מדוע בחרתי במסלול זה
כי חשבתי שזה יהיה מעניין, מאתגר וישלב מגוון תחומים שנחשבים ל"חמים" כיום.
האם המסלול עמד בציפיות
במילה אחת- אכזבה. התואר הראשון הוא כל כך כללי שלפעמים נדמה כי לא באמת למדתי משהו. יתר על כן, כל ההבטחות לקורסים מעניינים ורלוונטיים הופרכו כבר על השנה הראשונה. בגדול- טוחנים המון מתמטיקה, בקושי נוגעים בהנדסה מעשית (כנף של מטוס זה משהו שזוכים לתכנן רק בתוכנת תלת מימד וגם זה בקושי), עוד מתמטיקה, מתקנים Low-tech, נושאים שלא ממש התקדמו מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת וקורסי בחירה משעממים. אני ממליץ על התואר רק לאנשים שבאמת יש להם תשוקה לחקור לעומק נושאים כגון בקרה, אווירודינמיקה ותרמודינמיקה (אם אתם לא יודעים מה זה- תוותרו עכשיו). לאנשים שבאמת רוצים לתכנן מטוסים וכלי טיס אחרים, אני ממליץ להצטייד בהמון סבלנות או ללמוד בחו"ל, כי בטכניון מכשירים אותך להיות חוקר ולא מהנדס.
מה רמת הלימודים
בגדול- לכו על הנדסת מכונות- יותר ממוקד ויש יותר אופציות בחוץ. עזבו אתכם מסיסמאות בסגנון- "מהנדסי אווירונאוטיקה הם רב גוניים ויכולים להשתלב בכל תחום" או "מהנדסי אווירונאוטיקה זוכים לקידום מהיר יותר בגלל הנגיעה שלהם במגוון תחומים"- שקר! הכל תלוי בכם! יתרה מכך, יש גם מוסכמה לא כתובה בין החברות הגדולות שלא לגייס אנשים עם ממוצע נמוך מ-80 מה שממש מעצבן ומתסכל אנשים עם ממוצע 79 או אפילו 70- סתם למדו לחינם. הטכניון מאוד מקדם אנשים עם ציונים גבוהים ומתעלם לגמרי מרוב הסטודנטים שנעים בסביבות 75 וחבל.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לכו ליום פתוח, תשאלו בוגרים/סטודנטים, תתעניניו, תקראו את הסילבוס ותנסו להבין במה הכל כרוך, תריצו חיפוש באינטרנט למשרות בתחום ותראו מה הדרישןת וההיצע. תסתובבו בין מתקני הפקולטה ותתרשמו (או שלא) מהמחלקות השונות. הכי חשוב- להסתכל על הכל בראייה מפוכחת ולהבין מה באמת נדרש מכם.