואה ויודע שיבחר את התחום הנושק לחשמל, עדיף לו ללמוד הנדסת חשמל.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
עדיף ךהגיע לביו רפואה יותר בתואר שני. אם אתם מעוניינים בתחום הנושק לחשמל, עדיף לכם ללכת להנדסת חשמל, יותר קשה אבל אפשרויות העבודה רבות ומגוונות.
אורית ה. על תואר ראשון לימודי הנדסה ביו-רפואית הטכניון (04/08/2011)
סיים בשנת 2009
מדוע בחרתי במסלול זה
נראה לי מעניין השילוב של הנדסה עם רפואה. מאפשר לעשות קורסים בפיזיקה ומתמטיקה אבל גם ביולוגיה, כימיה ורפואה.
האם המסלול עמד בציפיות
כשהייתי סטודנטית היתה לי מאוד קשה העובדה שהתחום רחב כל כך ולא לומדים שום דבר לעומק. אבל כשהתחלתי לעבוד בתחום הבנתי שקיבלתי את כל היסודות שהייתי צריכה ושהתחום אכן מעניין כמו שחשבתי כשנרשמתי.
מה רמת הלימודים
כרגע, כאשר אני עובדת בתחום, מאוד מעניין לי ואני מאוד מרוצה. הלימודים עצמם היו קשים אבל בגלל הנושאים הרבים, תמיד אפשר היה למצוא תחום שמעניין אותך וטוב לך איתו.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לכו ללמוד בטכניון, הלימודים קשים, אך האנשים טובים ואתה מקבל את כל מה שצריך בשביל להשתלב אחר כך בשוק העבודה.
אשרית על תואר ראשון לימודי הנדסה ביו-רפואית הטכניון (22/02/2013)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
משום שתחום זה מעורר עניין וסקרנות. וגם אני מאד אוהבת את הפיתוח ההנדסי והיצירתיות שבו.
האם המסלול עמד בציפיות
ככל שלומדים יותר רואים כמה לא יודעים... המידע שמסופק בתואר ראשון הוא רחב מאד אבל יש תחושה שהוא לא מקיף הכל כדי להיות מהנדס מעולה.
מה רמת הלימודים
רמת החומר הנלמד וכמות החומר רבים מאד, ולכן מחד גיסא זה מעלה את יכולת החשיבה והיקף הידע של הסטודנטים, ומאידך גיסא לפעמים לומדים כל כך הרבה מכוונים ונושאים מגוונים שמפספסים נקודות חשובות.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
להתעניין באיזה תת-תחום כדאי להתמקד , לברר קודם עם אנשים שלמדו/ לומדים את התואר.
שחף ש. על תואר ראשון לימודי הנדסה ביו-רפואית הטכניון (08/07/2011)
סטודנט שנה ראשונה
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי את המסלול כי חיפשתי תואר שמשלב הנדסה עם המקצועות שאני אוהבת שזה כימיה וביולוגיה. ללמוד רק ביולוגיה זה לא פרקטי וללמוד הנדסה אחרת זה משעמם לדעתי - ותואר משעמם הוא כנראה גם תואר קשה.
האם המסלול עמד בציפיות
לא יכולה להגיד עדיין אם המסלול ענה על הציפיות שלי באופן מלא, כי אני רק בשנה הראשונה ובשנה זו לומדים בעיקר את מקצועות הבסיס שזה מתמטיקה ופיזיקה. עם זאת, כבר השתלבו קורסים מאוד מעניינים במערכת כמו ביולוגיה, כימיה, אנטומיה וכו' שנותנים מוטיבציה להמשך התואר.
מה רמת הלימודים
בוקרסים כבדים כמו חדווא ואלגברה, אפשר למצוא את עצמך עם עוד 50 אנשים בתרגול ובהרצאה זה יכול להגיע גם ל100, כאשר זה מתרגל/מרצה טוב במיוחד. בקורסים הפחות כבדים יש כיתות קטנות והמתרגלים ברמה סבירה יחסית.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
ללמוד בתיכון ביולוגיה, פיזיקה, כימיה ומתמטיקה ברמת 5 יחידות.
נמרוד ק. על תואר ראשון לימודי הנדסה ביו-רפואית הטכניון (18/06/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
התחום נשמע מעניין ונראה שיש לו עתיד מקצועי מבטיח
האם המסלול עמד בציפיות
נראה שבתחום יש פחות תעסוקה מהמצופה, אך הוא התברר כמעניין, מאתגר ומהנה.
מה רמת הלימודים
רוב המרצים והמתרגלים משתדלים, אך ישנם גם כאילו שלא. סה"כ במרבית הקורסים החומר עובר כמו שצריך.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
הייתי אומר שלא כדאי לצפות לצאת עם מקצוע קונקראטי ומעשי. התואר הוא מאוד מוכוון אקדמיה ומחקר. אך בכל זאת אפשר ללמוד הרבה - ובסופו של דבר להיות מהנדסים שמסוגלים ללמוד כל חומר חדש בקלות ובמהירות - זה היתרון היחסי של מהנדס ביו-רפואה.